۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۸۲۶۴۸
آیت الله علما:

غفلت از یاد خدا موجب سقوط از درجه انسانیت می شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما یاد خدا را گره گشای امور دانست و گفت: غفلت از یاد خدا موجب سقوط انسان از درجه انسانیت می شود و او را به ورطه گمراهی می کشاند.
آيت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه صبح امروز در جلسه اخلاق خود که با حضور کارکنان سپاه در سالن بعثت کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه افراد باید رضای خدا را در انجام تمام کارهای خود در نظر بگیرند، اظهار داشت: وقتی افراد در انجام امورات زندگی به رضایت خداوند متعال توجه داشته باشند، مشکلات به راحتی مرتفع شده و کارها به آسانی انجام می شود.

 

وی غفلت از یاد خدا را خسارتی جبران ناپذیر برای انسان دانست و تصریح کرد: غفلت از یاد خدا انسان را از جایگاه خود دور می کند و مهم ترین عامل گرفتاری ها و مشکلات انسان هاست، این غفلت انسان ها را به انحراف کشانده و موجب گناهان است.

 

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه ادامه داد: تقوا پیشه کردن در امورات دنیوی امری پسندیده و نیک است و این اشتباهی بزرگ است که برای رسیدن به لذات زودگذر دنیوی، از نعمات بی پایان اخروی صرف نظر کنیم، دوری از تقوا خسران بسیاری در پی دارد.

 

آیت الله علما قرآن را سخن خداوند متعال خواند و ابراز کرد: قرآن کریم سرشار از آموزه های گرانقدر و ارزشمند از سوی خدا برای بندگان است و مصالح بشر به صورت کامل در آن مد نظر قرار گرفته است.

 

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: آموزش های مبتنی بر قرآن در سطح جامعه باید در اولویت تمام آموزش ها قرار گیرد و ترویج آموزه های قرآنی به شکل گیری جامعه ای عاری از هرگونه آسیب اجتماعی می انجامد، توجه به آموزه های قرآن هدایتگر انسان به سوی کمال بوده و کمال شخصیت معنوی انسان را شکوفا می کند.

 

وی قرآن را الگویی مناسب در تمام امور دانست و افزود: باید در تمام شرایط آموزه های قرآن را سرلوحه تصمیم گیری ها قرار داد زیرا سعادت و عزت انسان را تضمین می کند.

 

آیت الله علما در پایان توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را بسیار مهم دانست و گفت: جامعه با توجه همگانی به این فریضه، جامعه ای پویا و سالم خواهد بود و در سایه امنیت اجتماعی حاصل از انجام این فریضه همگانی، پیشرفت ها و موفقیت های چشمگیری حاصل می شود، احیای این امر نیازمند مشارکت همه افراد جامعه است./857/پ202/ب4

ارسال نظرات