۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۸۱۷۰۵
حجت الاسلام رفیعی:

همدلی و همزبانی در زمره انتظارات اهل بیت از شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه همدلی و همزبانی در زمره انتظارات اهل بیت(ع) از شیعیان است، گفت: یکی از آیاتی که در قرآن کریم در مورد اجتماع نازل شده است این است که همدلی نعمت خداست و نعمت خدا را یاد کنید.
ناصر رفيعي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام  ناصر رفیعی در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: از بحث‌های مهمی که به ویژه در دوران غیبت که به حسب ظاهر دسترسی به امام نداریم باید به آن بپردازیم انتظارات امام عصر از شیعیان است تا بدانیم ائمه معصومین(ع) از ما به عنوان مسلمان و شیعه چه انتظاراتی دارند.


وی ادامه داد: نخستین انتظار ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت ولی عصر (عج) از شیعیان انتظار اعتقادی است، یعنی باورها و عقایدمان درست باشد و خطا و کوتاهی در آن نباشد. اعتقادات در راس دینداری است و به همین جهت رسول خدا(ص) رسالتش را با دعوت مردم به توحید و اصلاح اعتقادات آغاز کرد و سپس سراغ فروع دین رفت.


استاد حوزه علمیه افزود: امروز شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی تبلیغات گسترده‌ای برای از بین بردن عقاید مردم به ویژه نسل جوان انجام می‌دهند و وظیفه ما این است با این تبلیغات مسموم مقابله کنیم.


رفیعی با تاکید بر اینکه نخستین انتظار اهل بیت(ع) از ما تصحیح اعتقاداتمان است، ابراز کرد: باید در محضر علما و مراجع اعتقاداتتان را اصلاح کنید، شبهات و سوالاتی که دارید را جویا شوید و تحقیق و بررسی کنید. کتاب‌های اعتقادی را مطالعه کنید تا بتوانید به باور و ایمان درست و قوی دست پیدا کنید.


وی دومین انتظار ائمه (ع) از شیعیان را انتظار اجتماعی ذکر کرد و افزود: یکی از آیاتی که در قرآن کریم در مورد اجتماع نازل شده است این است که همدلی نعمت خداست و نعمت خدا را یاد کنید.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه همدلی یعنی نزدیک بودن دلها به یکدیگر و برداشتن باری از دوش هم و رسیدن به درد یکدیگر، خاطر نشان کرد: امام صادق (ع) فرمودند سه چیز دل‌ها را به هم نزدیک می کند دین‌داری، تواضع و بخشش و همه ما باید با الگوگیری از این رهنمود‌ها در دینمان به باور و اعتقاد صحیح برسیم تا به سعادت دنیوی و اخروی نائل شویم./1323/د102/ی

ارسال نظرات