۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳
کد خبر: ۲۸۹۷۷۱
فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان:

دفاع مقدس گنجینه ای تمام نشدنی است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان گفت: دستگاه های متولی امور فرهنگی، خبرگزاری ها، سایت های خبری و شبکه های اجتماعی وارد عرصه دفاع مقدس شده و از این گنجینه ای که مقام ولایت به آن اشاره کرده است در جهت هدایت نسل جوان امروز و نسل های آینده نظام استفاده شود.
سرهنگ باقرفرهنگ فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه كاشان سرهنگ باقر فرهنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سرهنگ باقر فرهنگ فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان دوشنبه شب در آستانه هفته دفاع مقدس با تبریک این هفته به ملت قهرمان ایران، ایجاد الگوی مبارزه با قدرت های جهان و نهادینه کردن این الگو را یکی از دستاوردهای دفاع مقدس دانست و گفت: تثبیت نظام و حفظ تمامیت ارضی کشور در تنها جنگ طولانی ایران که حتی یک وجب از خاک ایران به اشغال دشمن در نیامد از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس بود.

 

وی افزود: اثبات مظلومیت ایران در جهان، تحول در صنایع دفاعی کشور که از دفاع مقدس از داشتن سیم خاردار محروم بود اما جنگ را به گونه ای اداره کرد که امروز دستاوردهای عظیمی را در صنایع دفاعی ایران از جمله موشکی و پرنده های بدون سرنشین از دیگرر دستاوردهای دفاع مقدس است.

 

فرهنگ، رشد باورهای دینی در هشت سال دفاع مقدس را از مهم ترین دستاوردهای جنگ 8 ساله اعلام کرد و تأکید کرد: آنچه جمهوری اسلامی ایران را در دفاع مقدس به پیروزی رسانید باورهای دینی، نماز های شب، دعا و مناجات مردم و رزمندگان اسلام و ترویج و اشاعه فرهنگ دفاع و نهادینه شدن در جوانان کشور بود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان در ادامه باورهای دینی را مهم ترین  هدف گرامیداشت هفته دفاع مقدس دانست و تأکید کرد: نهادینه شدن باور های دینی در جامعه به ویژه بین قشر جوان، بالاترین دستاورد دفاع مقدس بود که بسیجیان ایران با استفاده از آن به پیروزی رسیدند.

 

وی تأکیدکرد: امروز باید بتوانیم با استفاده از باورهای دینی، با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کرده و جوانان خود را از آسیب های مخرب آن حفظ کنیم.

 

فرهنگ در ادامه با اشاره به اینکه بعد از هشت سال دفاع مقدس، دشمن اهدافی را که در جنگ سخت در دستور کارخود داشت شکست خورد  و برای جبران آن وارد عرصه جنگ نرم با نظام اسلامی شد گفت: برای حفظ جوانان خود در برابر جبهه جنگ نرم دشمن امروز باید دستاوردهای دفاع مقدس را پیش روی جوانان و نوجوانان ایران اسلامی ترسیم کنیم.

 

وی اشاعه فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی دوران دفاع مقدس را ضروری خواند و گفت: امروز دشمن با تمام توان وارد عرصه جبهه فرهنگی شده است به طوری که دغدغه رهبر معظم انقلاب  نفوذ فرهنگی دشمن است و می گوید،  گاهی مشکلات فرهنگی خواب شب را از ما می گیرد.

 

فرهنگ در ادامه با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که دفاع مقدس گنجینه ای تمام نشدنی است گفت: آنچه مهم است، دستگاه های متولی امور فرهنگی، سایت های خبری و شبکه های اجتماعی وارد این عرصه شده و از این گنجینه ای که مقام ولایت به آن اشاره کرده است در جهت هدایت نسل جوان امروز و نسل های آینده نظام استفاده شود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان در ادامه با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: در آستانه 35 سالگی دفاع مقدس برنامه های هفته دفاع مقدس از 31 شهریورماه با رژه حماسی بسیجیان، سپاه، ارتش و نیروی نظامی و انتظامی در شهرستان کاشان آغاز می شود.

 

وی، ایجاد نمایشگاه دفاع مقدس در میدان پانزده خرداد با استفاده از غرفه های اقتصاد مقاومتی، مباحث فرهنگی، گفتمان سازی منویات رهبرمعظم انقلاب، سخنرانی رزمندگان دوران دفاع مقدس در مراسم صبحگاه مدارس، نشست های روشنگری درسطح پایگاه ها و حوزه های مقاومت، غبارروبی گلزار شهدا در شهرو ها و بخش ها و شهرستان کاشان را از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان کاشان اعلام کرد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان همچنین، تجمع رزمندگان عملیات ثامن الائمه، حضور بسجیان در برنامه میقات صالحین، دیدار با خانواده شهدا، پیاده روی خانوادگی با هماهنگی دستگاه های مرتبط ورزشی، فضا سازی شهرستان کاشان با مضمون دفاع مقدس و با استفاده از رهنمودهای امام و رهبر معظم انقلاب را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان کاشان برشمرد./1307/202/ب1

ارسال نظرات