۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۷۶۹۰۰
نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان:

دیوار مرتفع بی اعتمادی به آمریکا با توافق هسته ای کوتاه نمی شود

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که دیوار بی اعتمادی به آمریکا و غرب به قدری مرتفع و ضخیم است که با توافق هسته ای هم کوتاه نخواهد شد، بر لزوم هوشیاری نسبت به توطئه دشمنان در مراحل بعدی توافق هسته ای تاکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمين واعظ موسوي

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزای رسا در تبریز، گفت: در مسائل نظام و حفظ حرمت و عظمت ایران اسلامی همه اقشار ملت و مسؤولان هماهنگ و یکصدا هستند.

 

وی افزود: هیچ طیفی حاضر به زیر پا گذاشتن آرمان ها و ارزش های نظام که برای دست یافتن به آن شهیدان بسیاری را تقدیم کرده ایم، نیست، این آرمان ها به بالاترین قیمت نیز قابل معامله نیستند، استقلال جمهوریت و اسلامیت نظام برای همیشه پا برجا خواهد بود و به هیچ وجه قابل مذاکره نیستند.

 

نماینده خبرگان رهبری افزود: خطوط قرمز به همین معناست که ارزش ها، آرمان ها و هر آنچه که در راستای عزت و اقتدار ملی است قابل مذاکره و معامله نیست.

 

وی با بیان این‌که با وجود فتوای حرمت تولید و بکار گیری سلاح های کشتار جمعی از سوی رهبر انقلاب دیگر جایی برای شیطنت های آمریکا با ادعای مقابله با دست یابی ایران به بمب اتم جایی ندارد، افزود: چنین فرافکنی ها و تبلیغات گسترده آمریکایی در حقیقت مصرف داخلی دارد، مقامات آمریکا نیازمند چنین تبلیغاتی برای حفظ جایگاه خود در داخل کشورشان هستند.

 

مدرس در خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: در جریان مذاکرات امتیازاتی را که نمی خواستیم و لازم نداشتیم دادیم، این حقیقت است، اما امتیازاتی که داده شده امتیازاتی بود که برای کشور ضروری نبوده است.

 

وی تصریح کرد: به آمریکا و دیگر کشور های استکباری اعتمادی نیست، دولتمردان آمریکایی خوب می دانند که دیوار بی اعتمادی ملت ایران نسبت به آمریکا بسیار ضخیم و مرتفع است.

 

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: نمی خواهیم خوش باورانه و خوش بینانه به این مسأله نگاه کنیم، بلکه ساز و کارهای لازم برای جلوگیری از بد عهدی طرف مقابل که سابقه ای طولانی دارد، لازم است در نظر گرفته شود.

 

وی بابیان این مطلب که آثار واقعی توافق در زمان خود مشخص خواهد شد، گفت: اجازه دهیم بار روانی این توافق به کام مردم شیرین شود و از اختلافات دوری کنیم، اگرچه آثار حقیقی آن در گذر زمان مشخص خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی ابراز داشت: در عین حال که به1+5 بی اعتماد هستیم، اما گمان بنده این است که خطوط قرمز در این توافق رعایت شده است، اگر بتوانیم این وضعیت را حفظ و ادامه دهیم از جهات مختلف شاهد برکات آن خواهیم شد./854/ت302/ج

ارسال نظرات