۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۳
کد خبر: ۲۸۳۹۰۲
با حضور روحانیان و خانواده طلاب؛

افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه آیت الله حق شناس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ متولی حوزه علمیه آیت الله حق شناس گفت: یکی از سیاست‌های مدرسه علمیه آیت الله حق شناس جذب طلاب باهوش و در عین حال کوشاست، در همین راستا و در مرحله پذیرش تلاش ما بر این موضوع متمرکز است تا با سخت‌گیری و انجام آزمون‌های متعدد تنها افرادی را جذب کنیم که از نظر کار طلبگی در بالاترین سطح قرار داشته باشند.
حوزه علميه آيت الله حق شناس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سال جدید تحصیلی حوزه علمیه آیت الله حق شناس، غروب جمعه ششم شهریورماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی تولیت مدرسه علمیه و برخی از مسؤولان مرکز مدیریت حوزه‌های استان تهران و خانواده‌های طلاب، در محل مدرسه علمیه آیت الله حق شناس تهران برگزار شد.

رابطه استاد و شاگرد باید تعاملی باشد

حجت الاسلام میرهاشم حسینی در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به طلاب، گفت: یکی از سیاست‌های مدرسه علمیه آیت الله حق شناس جذب طلاب باهوش و در عین حال کوشاست، در همین راستا و در مرحله پذیرش تلاش ما بر این موضوع متمرکز است تا با سخت‌گیری و انجام آزمون‌های متعدد تنها افرادی را جذب کنیم که از نظر کار طلبگی در بالاترین سطح قرار داشته باشند.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید نیز بر اساس ملاک‌های مورد نظر مدرسه علمیه آیت الله حق شناس تعداد محدودی از بین 200 نفر طلاب جوان در بخش نهایی گزینش، انتخاب و برای سال تحصیلی جدید در مدرسه علمیه پذیرش شده‌اند، اما باید این نکته را در نظر داشت که این پذیرش تا یک‌سال قطعی نیست و باید طلاب جوان در سال اول حضور خود در تمامی معیار‌های مدنظر مدرسه علمیه موفق عمل کنند.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله حق شناس درپایان با تاکید بر رابطه متقابل استاد و شاگرد، تصریح کرد: همان‌گونه که طلبه جوان موظف است قدر‌دان زحمات استاد خود باشد، اساتید نیز باید در همه حال نگاه پدرانه و دلسوزانه داشته باشند و در زمینه آموزش مسایل دینی و اخلاقی بسیار با دقت و وسواس عمل کنند.

اجرای اهداف مدرسه علمیه آیت الله حق شناس توسط 8 معاونت

در قسمت دیگری از این مراسم، حجت الاسلام قاسمی با تشریح فعالیت‌های مرکز حوزوی آیت الله حق شناس، گفت: در این مرکز تلاش اصلی کارکنان و اعضای علمی بر رشد و بالندگی طلاب و ایجاد فضای صمیمی و اخلاقی متمرکز شده است، از این رو بنای کار مدرسه علمیه آیت الله حق شناس ایجاد معاونت‌هایی در راه تسهیل نیاز‌های طلاب و اساتید گذاشته شده است.

وی با اعلام نام معاونت‌های مختلف مدرسه علمیه آیت الله حق شناس، افزود: معاونت‌های «آموزش» «پژوهش» «فرهنگی» «بسیج» «امور داخلی» «کانون علمی» «اداری مالی» و « نظارت، پیگیری و ارزیابی» با بهره‌گیری از کادری مجرب و متخصص وظیفه کمک‌رسانی به این مجمتع آموزشی حوزوی را بر عهده دارند.

تشریح فعالیت‌های نمایشگاه انسان جامع و کامل حوزوی

حجت الاسلام میثم رستمی، معاون فرهنگی مدرسه در معرفی اهداف و فعالیت‌های صورت گرفته در نمایشگاه انسان جامع و کامل حوزوی، گفت: در این نمایشگاه تلاش شده است تا ابعاد مختلف زندگی طلبگی و راه‌های پیش رو در کار تبلیغ و همچینین فعالیت‌هایی که می‌تواند طلاب را در راه کسب معارف دینی یاری کند، تبیین شود و در اختیار بازدید کنندگان قرار بگیرد.

وی با اشاره به 5 شاخه اصلی در نمایشگاه، افزود: در این نمایشگاه تلاش شده تا فعالیت‌های مرتبط با حوزه در ابعاد «علمی» «روحی و معنوی» «عصب و روان» «جسمی» و «مهارت‌ها و اموزش‌ها» در زمینه راهبرد‌های زندگی طلبگی در نظر گرفته شود.

آیین تجلیل از طلاب برتر

در بخش پایانی این مراسم از طلاب برتر پایه‌های مختلف تحصیلی تجلیل به‌عمل آمد، ضمن این‌که در خلال برگزاری مراسم افتتاحیه نیز کلیپی از فعالیت‌های مدرسه علمیه آیت الله حق شناس برای حضار پخش شد.

لازم به‌ذکر است که این مراسم با حضور خانواده‌های طلاب برگزار شد که این برنامه‌ریزی برای هم‌گرایی خانواده‌ها و مدارس علمیه قابل تقدیر است.

گفتنی است حوزه علمیه آیت الله حق شناس متشکل از مدارس علمیه فیلسوف الدوله و امین الدوله واقع در خیابان مصطفی خمینی تهران است که محل تدریس و مدیریت آیت الله حق شناس بر امور طلاب بودند و بعد از ارتحال وی به این نام مزین شده‌اند.856/پ202/ص

ارسال نظرات