۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۸۱۳۶۷
امام جمعه پلدختر:

رسانه ها نقش مهمی در اشاعه فرهنگ دینی جامعه دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پلدختر با بیان نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ دینی و معنوی در جامعه، گفت: رسانه ها بازوان توانمند دستگاه های فرهنگی در اشاعه فرهنگ دینی در جامعه و بین جوانان هستند و برای موفقیت در مسیر اطلاع رسانی اثرگذار باید از سیاه نمایی پرهیز کنند.
چندرسانه اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری، امام جمعه پلدختر، ظهر امروز در شورای فرهنگی این شهرستان با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی در راستای جذب جوانان به نماز جماعت گفت: با برنامه ریزی و هدایت جوانان باید در برابر دسیسه های فرهنگی دشمن مقابله کرد.

 

وی با بیان این که دشمنان اسلام جوانان و کم رنگ جلوه دادن ارزش ها و باورهای دینی بین آنان را هدف قرار داده اند، خاطرنشان کرد: دستگاه های فرهنگی و متولیان امر در این زمینه باید بیش از پیش فعالیت کنند.

 

بیان فضیلت های نماز جمعه مهم ترین عامل در جذب جوانان به نماز جمعه و جماعت است

حجت الاسلام سوری با تأکید بر انجام فعالیت های فرهنگی مؤثر در راستای جذب جوانان عنوان داشت: اقامه نماز جماعت و شرکت در نماز جمعه باید بین جوانان نهادینه شود.

 

وی با تأکید بر تشویق جوانان برای حضور در نماز جمعه و جماعت اظهار داشت: در این راستا باید فضیلت های نماز جمعه برای نسل جوان بازگو شود.

 

امام جمعه پلدختر نهادینه سازی فرهنگ دینی را بهترین عامل در جهت خنثی شدن دسیسه های فرهنگی دشمنان بیان کرد و افزود: با بصیرت افزایی بین نسل جوان می توان در برابر دسیسه های فرهنگی دشمن ایستادگی کرد.

 

نماز جمعه نمایش قدرت وحدت مسلمانان است

حجت الاسلام سوری با اشاره به آیات و روایات نماز جمعه را نماد وحدت و نمایش قدرت وحدت مسلمانان بیان کرد و عنوان کرد: حضور جوانان در نماز جمعه اثر گذاری مؤثری در جهت تبیین فرهنگ دینی جامعه دارد.

 

وی نقش رسانه ها را در تقویت فرهنگ دینی و معنوی جامعه به ویژه بین جوانان مؤثر دانست و افزود: خبرنگاران بایستی روحیه انتقادی داشته باشند.

 

امام جمعه پلدختر با تأکید بر این که رسانه ها در انعکاس اخبار از سیاه نمایی پرهیز کنند، اظهار داشت: مهم ترین ویژگی یک رسانه انتقال و انعکاس اخبار با حفظ صداقت است./9459/پ202/ب4

ارسال نظرات