۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۲۸۹۲۴۰
مدیر مدرسه علمیه صدوقی قم:

زمینه تحقیق و پژوهش‌های علمی برای طلاب فراهم شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه صدوقی قم بر فراهم شدن زمینه تحقیق و پژوهش علمی طلاب تأکید کرد و گفت: طلاب باید تشویق به نوشتن مقالات علمی شوند تا به تدریج با تولید علوم انسانی اسلامی از درون همین حوزه‌ها شاهد رفع دغدغه رهبر معظم انقلاب درباره علوم انسانی باشیم.
پژوهش

حجت الاسلام احمد کردی لواسانی، مدیر حوزه علمیه شهید صدوقی قم فاز یک، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که سحرخیزی در طلاب ایجاد نشاط می‌کند، گفت: طلاب باید قبل از اذان صبح بیدار باشند و این سحرخیزی ادامه داشته باشد تا تبدیل به یک عادت شود و این وظیفه مدیران مدارس است که باید طلاب را به این کار تشویق کنند.

 

وی عبادت‌های دسته جمعی مانند نماز جماعت را موجب نشاط دانست و افزود: طلاب باید با برگزاری حلقه‌های قرآنی و تلاوت قرآن روز خود را با قرآن آغاز کنند تا روز پر نشاط و پر برکتی داشته باشند.

 

مدیر حوزه علمیه صدوقی قم ورزش را برای نشاط جسمی طلاب ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر طلاب نظم داشته باشند و روزانه به صورت مداوم از برنامه های معنوی و جسمی استفاده کنند هم از لحاظ معنوی و هم از لحاظ جسمی با نشاط خواهند بود و این جز با زمینه سازی مدیران و پشت کار و همت طلاب ممکن نخواهد بود.

 

وی با بیان این که نشاط جسمی سبب نشاط علمی هم خواهد شد، گفت: بدنی که رخوت و سستی داشته باشد از نظر علمی هم نمی‌تواند پیشرفت کند، و از طرف دیگر هم مدیران وظیفه دارند زیرساخت‌های علمی را برای طلاب فراهم کنند و برنامه ریزی دقیق و منظم داشته باشند تا طلاب در درون این سیستم بتوانند از نظر علمی رشد پیدا کنند.

 

حجت الاسلام کردی لواسانی نقش استادان را در پیشرفت طلاب بسیار مؤثر دانست و افزود: از دیگر لوازم ایجاد تکاپوی علمی در میان طلاب، کم کردن دغدغه‌های معیشتی طلاب است که مدیران باید با فراهم کردن امکانات رفاهی این دغدغه را کم کنند تا بستر مناسب فراهم شود و طلاب بتوانند با تمرکز بیشتر به درس خود ادامه دهند.

 

وی با اشاره به این که تشویق طلاب ممتاز می‌تواند به نشاط آنها کمک کند، گفت: باید از طلاب ممتاز در مدارس به عنوان استاد سطوح پایین‌تر استفاده شود که این سبب ایجاد انگیزه برای رشد بیشتر می‌شود و همچنین باید طلاب را به سمت پژوهش و تحقیق سوق داد و با دادن امتیازاتی آنان را به این کار تشویق کرد تا نشاط علمی ایجاد شود.

 

مدیر مدرسه علمیه صدوقی افزود: باید زمینه برای تحقیق و پژوهش علمی برای طلاب بیشتر از این فراهم شود و طلاب تشویق به نوشتن مقالات علمی بشوند تا به تدریج با تولید علوم انسانی اسلامی از درون همین حوزه‌ها شاهد تحول در علوم انسانی که دغدغه رهبر معظم انقلاب هم هست باشیم./843/ت302/ی

ارسال نظرات