۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۸۴۸۸۲
آیت الله مظاهری:

عاقبت بخیرشدن انسان در گرو استغفار از گناهان و یاد مرگ است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با بیان این که استغفار از گناهان گذشته، یاد مرگ موجب عاقبت به خیری انسان می شود، گفت: این که انسان خودش را دائماً در محضر خداوند ببیند، ارزشی بالاتر از بهشت دارد.
آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان صبح امروز در مسجد امیرالمؤمنین خیابان جی، در رابطه با جایگاه پرسشگری در اسلام گفت: در اسلام پرسشگری در مورد سؤالاتی که جنبه هدایت گری ندارند، مذموم شناخته شده است.

 

وی با اشاره به آیات چهل و یکم تا چهل و چهارم سوره نازعات که می فرماید«فان الجنة هى المأوى، یسئلونک عن الساعة ایان مرساها، فیم انت من ذکر ها» افزود: پیامبر(ص) در جواب به این سؤال که می پرسیدند، روز قیامت چه موقعی است؟ می فرمود هر موقع که خداوند اراده کند.

 

حضرت آیت الله مظاهری بیان داشت: پیامبر و ائمه(ع) به سؤالاتی پاسخ می دادند که موجب هدایت انسان شود و مشکلی را از او حل کند و مثلاً به سؤلاتی از قبیل کی می میریم؟ یا قیامت کی اتفاق می افتد؟ پاسخ نمی دادند.

 

رییس حوزه های علمیه اصفهان ابراز داشت: مسأله این است که باور کنیم مرگ هست و قیامت حتماً به وقوع می پیوندد و به واسطه این باور، اعمال خود را تنظیم کنیم و از پرسش سؤالاتی که هیچ سودی برای دنیا و آخرت انسان ندارد، بپرهیزیم.

 

وی با بیان این که در اسلام باید از پرسش سؤالاتی که هیچ سودی برای دنیا و آخرتمان ندارد، پرهیز کنیم، ابراز داشت: پرسش این گونه سؤالات، موجب بطالت عمر می شود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان در ادامه بیان داشت: مؤمنان برخلاف کافران، پس از مرگ، با استقبال خوبی از طرف ملائکه روبرو می شوند و روحشان با احترام به سمت خداوند می رود.

 

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به روایات معصومین همجواری با ائمه معصومین را نتیجه ایمان مؤمنان دانست و گفت: افرادی که به بهشت برزخی می روند، در محضر امیرالمؤمنین قرار می گیرند، ولی در جهنم برزخی، که جایگاه بد کاران است، انسان ها سرگردانند.

 

وی در ادامه استغفار از گناهان گذشته، یاد مرگ و توجه به حضور دائمی خداوند را موجب عاقبت به خیری انسان دانست و گفت: این که انسان خودش را دائماً در محضر خداوند ببیند، ارزشی بالاتر از بهشت دارد.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که نماز یکی از بالاترین نعمت هایی است که خداوند به انسان داده است، گفت: متأسفانه اکثر افراد برای رفع تکلیف به انجام فرائض روی می آورند.

 

حضرت آیت الله مظاهری در پایان در اهمیت تفکر در اسلام بیان داشت: دو رکعت نماز متفکرانه و با اخلاص، علاوه بر تأثیرات مثبتی که در عالم می گذارد، موجب بهشتی شدن انسان نیز می شود./867/پ202/ش

ارسال نظرات