۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۲۸۲۵۱۶
کارشناس مسائل دینی تأکید کرد؛

مسؤولان از ظرفیت فرهنگی حرم حضرت معصومه برای ترویج اسلام استفاده کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمود لطفیان به مناسبت گرامی‌داشت دهه کرامت، گفت: شهر مقدس قم با وجود حرم حضرت معصومه(س)، حوزه علمیه و مراجع تقلید بهترین زمینه و الگو برای ترویج فرهنگ اسلام و قرآن در جهان است.
حرم حضرت معصومه

حجت الاسلام محمود لطفیان کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت دهه کرامت، گفت: شهر مقدس قم با وجود حرم حضرت معصومه(س)، حوزه علمیه و مراجع تقلید بهترین زمینه و الگو برای ترویج فرهنگ اسلام و قرآن در جهان است.

 

وی افزود: شهر مقدس قم این ظرفیت را دارد که افراد را به گونه ای تربیت کند که در طوفان های حوادث کوچک ترین لغزش در دین و ایمان شان نداشته باشند و این افراد به جای توسعه زندگی به سراغ توسعه بندگی روند.

 

حجت الاسلام لطفیان در پاسخ به سوال اینکه راه صدور فرهنگ دینی از قم نیازمند چه راهکارهایی از سوی مسؤولان این استان است، اظهار داشت: هر کار فرهنگی بر اساس سه محور حوصله، به صورت تدریجی و انگیزه است که مسؤولان باید بستر این سه محور را برای متولیان فرهنگی فراهم کنند.

 

کارشناس دینی و فرهنگی خاطرنشان کرد: متولیان فرهنگی در سه گروه دسته بندی می شوند، گروه اول افرادی هستند که خودشان خود‌جوش به دنبال کار‌های فرهنگی هستند، گروه دوم برای انجام کارهای فرهنگی علاقه دارند ولی برای شروع کار نیاز به جرقه و ترغیب هستند و گروه سوم افرادی هستند که از خودشان علاقه نشان نمی دهند ولی با حمایت، تشویق و دادن انگیزه جزء متولیان فرهنگی قرار می گیرند.

 

وی عنوان کرد: متولیان فرهنگی به حساس بودن کار‌های فرهنگی پی ببرند و در انجام کار‌های خود دقت کنند چرا که توزیع ناعادلانه برنامه های فرهنگی بسیار آسیب زا است و نتیجه عکس دارد.

 

حجت الاسلام لطفیان در پاسخ به این پرسش که زائران حضرت معصومه(س) شایسته چه خدماتی هستند، گفت: متولیان فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) می توانند برای ترویج مسائل فرهنگی و دینی‌ از جمله اصول و فروع دین، حجاب، آسیب های ماهواره و مسائلی از این دست، با برپایی نمایشگاه تصویری با رویکرد طنز خدمات مفیدی برای زائران داشته باشند چراکه تصویر و طنز 75 درصد بر فهم و آموزش افراد تأثیرگذار است./1325/ت302/ف
 

ارسال نظرات