۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۲۸۵۹۹۲

چند خبر کوتاه فرهنگی‌ از کاشان

خبرگزاری رسا ـ جایگاه رفیع و نقش محوری اساتید دانشگاه در توسعه علمی و فرهنگی کشور، تجلیل از مؤسسه امیرالمومنین کاشان به عنوان مؤسسه برتر قرآنی و اهدای دو قطعه زمین برای ساخت ایستگاه های آتش نشانی از سوی خیران کاشانی مهم‌ترین عناوین اخبار فرهنگی کاشان هستند.
اخبار كوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام حسن روحانی مسؤول دفتر نهاد  نمایندگی رهبری در دانشگاه کاشان در مراسم اختتامیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان در پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان در قمصر با تقدیر از اساتید و همکاری های مسؤولان دانشگاه در برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید گفت: استادان دانشگاه دارای جایگاه رفیع و نقش محوری در توسعه علمی و فرهنگی کشور دارند.

 

وی جایگاه علم در قرآن را بسیار با اهمیت دانست و افزود: آیات بسیاری در این زمینه وجود دارد از جمله ، علم معیار ارزش و برتری است آیه 15 سوره نمل، درجات قرب به خداوند در پرتو درجات علم است آیه11 سوره مجادله، شغل استاد، شغل خداوند ونخستین معلم خداوند است آیه 5 سوره علق و همچنین درک اسرار نظام هستی مخصوص اهل علم است آیه 22  سوره روم می توان اشاره کرد.

 

حجت الاسلام روحانی عمده وقت اساتید را در اختیار بیان و شیوه سخن آنها دانست و یاد آورشد: قرآن در رابطه با نوع سخن نیز آیاتی دارد از جمله، آگاهانه سخن بگویید آیه 36 سوره سوره اسرا، ملایم سخن بگویید آیه 44 سوره طاها، منصفانه سخن بگویید آیه 152 سوره انعام، مستدل و محکم سخن بگویید آیه 70 سوره احزاب و همچنین در سخنان خود مردم را دعوت به خداوند کنید می توان اشاره کرد.

 

شایان ذکر است، ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان و با حضور بیش از 100نفر از اساتید عضو هیئت علمی دانشگاه از 7 تا 13شهریور ماه برگزار شد.

 

از مؤسسه امیرالمومنین کاشان به عنوان مؤسسه برتر قرآنی تجلیل شد

در اولین همایش توانمند سازی مؤسسات و مراکز قرآنی استان اصفهان از مؤسسه امیرالمومنین کاشان به عنوان مؤسسه برتر در سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و نهج البلاغه تجلیل شد.

 

حجت الاسلام مجتبی حسن زاده مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان گفت: به دنبال اعلام نتایج سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت از سوی معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردیبهشت 94 امسال، مؤسسه امیرالمومنین کاشان در ردیف موفق ترین مؤسسات قرآنی و در لیست برترین ها قرار گرفت.

 

وی با اشاره به این که این مراسم با تجلیل ازمدیران عامل مؤسسات برتر همراه بود گفت: این همایش با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی دبیرشورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با طرح مباحثی در زمینه چگونگی توانمندسازی مؤسسات ومراکز قرآنی استان اصفهان توسط انجام شد.

 

حجت الاسلام حسن زاده یاد آورشد: در مرداد ماه سال92 نیز در مراسم اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و در آیین تکریم از خادمان نهج البلاغه، این مؤسسه در «حوزه آموزش نهج البلاغه» از بین دو هزار مؤسسه قرآنی به عنوان مؤسسه «برگزیده و برتر کشور» معرفی و از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تقدیر قرار گرفت و همچنین در اسفندماه 93 در «حوزه آموزش قرآن وعترت » نیز جزء برترین مؤسسات قرآنی قرار گرفته است.

 

خیران کاشانی دو قطعه زمین برای ساخت ایستگاه های آتش نشانی اهدا کردند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از اهدای دو قطعه زمین برای ساخت ایستگاه آتشنشانی توسط خیرین کاشانی خبر داد.

 

سید مهدی مجد الاشرافی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: خیران کاشانی ضنت اهدای این دو قطعه زمین 370 و300 متر مربعی به ارزش دومیلیارد و 300 هزار تومان، عملیات احداث بخشی از این ایستگاه های آتش نشانی را نیز برعهده گرفتند.

 

وی با اشاره به این که در حال حاضر پنج ایستگاه آتش نشانی در کاشان فعال هستند، افزود: دو ایستگاه آتش نشانی دیگر هم در حال احداث است که پس از تأمین و خریداری تجهیزات این ایستگاه‌ها افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید./1307/203/ب2

ارسال نظرات