۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۲۸۴۴۰۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خبر داد:

برگزاری مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی از برگزاری مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در شهرستان های مختلف این استان خبر داد.
حجت الاسلام سهرابي - جلسه هماهنگي برگزاري مسابقات قرآن اوقاف در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در جلسه هماهنگی مسابقات قرآن اوقاف که با حضور روحانیان و کارشناسان فرهنگی و قرآنی این نهاد برگزار شد، اظهار کرد: مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه از دهه دوم شهریورماه جاری در شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی آغاز شده و تا پایان شهریور به اتمام می رسد.

 

وی با بیان اینکه ثبت نام متقاضیان و قرآن آموزان برای شرکت در این مسابقات سراسری قرآن از چهارم مرداد امسال آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه داشت، افزود: بر اساس برنامه اعلام شده از سوی سازمان مرکزی اوقاف، این مسابقاتدر رشتههای حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم و در رده سنی بالای 18 سال در دو بخش برادران و خواهران برگزار میشود.

 

حجت الاسلام سهرابی رشته های آزمون مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه را شامل رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل و قرائت تحقیق و قرائت ترتیل اعلام کرد.

 

وی افزود: بر اساس برنامه مرحله شهرستانی این مسابقات در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی از ساعت هشت و 30 دقیقه صبح روزهای یازدهم و دوازدهم در بخش برادران و خواهران به ترتیب در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) و دارالقرآن عترت این شهرستان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: مرحله شهرستانی این مسابقات در شیروان نیز روز دوازدهم شهریورماه جاری در بخش برادران و خواهران و در محل مسجد جامع و سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در سایر شهرستان های استان خراسان شمالی هم به مرور و تا پایان شهریورماه برگزار شده و برگزیدگان این مرحله در دو بخش خواهران و برادران افزون بر دریافت جوایز ارزنده، به مرحله استانی این مسابقات راه می یابند.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه اعلامی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزیدگان مرحله شهرستانی این مسابقات مهرماه و اوایل آبان ماه در مرحله استانی با یکدیگر به رقابت پرداخته و منتخبان آن به عنوان نمایندگان استان به مرحله کشوری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه اعزام می شوند.

 

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف نهاد رسمی برگزاری مسابقات قرآنی کشور بوده و این مسابقات را از مرحله شهرستانی تا بین‌المللی برگزار می کند، ادامه داد: برگزیدگان مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافته و منتخبان مرحله استانی نیز با شرکت در مسابقات کشوری و بین المللی می توانند به درجات عالی این طرح راه پیدا کنند.

 

به گفته حجت الاسلام سهرابی علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقات و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به ادارات اوقاف و امور خیریه مرکز و شهرستان های مختلف استان و یا پایگاه اطلاع‌رسانی مسابقات قرآن به نشانی quraniran.ir مراجعه کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری برنامه های قرآنی و فرهنگی و نیز رقابت های قرآنی تأثیر مهمی بر جامعه دارند، اظهار کرد: قرآن و آموزه های الهی آن می بایست در زندگی همه افراد جاری و ساری باشد به همین دلیل نیز ترویج فرهنگ قرآنی وظیفه ای همگانی است.

 

وی با تأکید بر همکاری، هماهنگی، مشارکت و همدلی تمامی دستگاه ها در اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی افزود: خوشبختانه مشارکت و همکاری نهادهای مختلف استان خراسان شمالی در برگزاری برنامه های قرآنی از جمله مسابقات قرآن مناسب بوده که این موضوع جای قدردانی دارد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات