۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۲۸۱۰۲۷
در سفری معنوی؛

کاروان زائران پیاده کاشمر برای شانزدهیمن بار قدم در مسیر عشق گذاشتند

خبرگزاری رسا ـ برای شانزدهیمن بار متوالی در آستانه دهه کرامت کاروان زائران پیاده امام رضا(ع) شهرستان کاشمر، با حضور 170 دلداده راهی زیارت حضرت ثامن الحجج، علی بن موسی الرضا(ع) شدند.
زائران پياده علي ابن موسي الرضا(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، کاروان زائران پیاده امام رضا(ع) در شهرستان کاشمر، امسال نیز در طول دهه کرامت برای شانزدهمین سال متوالی با حضور 170 نفر از دلدادگان حریم قدس رضوی راهی زیارت حرم ملائک پاسبان امام هشتم شده اند تا ضمن حرکت در یک مسیر معنوی، حرکتی فرهنگی را به نمایش بگذارند و نشان دهند که دشمنان اسلام و انقلاب، علی رغم تلاش های مذبوحانه خود در عرصه جنگ نرم، هنوز نتوانسته اند جوانان مملکت را از ولایت و امامت دور کنند.

 

ابوالفضل خاتمی، رییس این کاروان اظهار کرد: کاروان پیاده محبان الرضا(ع) شهرستان کاشمر از تابستان 1378 و همزمان با ایام شهادت حضرت امام رضا(ع) به همت و مدیریت جمعی از جوانان متدین این شهرستان در یک گروه 15نفری شکل گرفت.

 
وی ادامه داد: از همان ابتدا به دلیل اخلاص و نیت پاک این دلدادگان خاندان عصمت و طهارت، لطف خدا و عنایت امام رئوف شامل حال آن ها شد و هر سال برشکوه و عظمت این حرکت معنوی افزوده گردید به طوری که هم اکنون آرزوی حرکت در این کاروان در قلب جوانان عاشق روز به روز در حال رشد است و در سال های اخیر جمعیت این کبوتران عاشق بالغ بر 150 نفر شده است.

 

خاتمی با اشاره به تجهیزات سفر هخاطر نشان کرد: در سال های آغازین حرکت کاروان به دلیل تعداد کم و نبود امکانات، تمامی تجهیزات اعم از وسایل شخصی، وسایل تدارکات و تغذیه توسط اعضا با کوله پوشتی حمل می شد، اما در سال های اخیر با توجه به افزایش جمعیت و نیاز به امکانات بیشتر،  به یاری جمعی از خیرین از چند وسیله نقلیه جهت حمل وسایل زائران و نیز تدارکات استفاده می شود.

 


رییس این کاروان با بیان این که مدت این سفر معنوی 5 روز است، گفت: که در روز اول زائران توسط وسیله نقلیه از کاشمر به نیشابور منتقل می شوند و مسیر حرکت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) را از نیشابور به مدت سه روز با گام هایی از نور می پیمایند و در نهایت در روز آخر پس از مراسم وداع با امام مهربانی ها و برگزاری مسابقات فرهنگی به کاشمر باز می گردند .

 

وی افزود: بهره گیری از روحانیت معزز و سخنوران توانا و طلبه های جوان در طول مسیر منجر به ایجاد فضایی صمیمی و معنوی در بین همسفران شده ضمن اینکه حضر ذاکران و مداحان اهل بیت علیهم السلام و همچنین تعدادی از اساتید دانشگاه و سایر افرادی که برای خداقوت در طول مسیر در جمع این زائران حاضر می شوند، برشکوه و زیبایی این حرکت معنوی می افزاید.

 

خاتمی با بیان این که کاروان پیاده محبان الرضا (ع) از برنامه فرهنگی متنوعی نیز برخوردار است، یادآور شد: از جمله این برنامه ها می توان به  تشکیل حلقه های معرفت بین گروه ها، سخنرانی، همخوانی اشعار مذهبی، خواندن آیت الکرسی و زیارت عاشورا، تشویق همسفران به تفکر و تدبر و ایجاد سوال و پرسش و پاسخ  با حضور فرهیختگان، دانشجویان، فرهنگیان و روحانیت محترم که بسیاری از چالش های فکری و سوالات جوانان را در فضایی بسیار صمیمی و همراه با نشاط معنوی برطرف می کند./864/پ202/ح

ارسال نظرات