۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۸۹۶۱۸
وزیر کشور:

کمترین اختلاف نظر را با شورای نگهبان داریم

خبرگزاری رسا ـ وزیر کشور گفت: جلسات متعددی را با آیت الله جنتی و همکاران ایشان داشتیم و جلسات ما با شورای نگهبان در سطح کارشناسان است که ما کمترین اختلاف نظر را با شورای نگهبان داریم.
رحماني فضلي وزير کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه سمینار نشست استانداران که پیش از ظهر امروز در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی خبرنگاری درباره واگذاری 52 وظیفه از وزارتخانه‌ها به واحدهای استانی توسط دولت، گفت: کارگروهی تشکیل شده تا در یکی از مناطق استانی مصوبه را به دولت ارائه دهد که بعد از طی مسیر قانونی در دولت و تصویب اختیارات دستگاه‌های اجرایی به استان‌ها واگذار شود.

 

وی افزود: همچنین کارگروهی از نماینده سازمان مدیریت برنامه‌ریزی، نماینده وزارت کشور و دستگاه‌های اجرایی مربوط به آن وجود داشت تا وضعیت بقیه دستگاه‌های اجرایی را بررسی کند، به این شکل فرآیند تصمیم‌گیری‌ها کوتاه شده و کیفیت آنها بهتر می شود که استان‌ها می‌توانند از ظرفیت خود بهتر استفاده کنند.

 

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر تشریح جلسه با استانداران عنوان کرد:‌ این جلسات هر ماهه برگزار شده که در آن موضوعات مورد تقاضای وزرا و دستگاه‌های اجرایی مطرح می‌شود یکی از موضوعات اشتغال است که وزارت کار، صنایع و کشاورزی درباره آن گفتگو کردند امیدواریم که در اشتغال‌های کوچک به برنامه‌ریزی موثر و منسجم رسیده و آن را اجرایی کنیم.

 

رحمانی‌فضلی با اشاره به یکی دیگر از محورهای این جلسات بیان داشت: در این جلسات تلاش کردیم که وضعیت اجتماعی کشور با توجه به قرار گرفتن در آستانه انتخابات بررسی شود که امیدواریم در فضای توأم با آرامش، امنیت و رضایتمندی از جانب مردم، خود را برای انتخابات آینده آماده کنیم.

 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری ابراز کرد: آماده‌سازی مقدمات و دستگاه‌های مرتبط با انتخابات به خصوص شورای نگهبان از دیگر کارهای ما است که تا امروز مسیر خوب و بدون مشکل بوده است.

 

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر تغییر استانداران گفت: ارزیابی‌های صورت گرفته در این باره انجام گرفته که اگر به این نتیجه برسیم که جابجایی و تغییر در حوزه فرمانداران و استانداران می‌تواند مؤثر باشد تصمیم‌گیری‌ها لازم انجام خواهد گرفت.

 

رحمانی فضلی افزود: در هر زمان به این نتیجه برسیم که تغییر به نفع مردم و سیاست‌های دولت است آن را انجام می‌دهیم.

 

وی در پایان با اشاره به جلسات متعدد با شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: جلسات متعددی را با آیت الله جنتی و همکاران ایشان داشتیم و جلسات ما با شورای نگهبان در سطح کارشناسان است که ما کمترین اختلاف نظر را با شورای نگهبان داریم./807/پ202/ش

ارسال نظرات