۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۸۰۶۴۷
دبیر اجرایی حزب اعتدال و توسعه کشور:

توسعه گفتمان در جامعه هدف محوری احزاب است/ تبلیغات رسانه ها در جهت نشر یاس در جامعه نباشد

خبرگزاری رسا- دبیر اجرایی حزب اعتدال و توسعه کشور گفت: بدون شک هر جریان سیاسی اگر بتواند گفتمان خود را در جامعه ایجاد کند موفق می شود، ما معتقدیم اعتدال گفتمان باید برپایه نیاز های اجتماعی باشد و عمومی شود تا مردم آن را درک کنند، ما به دنبال عمق بخشیدن به این محور هستیم و دست از تلاش بر نمی داریم.
مرتضي بانک
دبير اجرايي حزب اعتدال و توسعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مرتضی بانک، دبیر اجرایی حزب اعتدال و توسعه کشور،  ظهر امروز در مراسم بازگشایی دفتر مرکزی حزب اعتدال و توسعه خراسان رضوی با بیان این که از حضور در جمع فعالان سیاسی کشور خرسندم، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با تدابیری که توسط جریان های سیاسی در کشور گرفته می شود، حرکت های حزبی و تشکیلاتی را نهادینه کنیم.


دبیر اجرایی حزب اعتدال و توسعه کشور ادامه داد: همچنین امیدواریم تا با تاکید بر تحرک های حزبی و فعالیت های سیاسی در کشور بتوانیم در تعمیق و اجماع سازی میان مردم و تاثیر گذاری بر فعالیت های مهم کشور در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گام برداریم.


وی با بیان این که باید حوزه های مختلف مد نظر مورد توجه مردم و مسوولان قرار گیرد، تصریح کرد: هم حوزه سیاست خارجی و هم حوزه سیاست داخلی و مواضع فرهنگی و اجتماعی شرایط امروز کشور مورد توجه صاحب نظران بوده و ما هم به عنوان یک جریان تشکیلاتی نقطه نظراتی را در این زمینه مطرح می کنیم، ما باید شرایط امروز کشور را با گذشته در حوزه سیاست داخلی و خارجی ارزیابی کنیم.


دکتر بانک با بیان این که امروز سالگرد اولین روز استقرار دولت تدبیر و امید در سال 1392 بود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر از روی کار آمدن این دولت دو سال می گذرد و مشارکت عمومی مردم همراه با فعالان سیاسی توانسته است تا بستر جدیدی را برای رشد و پیشرفت آینده این کشور فراهم کند.


دبیر اجرایی حزب اعتدال و توسعه کشور افزود: از نظر سیاست های خارجی و داخلی در دولت های نهم و دهم یک نوع بستر امنیتی شکل گرفته و شرایط کشور ما شرایط خشن، تقابلی، به دور از تعقل و تفکر، بدن برنامه ریزی، بدون توجه به بنیان های اجتماعی و بدون نگاه به حضور و نقش آحاد مختلف مردم در جامعه اسلامی نبوده است بلکه توانایی انتقال نقطه نظرات فراهم بوده و تحرکات سیاسی همراه با تعصب باید کم تر رخ دهد.


نگاه به مذهب نباید نگاه تند و افراطی باشد/ محدود کردن رسانه تخریب کشور را به دنبال دارد


وی با بیان این که نگاه به مذهب نگاه تند رو و افراطی نباید باشد، یادآور شد: نگاه به مذهب نباید مبتنی بر خرافات و موضوعاتی که با اصالت اصیل انسانی مشکل دارند، باشد؛ انتقال نقطه نظرات اجتماعی باید در جامعه مطرح باشد و این مهم توسط مردم و اجتماع باید تدارک دیده شود؛ همچنین به موضوعاتی که بستر عملی برای آن ها در نظر گرفته نشده و یا بر اساس جامعه شناختی نیست، نمی توان به شکلی جامع پرداخت.


دکتر بانک با اشاره به افراط گرایی و تفکرات تندروایانه گفت: برخی ها یک جامعه افراطی گرایانه را پیشنهاد می دهند که مبتنی بر تفکرات بدون منطق هستند و به حضور واقعی مردم، احزاب و تشکیلات سیاسی توجهی ندارند و به مبانی تجربی بی توجه هستند، همچنین عمدتا موضع گیری مقطعی بدون توجه به نظرات کارشناسی و برنامه ریزی ها هستند.


دبیر اجرایی حزب اعتدال و توسعه کشور با بیان این که آن چه ما حصل شرایط کشور در زمان های گذشته بود امروز ارائه می شود، اظهار کرد: نتیجه ماحصل این گونه حرکت ها که به مبانی دینی و تجربی لطمه می زند، توسعه خشونت و افراطی گری در موضوعات اجتماعی بوده و محدود کردن فضای رسانه و اجتماع و نابود کردن امنیتی که در فضای اجتماعی با باز گذاشتن دست عناصر وجود دارد، سبب تخریب شرایط اجتماعی کشور می شود.


وی ادامه داد: همچنین از جنبه سیاست خارجی امروزه شاهد همین نوع از گرایش ها هستیم، یعنی یک نوع افراطی گری بی محتوا به وجود آمده است، در حقیقت این نوع درون گرایی مفرط در اثر بی توجهی به منافع و ارتباط با رفتار بین المللی شکل گرفته است، عدم حضور فعال در روابط دو جانبه و بین الملل و تکیه به گفتمانی که جوامع بین المللی دنبال می کنند، می تواند برای کشور بحران ساز باشد.


