۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۲۸۸۷۷۳
سعید قاسمی:

کشتار حج سال 66 لکه ننگی برای عربستان است که با آب زمزم پاک نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: امام راحل فرمودند: کشتار حج سال 66 لکه ننگ بزرگی برای عربستان است که با آب زمزم پاک نخواهد شد، ما این جنایت‌ها را به حساب آمریکا گذاشته و به یاری خداوند در موقع مناسب به حساب آنها خواهیم رسید.
سعيد قاسمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعید قاسمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس عصر پنجشنبه 26 شهریور در مراسم گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد قتل عام شهدای حج که در قطعه 26 بهشت زهرا برگزار شد، با اشاره به پیام امام راحل به مناسبت کشتار حجاج در سال 66، گفت: امام راحل در این پیام فرمودند: اگر ما از همه جنایاتی که بر ما گذشت بگذریم از این فاجعه نخواهیم گذشت.

 

وی افزود: همه مسئولان موظف هستند قتل عام شهدای حج را هر ساله گرامی داشته و اجازه ندهند این مساله به فراموشی سپرده شود اما با وجود گذشت بیست و چند سال از شهادت این حجاج گویا مسؤولان خود این مساله را فراموش کردند.

 

این فعال سیاسی اظهار داشت: یک سال آخر جنگ چند اتفاق با هم قلب امام راحل را تحت فشار گذاشت که یکی از آنها کشتار حجاج در فاصله 500 متر از بیت‌الله الحرام توسط نیروهای واکنش سریع بوده است که از 6 ماه قبل آماده این کار شده بودند.

 

قاسمی بیان داشت: برائت از مشرکین از واجبات حج است، بر اساس آیات و روایات حجی که برائت از مشرکین در آن نباشد پذیرفته نیست، در سال 66 حجاج ایرانی در حال برائت از استکبار جهانی یعنی آمریکا و اسرائیل بودند که به رگبار بسته می‌شوند؛ در کنار خانه خدایی که هیچ کس حق ندارد در آن حتی پشه‌ای را بکشد.

 

وی افزود: امام راحل در پیام کشتار خونین شهدای حج می‌فرمایند: حکومت آل سعود بسان خنجری هستند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفتند، هر چه هزینه می‌کردیم نمی‌توانستیم به اندازه این کشتار جنایت آل سعود را ثابت کنیم و اینکه آنها لیاقت میهمانی زائران خدا ندارند.

 

این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه پیام امام راحل افزود: گویی عربستان سنگر بزرگی را فتح کرده یا در به رگبار بستن زائران به پیروزی نظامی بزرگی نائل آمده که به یکدیگر تبریک می‌گویند، این لکه ننگ بزرگی برای عربستان است که با آب زمزم پاک نخواهد شد، ما این جنایت‌ها را به حساب آمریکا گذاشته و به یاری خداوند در موقع مناسب به حساب آنها خواهیم رسید.

 

این فعال سیاسی در ادامه ضمن اعتراض به سفر فابیوس عامل انتقال خون‌های آلوده به ایران گفت: چرا باید فابیوس برادرخوانده نتانیاهو به بهانه سیاسی‌کاری با وعده‌های دروغین مبنی بر جلوگیری از ورود ریزگردها از سمت عراق به ایران وارد کشوری شود که مردم و رهبر آن انقلابی هستند.

 

وی در ادامه پیام امام راحل به مناسبت کشتار حجاج، بیان داشت: امام راحل فرمودند: ما در وقت مناسب انتقام فرزندان ابراهیم را از نمرودهای زمان خواهیم گرفت، این خون‌ها بهای گران حاکمیت نه شرقی و نه غربی و اسلام‌خواهی ما است، آیا جرم این مجاهدان چیزی جز برائت از مشرکین بوده است، آیا سکوت در برابر این ستمگری‌ و جنایات شرکت در ظلم و ستم ستمگران نیست.

 

قاسمی افزود: امام راحل فرمودند: اگر ما از بسیاری جنایات دیگر بگذریم از این مساله نمی‌توانیم بگذریم، در حضور ما بزرگترین جنایت شده و حالا از ما طلبکار هم هستند اینها چه کاره هستند که خود را خادم‌الحرمین می‌نامند، من در مسائل زیادی از جمله جنگ تحمل داشتم اما این مساله مرا بی‌تحمل کرد، این مساله دل مسلمانان جهان را آتش زده که نمی‌شود تا ابد آن را فراموش کرد یا ساکت بود.

 

این فعال سیاسی در ادامه بیانات امام راحل گفت: امام راحل فرمودند: در مقابل چشمان حیرت‌زده جهان اسلام و در آستانه عاشورا، عاشورایی دیگر پدید آوردند، ای کاش نبودم تا آن را ببینم یا بشنوم نه برای شهادت عزیزان مجاهد و مهاجر که شهادت آرزوی عزیزان ما است بلکه برای مصیبتی که برای پیامبر اسلام(ص) و برای تمامی انبیا و مرسلین از آدم تا خاتم پیش آمده و زائران ما به خاطر دین هیچ وسیله‌ای برای دفاع از خود نداشتند.

 

این فرمانده دوران دفاع مقدس در پایان ضمن انتقاد از سکوت رسانه‌ها درباره بزرگداشت شهدای حج خاطرنشان کرد: در طول سال‌های گذشته از مسؤولان ما درباره بزرگداشت شهدای حج حرکت یا صدایی شنیده نشده زیرا برخی از همین مسؤولان در این تصور هستند که می‌شود برای امثال فتنه 88 از ملک عبدالله یا ملک سلمان وام گرفت./807/پ202/ج

ارسال نظرات