۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۲۸۸۹۵۰
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی مطرح کرد؛

روایتی از عنایت امام علی به مرحوم آیت‌الله خزعلی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: ایشان آنقدر نسبت به علامه امینی در منبر و غیر منبر یاد می کردند و ایشان را به خاطر خدمت به امام علی(ع) بزرگ می دانستند که باعث شد امیرمؤمنان ایشان را در شب موعود صدا زده و بفرمایند «من آقای خزعلی را دوست می دارم.»
آيت الله خزعلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی شب گذشته در مجلس ختم مرحوم آیت الله حاج ابوالقاسم خزعلی که از جانب امام جمعه مشهد مقدس در مهدیه مشهد برگزار شد، به تبیین ابعاد شخصیتی این عالم وارسته و فیقیه مجاهد پرداخت و گفت: آیت الله خزعلی یک پرچمدار، سنگرنشین و افسر رشید در جبهه امام عصر(عج) بوده و یک مدافع صادق از حریم ولایت امیر مؤمنان(ع) و ائمه(ع) و به تبع آن ولایت فقیه بود که در تمام عمرش در صحنه ماند و در راه خدا از همه چیز گذشت.

 

وی با بیان این که «مرحوم آیت الله خزعلی کلام امیرمؤمنان(ع) را در جان خود ذخیره کرده بود»، افزود: ایشان یک افشاگر، نفاق ستیز، فردی شجاع در برابر انحرافات و هشدار دهنده صریح و شفاف و عنصری عرشی و الهی بود که از دست ما رفت.

 

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: شئون روحانی یا تولید علم است و یا توزیع آن؛ تولید به عهده صاحب نظران، فقها و خبرگان حوزه علمیه بوده و توزیع بر عهده خطبا، مدرسان و معلمان است؛ مرحوم آیت الله خزعلی هم مولد بودند و هم توزیع کننده.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به این که خداوند در تعداد زیادی از آیات قرآن، از علم و عالم تجلیل کرده است، یادآور شد: در مسأله فقاهت مهم است که به چه عالمی می توانیم مراجعه کنیم و در ترویج اخلاق و قرآن و ولایت اهل بیت(ع) پای منبر چه کسی بنشینیم؛ مگر طلبه مجاز است که پای منبر هر روحانی منحرف انگلیسی ای بنشیند؟ در حالی که انسان پای منبر هرکسی بنشیند حرف او را عبادت می کند و حرف آن روحانی الهی باشد، خدا را عبادت کرده است.

 

وی در ادامه به آیه شریفه «وَ ما أَرسَلنا قَبلَکَ إِلاَّ رِجالاً نُوحی‏ إِلَیْهِم فَسئَلُوا أَهلَ الذِّکرِ إِن کُنتُم لا تَعلَمُونَ» خاطرنشان کرد: فقط کسانی اهل ذکر هستند که اهل خشیت باشند؛ اگر کسی دلش در برابر عظمت خدا آب نشده باشد، اهل ذکر نیست ولو تسبیح به دست بگیرد.

 

خطیب جمعه موقت تهران در بیان ویژگی های علمایی که اهل خشیت نیستند، اظهار کرد: عالمی که دنیا پرست، هوا پرست، پول پرست و سیاست پرست است و با ولایت رقابت کرده، زیر پرچم ولایت نرفته و از آن اطاعت نمی کند، «قُطّاع طریق» است و انسان را به مقصد نمی رساند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: چرا آیت الله خزعلی که هم فقیه و مجتهد بود و هم مدرس سطوح عالیه، می فرماید «اگر خواستید روی قبرم چیزی بنویسید، بنویسید دوستدار خمینی»؟ چون امام(ره) اهل ذکر، اهل دل و اهل خشیت بود و حتی یک روز با دین خدا بازی نکرد و به مردم دروغ نگفت؛ امام(ره) حتی یک روز از خط خدا فاصله نگرفت و در برابر قدرت ها ایستاد.

 

وی تصریح کرد: در برابر بدعت هایی که تا امروز در انقلاب گذاشته شده، آیت الله خزعلی برای ما نزد خداوند حجت بود؛ همیشه در برابر انحرافات ایستاد و هیچ وقت ملاحظه هیچ دولتی را نکرد و به معنای واقعی کلمه مصداق آیه شریفه «ألِّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ یَخشَوْنَهُ وَ لا یَخشَونَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ وَ کَفی‏ بِاللَّهِ حَسیباً» بود.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که مرحوم آیت الله خزعلی مورد علاقه شدید امام راحل بودند، گفت: ایشان آنقدر نسبت به علامه امینی در منبر و غیر منبر یاد می کردند و ایشان را به خاطر خدمت به امیرمؤمنان(ع) بزرگ می دانستند که باعث شد امیرمؤمنان ایشان را در شب موعود صدا زده و بفرمایند «من آقای خزعلی را دوست می دارم.»

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در تبیین ولایتمداری مرحوم آیت الله خزعلی، به ذکر خاطره ای در این خصوص پرداخت و اظهار کرد: ایشان در برائت هم منطبق با ولایت بود؛ در یکی از جلساتی که در محضر رهبر معظم انقلاب بودیم، یکی از علمای شاخص در فتنه 88 با من دست داد؛ آیت الله خزعلی پس از آن مرا کنار کشیده و فرمود «چرا به او دست دادی در حالی که در برابر آقا ایستاده است؟»/820/202/ب3

ارسال نظرات