۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۷۸۰۸۲
خطیب جمعه نجف‌آباد تأکید کرد؛

امضای توافقات نباید راهی برای ورود اجناس بی کیفیت غربی ها به ایران باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به این که در این مذاکرات دستاوردهای بزرگی به دست آوردیم ولی وسط راه هستیم، گفت: امروز ما در شرایط حساسی قرار داریم و نباید مرزهای خود را به روی بنجل های شرق و غرب باز کنیم که خدای نخواسته در آینده ببینیم فرهنگ، اقتصاد و مشکلات داخلی شان را با کشور و بازار ما حل کنند.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف‌آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف‌آباد با اشاره به جنگ افروزی قلدران منطقه نسبت به مردم بی دفاع و مظلوم گفت: یکی از مناسبت های هفته آینده سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی است که ای کاش بشریت تنها با گوشه هایی از معارف نهج البلاغه حضرت علی(ع) و رساله حقوق امام سجاد(ع) آشنا می شد.

 

وی درباره تفاوت میان نظام‌های حقوقی اسلامی و حقوق بشر جهانی گفت: امروز در جهان حقوق بشری حاکم شده است که به جای دفاع از حقوق مظلومان عالم، رسما مدافع حقوق قلدران عالم شده است و بدتر از همه اینها آن کشورها و دولت هایی هستند که تکیه شان به این قلدران عالم است.

 

حقوق بشر تنها دستاویزی برای جنگ افروزی قلدران عالم است

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: قلدران عالم امروز به اسم دفاع از حقوق بشر سلاح های مرگبار خود را بر علیه مظلومان فرو می ریزد و جنگ افروزی می کنند، تا سلاح های خودشان را بفروشند و تنها یک هدف دارند و آن رسیدن به قدرت و سیطره بر کل عالم است.

 

وی با اشاره به سالروز انقلاب مشروطه که در حدود صد سال گذشته از مسائل درس آموز در تاریخ است، تصریح کرد: در آن دوران دشمنان با زیرکی، ایجاد تفرقه و نفاق، استفاده از جهالت و سادگی مردم، و کنار کشیدن علما از میدان، تنها سه سال بعد از انقلاب، عالمی مجتهد و فرزانه که سیاستمداری اسلام شناس و استکبار شناس بود، به دست مزدوران انگلیسی به شهادت رسید و اعدام شد.

 

نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد در ادامه بیان داشت: شیخ فضل الله نوری در آن برهه تاریخ به دفاع از مشروطه مشروعه برخاسته بود که ما انقلاب کردیم تا اسلام زنده بماند و مزدوران در آن دوران چنان جوسازی انجام دادند که حتی فرزند آن عالم نیز در صحنه اعدام پدرش حاضر شد و حتی به جسدش نیز اهانت کردند.    

 

وی با بیان این که دشمنان تنها به دنبال یک چیز در عالم هستند و آن قدرت و سیطره بر جهان است، افزود: دشمنان و قلدران و مستکبرین عالم و تنها یک چیز می فهمند و آن قدرت و شوکت است همان گونه که در میدان مذاکرات هسته ای با اتحاد و فرمانبری از دستورات رهبر معظم انقلاب، نتیجه 12 سال به دست آمد و آن چه قبول نمی کردند، قبول کردند و کنار کشیدن ولی باید مسؤولین ما بیش از گذشته در برابر این امر هوشیار باشند.

 

اقتصاد مقاومتی تنها راه درمان اقتصاد کشور است

حجت الاسلام حسناتی اتحاد، همدلی و پیروی از فرامین رهبری را عوامل موفقیت در مذاکرات بیان کرد و گفت: می خواستند به وسیله مذاکرات در جامعه دودستگی ایجاد کنند و گروهی را در مقابل رهبری و در مقابل دولت قرار دهند، ولی به لطف خداوند در این مراحل شاهد بالا رفتن عظمت ملت رشد کرد و بسیار بالا رفت.

 

وی با اشاره به آغاز دور جدید ورود سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ایران افزود: دستاوردهای بزرگی به دست آوردیم ولی وسط راه هستیم و نباید مرزهای خود را به روی بنجل های شرق و غرب باز کنیم که خدای نخواسته در آینده ببینیم که فرهنگ، اقتصاد و مشکلات داخلی شان را با کشور و بازار ما حل کنند و در این شرایط با قدرت باید صنایع را توسعه دهیم و از روش اقتصاد مقاومتی که تنها راه درمان اقتصاد این کشور را غفلت نکنیم.

 

امام جمعه نجف‌آباد در ادامه با اشاره به مناسبت های هفته آینده تصریح کرد: وقوع جنگ احد و آن کوتاهی که باعث کشته شدن بسیاری از مسلمان شد و درس عبرتی که هر یک از ما سرباز جبهه حق هستیم در هر پست و مسؤولیتی که باشیم و کوتاهی هر یک از ما سبب وارد شدن ضربه به پیکره کل نظام اسلامی است.

 

وی هم چنین با اشاره به سالروز وفات عبدالعظیم حسنی که در عصر امام هادی(ع) می زیست و باید دین شناسی و معرفت نسبت به امام را از سیره او بیاموزیم و هم چنین روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای است که باید بدانیم همان گونه که اسلام به روح انسان توجه می کند، به جسم او اهمیت می دهد و متاسفانه بر اثر تسلط غرب بر سبک زندگی ما، از آن زندگی اسلامی بسیار فاصله گرفته ایم به خصوص در نوع تغذیه و ورزش های اسلامی.

 

حجت الاسلام حسناتی در پایان با ابراز گله مندی از عدم توزیع ناعادلانه امکانات در سطح شهرستان های استان گفت: با این که این شهرستان از شاخصه های والایی در زمینه های فرهنگی، ورزشی، اقتصادی و صنعت برخوردار است و چند سالی است فرمانداری ویژه رسیده است، ولی هم چنان از لحاظ توزیع امکانات بسیار پایین تر از دیگر شهرستان های استان است./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات