۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۲۷۹۰۶۲
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی:

بهترین مسلک برای تأمین نیازهای بشر فرهنگ دینی و اعتقاد به آخرت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جلیلی با اشاره به این‌که موجبات سعادت و پیشرفت هر جامعه ای نیازمند علم، اخلاق و عمل است، گفت: بهترین فرهنگ برای تأمین نیازهای بشر فرهنگ دینی و فرهنگ اعتقاد به عالم آخرت است.
حجت الاسلام جليل جليلي، نماينده طلاب و فضلاي منطقه ارسباران

حجت الاسلام جلیل جلیلی، امام جمعه مهربان و مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: بهترین فرهنگ برای تأمین نیازهای بشر فرهنگ دینی است، فرهنگ اعتقاد به عالم آخرت است.

 

وی ادامه داد: فطرت تمامی انسان‌ها، بر این پایه استوار است که افراد دارای خصوصیات مثبت اخلاقی را بیشتر از افرادی که متصف به صفات ناپسند و سوء رفتار هستند دوست دارد.


این استاد دانشگاه افزود: وقتی کسی فردی را با خصوصیات خوش اخلاقی، مهربان، عفیف، ایثارگر، امانتدار، راستگو، با شجاعت و حق طلب تصور کند و در مقابل انسانی را با خصوصیات بداخلاق، بدبین، کینه توز، مردم آزار، دروغگو، خائن و چاپلوس در ذهن خود مجسم کند، طبیعتا اولی مورد علاقه و محبت او و دومی مورد نفرت و بی مهری او قرار خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به آیات قرآن کریم، ادامه داد: نابینا و بینا یکسان نیستند و همین‌طور تیرگی ها و روشنایى‌ها مساوی نیستند و اینها همان داشتن ها و نداشتن های اخلاقی است که قرآن، وجودش را ستایش و نبودش را تقبیح می کند.

 

امام جمعه مهربان ابراز داشت: جامعه شناسان موجبات سعادت و پیشرفت هر جامعه ای را در سه عامل ارزیابی می کنند؛ علم، اخلاق و عمل، همه این عوامل در دین اسلام مورد تاکید است، چنانچه قرآن کریم سعادت انسان را در ایمان و عمل صالح می داند.

 


وی افزود: لازمه عمل صالح و کار خیر ایمان به خداوند احدیت است، از رسول خدا (ص) نقل شده است که فرمود؛ مؤمن را از خدا بترسانید و منافق را از حکومت و ریا کاران را از مردم بترسانید.


نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی با اشاره به دین مسیحیت که ایمان را مقدم بر علم می داند، اذعان داشت: مؤمن چون ایمان به عالم آخرت و روز حساب دارد و مقدمه ایمانشان علم به معتقدات است، غیر از خدا از چیزی باکی ندارد.

 

وی افزود: توصیه اسلام به این است که عالم باش تا ایمان بیاوری یعنی ورود به دین اسلام و مؤمن شدن باید همراه با تفکر و اندیشه باشد در این صورت است که با عمل، این ایمان مورد تأیید و تأکید قرار می گیرد و انسان براحتی آن را در معرض فروش نمی گذارد. /854/ت302/ح

ارسال نظرات