۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۲۸۴۱۵۰

آیین تجلیل و غبارروبی امامزاده موسی مبرقع قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین تجلیل و غبارروبی امامزاده موسی مبرقع با حضور آیت الله اراکی، روحانیان، خادمان در آستان مقدس این امامزاده در شهر قم برگزار شد.
مراسم بزرگداشت امامزاده موسي مبرقع در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین تجلیل و غبارروبی از امامزاده موسی مبرقع(ع) با حضور آیت الله اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حمید برقعی، شاعر آیینی، روحانیان، خادمان در آستان مقدس این امامزاده در شهر قم برگزار شد.

 

حجت الاسلام فاطمیان، تولیت آستان امامزاده مبرقع، در این مراسم معنوی گفت: موسی مبرقع فرزند امام جواد(ع) و بردار امام هادی(ع) است که در خاندان عصمت و طهارت تربیت یافته و امامت امام حسن عسکری(ع) را درک کرده است.

 

وی بیان کرد: ایشان زمان امام عسکری به شهر قم هجرت می‌کند، در محله موسویان اقامت می‌کند و بیش از بیست سال در این شهر سیره و سخنان ائمه معصوم(ع) را ترویج کرده و وی نخستین فردی بود که برای حضرت معصومه(س) بارگاه بنا کرده است.

 

تولیت آستان امامزاده مبرقع ابراز داشت: بعد از وفات ایشان چهل تن از فرزندان و نوادگان ایشان در این محل دفن شدند و معروف به چهل اختران شده‌اند.

 

وی در ادامه سخنانش به فعالیت‌های آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع اشاره کرد و گفت: این آستان مقدس 300 خادم افتخاری دارد و در نوبت‌های متعددی مشغول خدمت به زائران این امامزادگان هستند؛ در این آستان کلاس‌های آموزشی صوت و لحن، حفظ، قرائت و تجوید قرآن کریم و همچنین کلاس‌ها فرهنگی برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام فاطمیان در ادامه سخنانش به طرح توسعه آستان امامزاده موسی مبرقع اشاره کرد و گفت: طرح توسعه این آستان بنابر دستور رهبر معظم انقلاب پیگیری شده است و در حال حاضر زمین‌ها اطراف به تملیک امامزاده درآمده و به زودی طرح ساخت ‌و ساز و توسعه این آستان آغاز می‌شود.

 

وی در ادامه این مراسم آیت الله اراکی ابرازداشت: فرزندان و نوادگان امام موسی کاظم(ع) و امام جواد(ع) در کشورهای همچون عراق، ایرانی، مصر، شمال آفریقا، پاکستان، مالزی و اندونزی برای نشر معارف اسلام و ترویج مذهب تشیع مسافرت کرده‌اند.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر اهمیت حفظ شأن و مقام امامزادگان تأکید کرد و افزود: عزت و سربلندی شیعه در جهان به سبب تلاش و فعالیت امامزادگان برای ترویج معارف مذهب اسلامی بوده است.

 

گفتنی است در این مراسم حمید برقعی اشعاری درباره عظمت خاندان اهل‌بیت(ع) خواند و در پایان مراسم ضریح امامزاده موسی مبرقع غبارروبی شد./998/پ202/ف

ارسال نظرات