۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۷۹۲۱۶
آیت‌الله نمازی با تأکید بر اهمیت انتخابات اسفندماه:

احساس تکلیف باید بر اساس واقعیت باشد، نه توهم/ از ورود پول‌های کثیف به انتخابات جلوگیری شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر این که احساس تکلیف برای حضور در انتخابات باید بر اساس واقعیت باشد و نه توهم، گفت: برخی از پول های کثیف برای تبلیغات استفاده می کنند که مشروع نیست.
آيت الله نمازي روز خبرنگار در كاشان آيت الله نمازي روز خبرنگار در كاشان آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان، ظهر امروز در دیدار با خبرنگارن و اصحاب رسانه این شهرستان، با تأکید بر وجود یک نظام واحد و وحدت رویه در صدا وسیما و فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت جذب خبرنگاران، گفت: خبرنگاری از نگاه سیستم نظام بین المللی و ورابط بین الملل، به ویژه در نظام اسلامی، دارای جایگاهی رفیع است، از این رو افرادی که در این جایگاه قرار می گیرند، باید دارای شرایط ویژه ای باشند.

 

وی افزود: رسانه و خبرنگار حلقه وصل میان جامعه، افکار عمومی و حاکمیت است که این حلقه وصل اگر واجد شرایط باشد، کارایی مضاعف پیدا می کند، اما اگر این جایگاه دچار ضعف شود سبب مشکلات بسیاری در جامعه می شود.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که در قرآن از هدهد به عنوان خبرنگار نام برده شده است، ابراز کرد: حضرت سلیمان با بررسی حضور حیوانات، متوجه غیبت هدهد شد و تصمیم بر تنبیه هدهد گرفت، اما با کمی تأمل هدهد فرا رسید و عنوان کرد من خبری برایتان دارم که در ادامه گزارش بلقیس را ارائه کرد و حضرت سلیمان از تنبیه هدهد منصرف شد که این نشان از جایگاه خبرنگار در میان انبیا است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر تولید خبر در راستای مصالح نظام و اطمینان از صحت آن، گفت: انعکاس خبر و گزارشی که نباید منعکس شود، امنیت جامعه را تهدید می کند.

 

افراد برای احراز شرایط نامزدی دچار توهم نشوند

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که خبر باید در راستای بالابردن آگاهی جامعه در زمینه های مختلف اقتصادی و مسائل روز بین المللی و کشور باشد، بیان کرد: خبر باید سبب آرامش جامعه باشد نه این که موجب التهاب و درگیری بین دو گروه شود.

 

نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان با یادآوری نزدیک بودن انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، ‌گفت: انتخابات دارای فقه به معنای واجب و حرام است، همانطور که در اقتصاد اموری حرام و واجب است.

 

به گفته وی، نامزد شدن افراد واجد شرایط، توانمند، دارای تحصیلات عالیه و تجربه مدیریت در عملیات اجرایی کشور از واجبات است، از این رو کسانی که چنین شرایط دارند بر آنها لازم است تا وارد میدان شوند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: احراز این شرایط نباید به شکل توهمی باشد، چرا که برخی احساس تکلیف شرعی می کنند تا وارد میدان شوند در صورتی که دارای رأی مناسبی نیستند.

 

وی با تأکید بر این که احساس تکلیف باید بر اساس واقعیت باشد و نه توهم، ابراز کرد: در یک منطقه 20 نفر نامزد انتخابات می شوند و هر 20 نفر احساس تکلیف می کنند و ارزیابی خود را از داشتن رأی صد درصدی عنوان می کنند که این نشان از توهم است.

 

برخی از پول های کثیف برای تبلیغات استفاده می کنند که مشروع نیست

آیت الله نمازی با تأکید بر این که مردم باید از کسانی که واجد شرایط نامزدی هستند خواهش و تقاضا کنند تا وارد میدان شوند و حتی هزینه های تبلیغاتی آنها را بپذیرند، گفت: اگر هر کس خودش تشخیص دهد که واجد شرایط نامزدی است، مشکلات سال های گذشته به وجود خواهد آورد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان، با اشاره به این که عدم حضور در پای صندوق رأی به بهانه عدم نامزدی افراد توانمند، یک اشتباه است خاطرنشان کرد: برخی مدرک تحصیلی خود را به دروغ عنوان می کنند و اطلاعات غلطی را به مردم می دهند که این موارد خلاف شرع است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تخریب و تضعیف شخصیت دیگران در انتخابات را اشتباه دانست و گفت: در گذشته شاهد سیاه و پاره کردن پوستر نامزد رقیب بودیم که این امری غیر اخلاقی است و برخی نیز از پول های کثیف برای تبلیغات استفاده می کنند که مشروع نیست.

 

نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان افزود: برخی قول کسب مجوزهای مختلف را در زمان انتخابات می دهند که در شأن یک نماینده مجلس و جامعه اسلامی نیست.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که نامزدهای انتخابات نباید بلند پروازی کنند، بلکه باید متواضع باشند، گفت: خبرنگاران باید تفسیر سیاسی جایگاه انتخابات و نقش آن در اقتدار حکومت را به مردم انتقال دهند، چرا که حضور و صف آرایی مردم در پای صندوق های رای یک عملیات سیاسی در برابر استکبار است و مردم با این حضور، سیلی محکمی به صورت استکبار می زنند.

 

حضور پای صندوق رأی یک واجب عینی است

به گفته وی، در تمام نظام های سیاسی دنیا، افراد انتخاب شده باید دارای رأی اکثریت باشند و در نگاه فقه انتخاباتی، حضور در انتخابات یک واجب عینی است، چرا که حضور در انتخابات یک فریضه عینی مانند نماز خواندن است، از این رو بر همه واجدین شرایط رأی واجب است تا در انتخابات شرکت داشته باشند.

 

آیت الله نمازی اظهار داشت: عدم حضور مردم در انتخابات سبب خواهد شد تا دشمن امیدوار به نیروی پیاده نظام در ایران باشد که این موضوع یک تحلیل غلط است.

 

امام جمعه شهرستان کاشان گفت: خبرنگاران باید با قلم شیوا، رسا و همه فهم خود آگاهی و بینش سیاسی جامعه را در موضوع ضرورت حضور تمام واجدین شرایط، نه اکثریت، افزایش دهند، چرا که ایران با آمریکا در یک جنگ سیاسی است.

 

نمانیده ولی فقیه در شهرستان کاشان با اشاره به این که برخی از خبرگزاری ها خبری را منتشر می کنند و منبع را شنیده ها یاد می کنند و بعد از چند روز آن را تکذیب می کنند، ابراز کرد: این خبر تأثیر خود را برجای می گذارد و ممکن است بین شخصیت ها و سازمان ها ایجاد اختلاف کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خبرنگاران در تهدید هستند که این تهدید می تواند در صحنه جنگ و یا صحنه اجتماعی وجود داشته باشد، از این رو کار خبرنگار در سلامت و امنیت جامعه بسیار تأثیرگذار است./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات