۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۸۰۶۶۰
امام جمعه شهرضا مطرح کرد؛

تاثیر حجاب و عفاف بر کاهش آسیب اجتماعی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرضا با تأکید بر لزوم اجرای مصوبات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: مصوبات این ستاد در راستای حفظ شعائر اسلامی و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی بوده و منافع آن تمام بخش های جامعه را منتفع می کند.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی، امام جمعه شهرضا ظهر امروز، در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرضا، عمل به دستورات و شرایع دینی را مطالبه تمامی اقشار و طبقات مردم دانست و افزود: مردم از متولیان فرهنگی جامعه انتظار دارند با احیای تمامی شعائر مذهبی در همه بخشها آسیب های اجتماعی را کاهش دهند.

 

وی در ادامه بد حجابی را یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی برشمرد و تأکید کرد: مقابله با این پدیده منوط به همکاری و مساعدت تمامی دستگاهها و نهادهای دولتی و مردمی است.

 

امام جمعه شهرضا با انتقاد از ترویج فرهنگ بی تفاوتی در سطح جامعه تصریح کرد: بسیاری از موارد خلاف و منکر به دلیل آن است که اطرافیان برای دفعات نخست ارتکاب آن با آن مقابله نکرده و نسبت به آن بی تفاوت بوده اند.

 

حجت الاسلام یعقوبی عنوان کرد: باید فرهنگ بی تفاوتی نسبت به وقایع پیرامونی از جامعه حذف و بجای آن فرهنگ احساس مسؤولیت نسبت به وقایع اجتماعی جایگزین آن شود.

 

امام جمعه شهرضا همچنین با تأکید بر لزوم اجرای مصوبات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: مصوبات این ستاد در راستای حفظ شعائر اسلامی و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی بوده و منافع آن تمام بخشهای جامعه را منتفع می کند.

 

حجت الاسلام مجتبی اخوان، جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، در این جلسه گفت: ستاد احیای امر به معروف باید جلوی برخی عوام فریبی ها را بگیرد و مانع ایراد آسیب های فرهنگی و مذهبی بیشتر به مردم شود.

 

وی در ادامه با تأکید بر لزوم بررسی معضلات فرهنگی جامعه تصریح کرد: متأسفانه برخی افراد تلاش دارند تا مردم را در سطح پایینی نگه دارند تا خودشان بزرگ بمانند اما رسالت ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر مقابله با این جریانها و حمایت از حقوق مردم است.

 

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با تأکید بر لزوم آسیب شناسی معضلات شهرستانها تصریح کرد: باید ببینیم آیا مشکل اصلی هر شهرستان مردم آن شهرستان هستند یا مسؤولان آن و اگر هر یک از آنها به معضلات دامن می زنند باید به نحو مطلوب با آن مقابله شود.

 

حجت الاسلام اخوان مقابله با پدیده بد حجابی را نیازمند انجام فعالیتهای مستمر فرهنگی و اقناع فکری بانوان در جامعه دانست و عنوان کرد: برخورد پلیسی با بد حجابی کارساز نیست بلکه لازم است تا دستگاهها و معاونت های فرهنگی به نحو مطلوب این مسأله را بررسی و با راهکار مناسب برخورد با آن را پیدا کنند.

 

وی با اشاره به وظیفه اصلی مسؤولان مبنی بر خدمت رسانی صادقانه به مردم گفت: یک مسئول یا کارمند وظیفه ای جز خدمت رسانی ندارد و اگر مسؤولی از ادای وظایف خود به هر دلیلی خودداری کرد دیگران نباید با منفعت طلبی یا ترس از او از تذکر به وی و امر به معروف خودداری کنند.

 

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: وظیفه اصلی اعضاء ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر احقاق حقوق مردم و نفی سلطه های گروهی بر منافع عمومی است./939/پ202/ب

ارسال نظرات