۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۸۸۴۸۲
معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

انقلاب اسلامی نقشی محوری در اشعار استاد شهریار داشت

خبرگزای رسا ـ معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراهی و همزبانی استاد شهریار را با نهضت انقلاب اسلامی را از ویژگی های اساسی شعر استاد شهریار عنوان کرد و گفت: این شاعر گرانقدر، شاعری حقیقتا مسلمان و عاشق اهل بیت(ع) و اسلام ناب محمدی بود.
نوش آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین نوش آبادی، معاون حقوقی، امور مجلس و امور استانها و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در کنفرانس بین المللی بزرگداشت استاد شهریار که در دو نوبت صبح، عصر برگزار شد، اشعار استاد شهریار را زبان گویای تعهد و انقلابی گری شهریار دانست و اظهار داشت: شهریار دلداده امام راحل و انقلاب بود.


وی همراهی و همزبانی استاد شهریار را با نهضت انقلاب اسلامی را از ویژگی های اساسی شعر استاد شهریار عنوان کرد و افزود: این شاعر گرانقدر، شاعری حقیقتا مسلمان و عاشق اهل بیت(ع) و اسلام ناب محمدی بود.


نوش آبادی شهرت و محبوبیت این شاعر گرانقدر را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: این شاعر بزرگ اشعار خود را به دو زبان ترکی و فارسی سروده و در هر دو قالب زبان فارسی و آذری شاعری موفق و محبوب بوده است.


وی افزود: شهریار بر خلاف دیگر چهره‌های شعری از همان جوانی شعر خود در میان بسیار محبوب بوده است، شهریار در هر دو زبان آذری و فارسی شاهکار هایی را عرضه کرده است و در میان کشور های ترکیه و قفقاز طرفداران بسیاری دارد.

 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به علاقه و دلدادگی استاد شهریار به امام راحل و انقلاب، تصریح کرد: شعر استاد شهریار با جنبه دینی و انقلابی خود در دوران دفاع مقدس و انقلاب بسیار تأثیر گذار بوده است.


وی شهریار را عاشق اهل بیت(ع) خواند و ادامه داد: حمایت از انقلاب و مسیر و آرمان های امام راحل، توسل به اهل بیت(ع) و سرودن شعر هایی در مقام امیر المؤمنین(ع) همه نشان از چهره انقلابی و شیعی شهریار دارد.


نوش آبادی با اشاره به سخن شهریار در جبران کمبودهای زندگی این استاد بزرگ در جریان همراهی با انقلاب اسلامی، میهن دوستی و مراقبت از جوانه های انقلاب اسلامی و محوریت ارزش های انقلابی در اشعار شهریار متجلی است./854/202/ب2

ارسال نظرات