۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۱
کد خبر: ۲۸۸۲۴۶
امام جمعه محمودآباد:

سیره عملی ائمه اطهار بهترین الگو برای نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمودآباد با اشاره به این که ازدواج الهی و آرمانی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) باید الگوی همه پیروان این بزرگواران قرار گیرد، گفت: گسترش ازدواج آسان و کاهش پدیده طلاق از جمله اموری است که اگر در راستای تحقق آن تلاش نشود اثرات جبران ناپذیری به بار می آورد.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمودآباد سه شنبه شب در مراسمی که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) برگزار شد، اظهارداشت: پیوند آسمانی و عرشی این دو انسان بزرگوار می تواند سرمشقی ارزنده برای همگان باشد تا با استعانت از سیره عملی اهل بیت(ع) در مسیر سعادت و تعالی قرار گیرند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: درس های ارزشمندی در زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) وجود دارد که می توانیم با بهره گیری از آن زندگی خود را در مسیر سعادت و تعالی حقیقی قرار دهیم.

 

وی با بیان این که امر مقدس ازدواج ماندگارترین بنا برای تضمین سلامت نسل ها است، بیان داشت: این امر ارزنده می تواند در تحویل نسل پاک و سالم به جامعه اثرگذار بوده و دستاوردهای ارزنده ای داشته باشد.

 

امام جمعه محمودآباد با اشاره به این که ازدوج نقش مهمی در جلوگیری از ابتذال فرهنگی و جنسی دارد، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد ازدواج آسان و پیوند الهی و شرعی دختران و پسران به صورت جدی پیگیری شود تا بتوانیم زمینه های گسترش آن را فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: ترویج ازدواج آسان امری اساسی و مهم است که دولتمردان و خانواده ها وظیفه دارند در این راستا کوشا باشند و از همه ظرفیت ها لازم استفاده کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: ازدواج در اوضاع نابهنجاری قرار دارد که نیاز است نسل جوان جامعه به امر مقدس ازدواج تشویق شده و زمینه های لازم برای تحقق آن فراهم شود که برکات و ثمرات گرانقداری دارد.

 

وی با بیان این که گسترش آمار طلاق نگران کننده است، گفت: افزایش آماد طلاق هشداری جدی است که ضرورت دارد خانواده و دولتمردان برای رفع این وضعیت اسفناک چاره اندیشی و برنامه ریزی شایسته ای داشته باشند.

 

امام جمعه محمودآباد بر ضرورت نقش نهادهای فرهنگی و تبلیغی در کاهش آمار طلاق تاکید کرد و بیان داشت: خانواده ها و دستگاههای فرهنگی وظیفه دارند در کنار یکدیگر برای رفع این مشکل اساسی گام بردارند.

 

حجت الاسلام موسوی با انتقاد از افزایش سن ازدواج در کشور تصریح کرد: نیاز است خانواده ها با آسان گیری امر ازدواج زمینه انجام این سنت حسنه را فراهم کنند تا زمینه ترویج ازدواج آسان فراهم شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ضرورت دارد خانواده ها از تجملات و اقدامات بی مورد خودداری کنند، گفت: توقعات نابجا باید از مسیر ازدواج دور شود تا بتوانیم این سنت حسنه را در جامعه ترویج دهیم که برکات و دستاوردهای بسیاری دارد.

 

امام جمعه محمودآباد با اشاره به این که ازدواج الهی و آرمانی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) باید الگوی همه پیروان این بزرگواران قرار گیرد، افزود: گسترش ازدواج آسان و کاهش پدیده طلاق از جمله اموری است که اگر در راستای تحقق آن تلاش نشود اثرات جبران ناپذیری به بار می آورد./950/202/ب3

ارسال نظرات