دکتر بانک با بیان این که در حوزه سیاست های خارجی و روابط با کشور های منطقه تصریح کرد: اگر قطعنامه ها را تنها کاغذ پاره در نظر بگیریم، می تواند برای کشور ما بحران ساز باشد، شرایط نامناسب منطقه سبب شده تا امروز ایران تبدیل به کشوری شود که تنها در چارچوب خود می تواند فعالیت های سیاسی اش را تبیین کند، قطعنامه هایی که تا کنون صادر شده از جوانب مختلفی ایران را محدود کرده و یکی ز این وجهه ها زمینه اقتصادی آن بود.


ضرورت فاصله گرفتن از تنش های دینی برای صیانت از اسلام


دبیر اجرایی حزب اعتدال و توسعه کشور با اشاره به روی کار آمدن متحدین برخی کشور ها خاطر نشان کرد: مواضع تند و تیز ما سبب شد تا کشور های صهیونیستی از این موضع گیری های تند برای سر بر آوردن متحدین خودشان استفاده کنند تا بتوانند کشور هایی که علاقه مند همکاری با ایران هستند را به سمت خودشان بکشانند و کشور های منطقه را علیه من بسیج کنند.


وی ادامه داد: از نظر فرهنگی بخشی از مبانی دین و اعتقادی ما و بخشی از رفتار هایی که در جوامع همانند مشارکت جدی و فرهنگ سالم وجود دارد مبتنی بر اسلام ناب بوده و اسلام در میدان شریعت و دین قرار دارد، همچنین تبلیغات نامناسب در بستر هایی که مبتنی بر اندیشه، تفکر و مبانی دینی و اسلامی نباشد تبدیل به تبلیغات مقطعی و پوچ گرایانه شده و عوام گرایی و عوام فریبی را به دنبال دارد.


دکتر بانک با بیان این که نتیجه تنش ها فاصله گرفتن از مبانی دینی و جدایی در اصول اخلاقی است، یادآور شد: چند سال پیش گروه هایی که توانسته بودند انقلاب را پایه گذاری کنند به دنبال منهدم کردن آن بودند و در چنین شرایطی دولت تدبیر و امید با حمایت مردم سمت را در دست گرفت، متاسفانه امروزه فعالیت رسانه ها در جهت ایجاد یاس در جامعه است.


دبیر اجرایی حزب اعتدال و توسعه کشور افزود: سیر مناسبی که در حوزه سازندگی پایه گذاری شد  و در دوره اصلاحات تغییر پیدا کرد، در زمان دولت تدبیر و امید تغییر جهت داد، این دولت زمانی شروع به فعالیت کرد با درآمدی حدود 700 میلیارد دلار و نفتی که بالای 100 دلار به فروش می رفت، مبادلات صورت می گرفت. در دو سال پیش خزانه خالی بود و برخی از کالاهای اساسی ذخایرش به 15 روز رسیده بود.


وی با اشاره به زمان شروع ایجاد نفت اظهار کرد: ما در آن زمان برای فروش نفت به هزاران جا متصل شدیم و هزاران نفر را واسطه قرار دادیم، آیا این ذلت نیود؟ امروز که تحریم ها را یک تیم سیاسی با تجربه و کارآزموده در یک زمان بندی تصمیم به برداشتن گرفته است آیا بهتر نیست به جای خرده گرفتن از آن ها تقدیر کنیم؟

 

صدا و سیما در ساماندهی خط و مشی دولت ناموفق عمل کرده است/ توافق هسته ای سرنوشت کشور را تغییر داد


دکتر بانک ادامه داد: کسانی 6 قطعنامه بسیار شدید علیه ما ایجاد کردند و تحریم های اقتصادی و دریایی به راه انداختند، چرا صدا و سیما یکبار این ها را به چالش نکشید؟ امروزه باید جریانات به ظاهر عزتمندانه به چالش کشیده شوند و این دوگانگی رفتار بر اساس منافع ملی نیست، آن رسانه ای که این مهم را بیان می کند و خودش را در این چارچوب توجیه می کند بدون شک بر اساس مناقع ملی سخن نگفته است.


دبیر اجرایی حزب اعتدال و توسعه کشور با بیان این که کسانی که گفتند توافق نامه سرنوشت کشور را تغییر داد، کاملا منطقی و به حق گفته اند، تصریح کرد: کسانی پشت میز مذاکره نشستند و بدون این که ذره ای عزت کشور خدشه دار شود به سخن پرداختند، بدون شک باید از آن ها تقدیر کرد و دست آن ها را بوسید. ما باید جهت گیری و راهبرد ها را هدفمند کنیم تا ضعف های دولت به تدریج از بین بروند.


وی با بیان این که در رسانه ها نتوانستیم فعالیت های دولت را با شبکه سازی ساماندهی کنیم، ابراز کرد: امروزه راهگشایی عمیق کشور راهبرد خروج از همه تحریم هاست، بدون شک این تندروی ها و داعش پروری ها حق نیست، متاسفانه امروزه داخل کشور برخی عناصر بی منطق فعالیت می کنند، اگر بستر ها استفاده نشود دیگران از این مهم سوء استفاده می کنند.


دکتر بانک با اشاره به ادامه فعالیت این حزب گفت: حزب اعتدال و توسه کشور می تواند با پیش بینی های کارساز و آینده نگری های متفاوت و با اقدامات تشکلی همراه با رییس جمهور همسو حرکت کند، بدون شک هر جریان سیاسی اگر بتواند گفتمان خود را در جامعه ایجاد کند موفق می شود، ما معتقدیم اعتدال گفتمان باید برپایه نیاز های اجتماعی باشد و عمومی شود تا مردم آن را درک کنند، ما به دنبال تعمیق بخشیدن به این محور هستیم و دست از تلاش بر نمی داریم./864/پ202/ش

ارسال نظرات