۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۲۹۰۰۸۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

اقامه نماز عید قربان در مصلاهای نماز جمعه و مساجد شاخص خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با دهم ذی الحجه و عید سعید قربان، نماز این روز در مصلاهای نماز جمعه و مساجد شاخص شهرستان های مختلف این استان برگزار می شود.
حجت الاسلام خادمي - مديرکل تبليغات اسلامي خراسان شمالي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی مراسمات دهه امامت و ولایت، با اشاره به برنامه های نهاد تبلیغات اسلامی استان به منظور گرامیداشت عید سعید قربان، اظهار کرد: در این راستا نماز عید قربان به امامت ائمه جمعه در شهرها و مناطق مختلف استان برپا می شود.
 
وی اضافه کرد: همزمان با دهم ذی الحجه و عید سعید قربان، نماز این عید در مصلاهای نماز جمعه مراکز شهرستان های هشت گانه و نیز مساجد شاخص سطح استان با حضور مردم مؤمن خراسان شمالی برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام خادمی اعزام روحانیان مبلغ به مساجد شهری و روستایی و به ویژه مناطق محروم به منظور تبیین مسأله ولایت، برپایی جشن های مردمی، اجرای گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها با موضوع ولایت و دیگر موارد را از جمله برنامه های این نهاد به منظور گرامیداشت دهه امامت و ولایت ذکر کرد.
 
دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر بهره گیری بیشتر از ظرفیت دهه امامت و ولایت به منظور ترویج و تبیین بیشتر آموزه های اسلامی در بین اقشار مختلف مردم، افزود: در این زمینه فعالیت روحانیان مبلغ در روستاها و مناطق محروم اهمیتی دوچندان دارد.
 
حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: در دنیای امروز که بحران های فرهنگی و اعتقادی در پی تهی کردن انسان ها از معنویات هستند تبلیغ دین و ارزش های نشأت گرفته از آن برای مقابله با این بحران ها ضرورت ویژه ای دارد که در این زمینه روحانیان و عالمان دینی در خط مقدم قرار دارد.
 
وی با اشاره به اینکه پیامبران و انبیای الهی با تبلیغ دین و ارزش های الهی، هدایت و سعادت دنیوی و اخروی را برای انسان ها به ارمغان آورده اند، اضافه کرد: در عصر خاتمیت و غیبت باید این جایگاه رفیع انبیای الهی حفظ شده و از آن برای تبلیغ آموزه های اسلامی و دعوت مردم به دین استفاده شود چرا که در غیر این صورت این حرکت عظیم الهی در بین مردم منقطع می شود.
 
حجت الاسلام خادمی با یادآوری تأکیدات امام خمینی(ره)، بنیان گذار انقلاب و نظام اسلامی در مورد اهمیت تبلیغات اسلامی، خاطرنشان کرد: موضوع تبلیغات دینی بسیار بااهمیت است به گونه ای که می توان گفت امروز در دنیا مسأله تبلیغات در رأس همه امور قرار گرفته و جهان بر روی دوش تبلیغات حرکت می کند.
 
وی با بیان اینکه در حوزه تبلیغات دینی نقش روحانیان و طلاب بسیار حیاتی است، تصریح کرد: فعالیت در زمینه فرهنگ دینی و نشر و تبلیغ آموزه های دین مبین اسلام توفیق بسیار بزرگی بوده که نصیب طلاب و روحانیان شده و باید این توفیق قدر دانسته شود.
 
به گفته حجت الاسلام خادمی روحانیان عمر، سرمایه و وقت خود را در مسیر هدایت الهی انسان ها صرف می کنند اما برای دستیابی به اهداف تعیین شده در این راستا می بایست بستر و فضایی را برای رونق برنامه های فرهنگی و مذهبی خود فراهم کنند تا اقدامات آنها اثرگذاری لازم را داشته باشد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با بیان اینکه کوتاهی در این زمینه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: اگر چه برای برگزاری کیفی تر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی نیاز به اعتبارات بیشتری در بخش فرهنگ است، اما باید پذیرفت که در بسیاری از برنامه ها، مشکل و نیاز اصلی پول نیست بلکه بایستی با هماهنگی و مدیریت بهتر، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با مشارکت بیشتر خانواده ها و اقشار جوان و نوجوان برنامه‌ریزی و برگزار شود./9314/202/ب2
ارسال نظرات