۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۸۹۶۴۰

سومین کارگاه تاریخ شفاهی ادبیات پایداری در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته دفاع مقدس، سومین نشست و کارگاه تاریخ شفاهی دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری آذربایجان شرقی برگزار شد.
دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، سومین نشست و کارگاه تاریخ شفاهی دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری آذربایجان شرقی با حضور محمد قاسمی پور، مسؤول دفتر فرهنگ مطالعات و پایداری حوزه هنری کشور برگزار شد.


مسؤول دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: نشست قوق در دو بخش برگزار شد که در بخش اول آقای قاسمی پور در خصوص فن مصاحبه و مصاحبه تکمیلی مطالبی را ایراد نمود و در بخش دوم نیز اعضای حاضر در نشست به پرسش و پاسخ در موضوع نشست پرداختند.


داود خدایی گفت: تاریخ شفاهی یکی از شیوه‌های پژوهش در تاریخ و نگرشی نوپدید در تاریخ‌نگاری است که با ماهیت میان رشته‌ای در دهه‌های اخیر مد نظر محافل علمی و تاریخ‌پژوهی قرار گرفته است.


همچنین در این نشست مسؤول دفتر فرهنگ مطالعات و پایداری حوزه هنری کشور گفت: به تعداد آدم‌هایی که با آن‌ها مصاحبه می‌شود، شیوه و شگرد وجود دارد. با این حال یک سری کلیات اخلاقی و رفتاری مشترک مانند نوع بیان، چگونگی ارتباط‌گیری، اجتماعی یا منزوی بودن، خون‌گرمی یا سردمزاجی وجود دارد.

 

محمد قاسمی پور افزود: تاریخ شفاهی یکی از منابع جدید تاریخ نگاری در ایران است که با انقلاب اسلامی این شیوه جدید متولد شد. اما خود تاریخ شفاهی ،مجموعه تلاش هایی است که با بهره گیری از تکنیک ها و ابزار های خاص خود به جمع آوری و حفظ داده های تاریخی حاصل از تجارب شخصی افراد وگروه های اجتماعی می پردازد.


گفتنی است، سومین نشست و کارگاه تاریخ شفاهی دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری آذربایجان شرقی در محل سالن جلسات حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد./935/102/ب3

منبع: روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی

ارسال نظرات