۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۲۸۵۸۷۸

مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه امیرالمؤمنین تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه امیرالمؤمنین تبریز با حضور پرشور طلاب و اساتید این مدرسه برگزار شد.
طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،  همزمان با افتتاح «حوزه» تبریز، سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تبریز با حضور پرشور طلاب و اساتید مدرسه آغاز شد.

 

حجت الاسلام حسینی‌نژاد، مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تبریز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی این مدرسه با تأکید بر تحصیل و تهذیب، اظهار داشت: طلبه تراز انقلاب اسلامی افزون بر تحصیل دقیق و تهذیب اخلاق نیازمند بصیرت و ولایت مداری است.

 

وی بصیرت را ابزار لازم شناخت خواند و ادامه داد: قدرت تشخیص و شناخت عرصه نیازمند بصیرت است، از این رو طلاب باید از عوام زدگی به دور باشند و با بصیرت و شناخت عرصه مسیر طلبگی و عمل به وظیفه را بپیماید.

 

مدیر مدرسه امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به خطرات تهجد متحجرانه، ابراز داشت: طلبه متهجد متحجر آفت است، از این رو طلبه متحجر مقدس نما یک آسیب بوده و نه تنها مؤثر نخواهد بود بلکه عامل مشکلات بسیاری خواهد شد.

 

وی ولایت مداری و حرکت در مسیر ولایت را مورد تأکید قرار داد و افزود: طلبه باید به حقیقت کلمه در خدمت به اهل بیت(ع) باشد و اطاعت از اهل بیت(ع) را نصب العین خود قرار داده و در مسیر بیانات ولی امر مسلمین حرکت کند.

 

این استاد حوزه با اشاره به سختی های طلبگی، خاطرنشان کرد: جهت رسیدن به قله های طلبگی باید در این مسیر سختی های راه را تحمل و در برابر مرارت ها و دیگر کمبود ها بایستد تا بتواند قله والای طلبه موفق را فتح کند.

 

وی توجه به چهار اصل تهذیب و تحصیل همراه با ولایت مداری و بصیرت را در کنار صبر و استقامت در برابر سختی ها لازمه فتح قله طلبگی عنوان و تصریح کرد: هر کس بخواهد قله ها را فتح کند باید سختی های راه را نیز متحمل شود.

 

حجت الاسلام حسینی نژاد با اشاره به فراز و نشیب ها طلبگی، تأکید کرد: توسل به اهل بیت(ع) و مدد خواستن از آن بزرگواران باید مورد اهمیت قرار گیردف طی این مسیر با توسل به ائمه اطهار ممکن خواهد بود.

 

وی طلبه را سرباز حضرت حجت(عج) دانست و ابراز داشت: عمل و رفتار طلبه باید به گونه‌ای باشد که مورد توجه و رضایت امام زمان(عج) باشد و طلبه در این مسیر لازم است در عمل به وظیفه کوشا باشد./854/202/ب1

ارسال نظرات