۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۸۳۴۷۵

60 درصد موقوفات آذربایجان‌شرقی وقف حضرت سیدالشهدا است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: حدود 60 درصد موقوفات استان وقف امور خیریه برای عزاداری و احسان حضرت سیدالشهدا(ع) است.
حجت الاسلام مصائبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه اظهار داشت: عشق و ارادت خالصانه مردم آذربایجان به اهل بیت عصمت و طهارت با مطالعه نیات واقفان این منطقه کاملا مشهود است.

 


وی با بیان این‌که مؤمنان، متدینین و مردم دوستدار اهل بیت آذربایجان شرقی با وقف اموال خود فرهنگ سیدالشهدا را ترویج می کنند، خاطرنشان کرد: وقف اموال، زمین، ابنیه و دیگر موارد در این استان برای حضرت سیدالشهدا موجب ترویج فرهنگ حسینی و مانع از تعطیلی عزاداری برای آن حضرت شده است.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که حدود 60 درصد موقوفات استان وقف امور خیریه برای عزاداری و احسان حضرت سیدالشهدا(ع) است، افزود: در سایه فرهنگ سیدالشهدا، مردم و رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس در برابر ابرقدرت های جهان پیروز شدند.

 


وی با تأکید بر این‌که ترویج فرهنگ سرخ حسینی و سبز مهدوی لازمه مقابله با توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی ایران است، تصریح کرد: هم اکنون عزت و سربلندی خود را مدیون وافقان خیراندیشی هستیم که مال پاک خود را وقف فرهنگ ایثار و شهادت کرده و این مکتب انسان‌ساز را ترویج می دهند.

 


حجت الاسلام مصائبی با بیان این‌که امروز نیازمند وقف در عرصه‌های جدید و با نیت‌های به روز برای رفع نیازهای ضروری جامعه هستیم، گفت: جهت‌دهی به نیات واقفان جزو اولویت‌های اوقاف و امور خیریه استان قرار دارد و سعی داریم برای احیای موقوفات غصبی اقدامات جدی داشته باشیم.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که هم اکنون نیازهای جامعه به وقف در سایر امور بیشتر شده است، ادامه داد: وقف بنا به تاکید اسلام در ادیان مختلف جاری و ساری بوده و مومنان نیز با تبعیت از اسلام و ائمه اطهار و وقف اموال خود، مانع از به خطر افتادن دین در زمان های مختلف شده اند.

 


همچنین حجت الاسلام فریدون مطهری، رییس اوقاف و امور خیریه مراغه در سخنانی احیای موقوفات این شهرستان را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: کار در اداره اوقاف و امور خیریه بسیار حساس است، چراکه با بیت المال، اهل بیت و حق الناس طرف حساب هستیم.

 


گفتنی است، در پایان این مراسم حجت الاسلام فریدون مطهری، به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه مراغه معرفی و از خدمات هفت ساله حجت الاسلام جعفر جنتی رییس سابق این اداره قدردانی شد. حجت الاسلام جنتی نیز به عنوان رییس اداره اوقاف کاشان منصوب شده است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات