۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۷۹۶۳۶

پذیرش بیش از ۳۰۰ طلبه جدیدالورود در حوزه های علمیه خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول پذیرش مرکز نمایندگی حوزه های علمیه خراسان جنوبی از پذیرش بیش از ۳۰۰ طلبه جدیدالورود در حوزه های علمیه خراسان جنوبی خبرداد.
پذيرش طلاب

حجت‌الاسلام علیرضا نخعی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام صادق(ع) گفت: حوزه های علمیه از مهم‌ترین مراکز دینی در جهان اسلام هستند که در راستای نشر معارف دینی به تبعیت از امام صادق(ع) ایجاد شدند.

 

وی افزود: حوزه ها و مدارس علمیه خراسان جنوبی از مهم‌ترین مراکز آموزش دینی در جنوب شرق خراسان هستند که همه ساله عده زیادی از جوانان و نوجوانان جویا و مشتاق علوم دینی را به خود جذب می کنند.

 

مسؤول پذیرش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال گذشته 777 نفر طلبه برادر و 403 طلبه خواهر در پایه‌های مختلف تحصیلی در مدارش علمیه استان مشغول به تحصیل بوده اند، گفت: مدارس علمیه خراسان جنوبی طلاب خود را از میان دانش آموزان راهنمایی انتخاب کرده و در سطح استان مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) متولی آموزش به افراد دیپلم بوده و مدرسه تخصصی امیر المومنین(ع) هم به صورت تخصصی در سه رشته اقدام به پذیرش طلاب سطوح بالا می کند.

 

حجت‌الاسلام نخعی پور با بیان اینکه در سال جاری 175 طلبه برادر و حدود 146 طلبه خواهر در مدارس علمیه خراسان جنوبی پذیرفته شده اند، گفت: افراد پذیرفته شده در حال حاضر در دروه های تثبیت مدارس علمیه حضور دارند و پس از اینکه با دروس حوزه آشنا شدند و توانایی خود را برای تحصیل در مدرسه‌ها علمیه ارزیابی کردند در یک آزمون شرکت کرده و افراد قبول شده در آزمون پس از گذارندن مراحل ثبت نام به عنوان طلبه رسمی در مدارس علمیه پذیرش خواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید هیچگونه تغییری در محتوای دروس طلاب ایجاد نشده است، گفت: مدارس علمیه در سطح استان اضافه بر ارائه دروس رسمی به طلاب برای آن‌ها دروس اخلاق و دوره های آموزشی فوق برنامه دیگری هم در نظر گرفته‌اند که در بخش فرهنگی انجام برنامه‌های ورزشی از این جمله است.

 

مسؤول پذیرش حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه دروسی که در مدارس علمیه استان تدریس می‌شود یکسان است، ادامه داد: خراسان جنوبی همواره در زمینه تربیت طلاب و روحانیان عملکرد موفقی داشته و در حال حاضر تعداد طلاب و روحانیان به نسبت جمعیت در استان کم است که این امر نیازمند این موضوع است که خانواده‌ها همانطور که فرزندان خود را برای تحصیل در دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی تشویق می‌کنند آن‌ها را برای تحصیل در حوزه های علمیه که واجب دینی هم هست تشویق کنند.

 

وی یادآور شد: مراجعه طلاب و فضلای برجسته خراسان جنوبی به استان که در حوزه های علمیه مشهد و قم مشغول به تحصیل هستند می‌توانند در گسترش ظرفیت‌های علمی مدارس و تربیت طلاب برجسته نقش مؤثری داشته باشد./968/ت302/ب4

ارسال نظرات