۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۲۸۲۲۴۲
آیت الله علما:

اتحاد مسلمانان خار چشم مستکبران است/ آمریکا به دنبال تفرقه‌افکنی در جامعه اسلامی

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما با اشاره به اینکه اتحاد مسلمانان خار چشم مستکبران است، گفت: آمریکا به دنبال ایجاد تفرقه های مذهبی در کشورهای اسلامی منطقه است.
آيت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به ماهیت تفرقه‌افکن آمریکا، اظهار داشت: مستکبران جهان به دنبال ایجاد اختلاف در کشورهای منطقه هستند.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه اتحاد مسلمانان را خار چشم مستکبران دانست و ابراز کرد: آمریکا و همدستانش به دنبال مخدوش کردن این اتحاد و ایجاد اختلافات مذهبی و تفرقه اندازی میان شیعه و سنی هستند.


آیت الله علما با تأکید بر لزوم حفظ وحدت در میان تمام مسلمانان، یادآور شد: نباید به آمریکا اجازه قدرت گرفتن و دستیابی به اهدافش داده شود، متأسفانه برخی کشورهای منطقه ملعبه دست استکبار شده اند و به اختلافات مذهبی که هدف آمریکاست دامن می زنند.


خطیب نماز جمعه کرمانشاه ناامنی‌های پیش آمده در یمن، سوریه و عراق را نمونه دخالت های بی جای آمریکا خواند و تصریح کرد: حل مشکلات کشورهای منطقه وابسته به حفظ اتحاد و یکپارچگی مردم کشور است و نباید اجازه هر گونه دخالت و دست‌درازی آمریکا به خاک کشور خود را بدهند.


وی افزود: در دهه کرامت همگی باید زندگی کریمانه حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) را الگو قرار داده و با منش و سیرت زندگی این بزرگان آشنایی پیدا کنند و در زندگی خود بکار بندند.


امام جمعه کرمانشاه با اشاره به نزدیکی روز صنعت دفاعی ابراز کرد: خوشبختانه کشور ما در زمینه صنعت دفاعی به خودکفایی رسیده و در سطح بسیار خوبی قرار دارد و این امر نشان دهنده دانش والای متخصصان است.


آیت الله علما در پایان شهیدان باهنر و رجایی را الگویی مناسب برای دولتمردان خواند و ادامه داد: با قرارگیری در هفته دولت، دولتمردان باید اهتمام ویژه ای بر خدمت رسانی به مردم داشته باشند./857/پ202/ح

ارسال نظرات