۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۲۷۸۷۱۲
پژوهشگر سینمای دینی:

شأن و جایگاه روحانیت مانع از بازیگری روحانیان در سینما می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علوی با بیان این‌که شأن روحانیت اجازه بازیگری روحانیان در سینما را نمی دهد ولی روحانیون می توانند به مباحث نظری سینما بپردازند، گفت: روحانیان در مباحث نظری سینما پیشرفت هایی را داشته اند و به لحاظ کمی هم این وضعیت رو به رشد است.
حجت الاسلام سيد کاظم علوي، پژوهشگر سينماي ديني

حجت الاسلام سید کاظم علوی، پژوهشگر سینمای دینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، جایگاه روحانیت را بالاتر از آن دانست که بخواهند وارد مباحث عملی همچون بازیگری در سینما شوند.

 

وی اظهار داشت: همان‌گونه که یک پزشک نیازی به بازیگری در سینما ندارد و می توانند بیماران را مداوا  و یا به عنوان کارشناس پزشکی خدماتی را به تلویزیون  ارائه دهد، روحانیان هم می‌توانند به عنوان کارشناس مسائل مذهبی و دینی در سینما و تلویزیون حضور پیدا کنند.

 

پژوهشگر سینمای دینی عنوان کرد: روحانیان در مباحث نظری سینما پیشرفت هایی را داشته اند و به لحاظ کمی هم این وضعیت رو به رشد است.

 

حجت الاسلام علوی در رابطه با جشنواره روحانی و سینما که از سوی حوزه هنری برگزار خواهد شد، اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: در هر حال این جشنواره ها منجر به اعتلای جایگاه روحانیت می شود.

 

وی همچین در رابطه با مدارس و دانشگاه هایی که روحانیان در آن به دروس سینمایی می پردازند، گفت: دانشکده سینمایی با حضور دکتر لاریجانی در قم افتتاح شد که طلبه ها در آن دروس و کلیت سینما را می گذرانند و بیشتر وارد عرصه تلویزیون می شوند.

 

گفتنی است، حجت الاسلام سید کاظم علوی دارای کارشناسی کارگردانی سینما و تحصیلات علوم حوزوی در سطح خارج فقه و اصول است و فعالیت های اجرایی وی شامل تأسیس و مدیریت گروه ویژه مناسبت های شبکه یک سیما، مدیریت گروه معارف شبکه سه سیما و گروه شاهد، دبیر جشنواره امام رضا(ع)، داور جشنواره های تئاتر دفاع مقدس و فیلم دفاع مقدس بوده است و وی آثار مستندی مثل «اسوه» از دوران جنگ بوسنی و هرزوگوین در قالب مستندی شاعرانه، «سفر به سرزمین سپیده» و مستند «ابراهیم در آتش» را ساخته است./818/ت302/ح

ارسال نظرات