۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۲۷۶۹۷۸
فرمانده قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء مطرح کرد؛

نگاه مسلمانان به تدبیر جبهه فرهنگی ایران/ قدم برداشتن در مسیر مأموریت انقلابی و دینی با توجه به رهنمودهای رهبری میسر می شود

خبرگزاری رسا ـ فرمانده قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء با بیان این که نگاه مسلمانان لبنان و عراق و سوریه و یمن به تدبیر جبهه فرهنگی ایران است، پس باید کمی بیشتر به کارمان بیندیشیم، گفت: قدم برداشتن در مسیر مأموریت انقلابی و دینی با توجه به رهنمودهای رهبری میسر می شود.
حاج حسين يکتا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حاج حسین یکتا، فرمانده قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء عصر امروز در دومین همایش اصحاب عشق در سالن اتحادیه انجمن های دانش آموزی کرمان درجمع فعالان فرهنگی استان کرمان، اظهار داشت: امروز اتفاقات گوناگونی با سرعت بسیار بالا در عرصه دنیا در حال رخ دادن است که به همه ما این هشدار را می دهد که باید بیشتر تلاش کنیم و شیوه خود را در عرصه جنگ نرم به گونه ای نوین پیش گیریم.

 

وی افزود: با توجه به سخنان رهبری آنچه جلوی ما قد علم کرده به صورت یکپارچه و جبهه ای عمل می کند بنابراین دیگر نباید به صورت تک به تک و پراکنده در این جبهه فعالیت کرد، بلکه ما نیز باید به این باور برسیم که در برابر جبهه کفر و حیله و استکبار باید به صورت جبهه ای واحد متشکل از تمامی فعالان فرهنگی باید برنامه ریزی و عمل کنیم.

 

فرمانده قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء با اشاره به موج اسلام گرایی در دنیا، گفت: آینده دنیا به دست گفتمان برتر است، نه پول بیشتر و نه زور بیشتر به همین جهت جوانان امروز به دنبال حق و حقیقت هستند و گرایش مردم در سطح دنیا به اسلام بیش از پیش است.

 

وی ادامه داد: هراس مستکبران دنیا از گسترش موج اسلام گرایی دنیا موجب شکل گیری داعش و امثال آن از سوی مستکبران است، چرا که در برابر قدرت اسلام کار دیگری جز این نمی توانند بکنند که اسلام را با اسلام ساختگی و پوشالی مثل گوساله سامری از بین ببرند.

 

یکتا تأکید کرد: اخبار مهم امروز دنیا متعلق به تقابل جبهه تمدن اسلامی و فرهنگی انقلاب با جبهه کفر و استکبار و جاهلیت است، از این رو در چنین عرصه ای نباید به شکل پراکنده و بدون استراتژی عمل کرد چرا که امور دنیا هر روز حرفه ای تر و تخصصی تر می شود.

 

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در رابطه با آمریکا خاطرنشان کرد: در سال 58 امام خمینی(ره) فرمودند: آمریکا در ایران نه به دنبال دخالت نظامی است و نه به دنبال حصر اقتصادی است، بلکه می خواهد ما را از درون خودمان بگنداند و از بین ببرد، پس در چنین شرایطی باید بیشتر دقت کنیم.

 

فرمانده قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء در ادامه ابراز داشت: امروز نگاه دنیا به جبهه فرهنگی مردمی است و بر همین اساس جنگ نرم را به صورت تک به تک روی مردم ما اجرا می کند و هر کس را در نوع خود به گونه ای در گیر کرده است پس بیندیشیم که آیا با چنین سازمان دهی ای که ما داریم می توانیم در برابرشان ایستادگی کنیم یا خیر؟

 

وی با اشاره به توجه دیگر مسلمانان دنیا به عملکرد ایران در مقابل جبهه کفر، تصریح کرد: نگاه مسلمانان لبنان و عراق و سوریه و یمن به تدبیر جبهه فرهنگی ایران است، پس کمی بیشتر به کارمان بیندیشیم، از این رو باید خود را مأمور تشکیل تمدن نوین اسلامی بدانیم و جهان اندیشی مناسبی داشته باشیم و  کارمان را محدود به هیأت و مؤسسه و کانون خود نکنیم، بلکه استان و کشور و منطقه و دنیا را در نظر بگیریم.

 

یکتا با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و تأکید بر اقتصاد مقاومتی عنوان داشت: در حال حاضر باید برای جهاد اقتصادی نهضت وقف و نذر و نهضت مقاومت اقتصادی راه بیندازیم و این نیازمند برنامه است، چرا باید بازار ایران به دست چین باشد، در حالی که ما می توانیم از پتانسیل های خود در این زمینه بهره ببریم و حتی از مشاغل خانگی در این زمینه بهره مند شویم.

 

وی در زمینه نحوه فعالیت فرهنگی در کرمان گفت: برای کار فرهنگی بودجه مبنای برنامه ریزی نیست، بلکه باید زیر قبه ابا عبدالله و اربعین و...حرکت کنیم و تلاش کنیم ستاد اربعین را هر چه زودتر در همه جای کشور راه اندازی کنیم, به علاوه باید کار را طوری پیش ببریم که محتوا و عمل به قدری قوی و متعهد باشد که مردم خود رغبت به شرکت در برنامه های ما داشته باشند چراکه مردم به دنبال محصول خوب هستند پس تلاش کنیم محصول خوب ارائه دهیم تا در سبد کالای مردم جای پیدا کنیم.

 

فرمانده قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا در پایان با تأکید بر توجه به رهنمودهای رهبری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری عارفی حکیم و نائب امام عصر(عج) هستند، از این رو در هیچ مقطعی نباید سخنان ایشان را نادیده گرفت و باید با توجه به رهنمودهای ایشان در مسیر مأموریت انقلابی و دینی خود قدم برداریم و بدانیم که نباید در این مسیر مثل برخی مسؤولان به گل بنشینیم، بلکه با تمام توان پیش رویم که ان شا الله در جبهه فرهنگی «من الخلق الی الحق» می شویم./9703/پ202/ح

ارسال نظرات