۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۲۹۰۵۵۷
امام جمعه بیرجند:

جهان اسلام باید مدیریت حرمین شرفین را بر عهده بگیرد/ جنایات آل سعود از خاطره اسلام پاک نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این‌که جنایات آل سعود در رمی جمرات از خاطر اسلام پاک نمی‌شود، گفت: باید جهان اسلام مدیریت حرمین شرفین را به عهده بگیرد.
امام جمعه بيرجند حجت الاسلام رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت ضایع اسف‌ناک کشته شدن جمع زیادی از بندگان خدا در مکه، اظهارکرد: این حادثه در اثر بی تدبیری و بی‌لیاقتی مسوولان اداره کننده به وجود آمد و جهان اسلام، ملت ایران و قلب امام زمان (عج) را عزادار و داغدار کرده است.

 

وی تصریح کرد: براساس بی تدبیری و بی‌کفایتی آل سعود جهان اسلام داغدار شد.


وی با بیان این‌که برخی بالاتر از امید، دلداده خدا هستند، افزود: اگر انسان سختی‌ها را تحمل کند نورالهی و زیبایی‌های عالم را درک می‌کند.

 

امام جمعه بیرجند خاطرنشان‌کرد: رحلت بهترین بندگان خدا در حالی اتفاق افتاد که این افراد به دنبال رمی شیطان بودند.

 

حجت الاسلام رضایی به سخن امام علی (ع) در مورد زودگذر بودن دنیا اشاره کرد و گفت: برای هر کدام از اهل دنیا فرزندانی وجود دارد چرا که برخی فرزندان دنیا بوده و و پستی آن ها را می‌گیرد و برخی دیگر فرزندان آخرت بوده و زیبایی ایجاد می‌کنند.

 

وی خطاب به نمازگزاران جمعه گفت: متدینین بیایید فرزند آخرت شویم تا محبت ایران نصیبمان شود.

 

امام جمعه بیرجند تأکید کرد: با اخلاق و محبت می‌توان از جهان آخرت ارتزاق کرد و فرزند خلفی بود.

 

حجت الاسلام رضایی بیرجندی با بیان این‌که دهمین باب و بیستمین منزل عرفان دلدادگی است، تصریح کرد: برخی از افراد دلداده خدا بوده ونه تنها به خدا امید دارند بلکه عاشق خدا بوده و رغبتی دارند که بالاتر از رجا و امید است.

 

وی ادامه داد: بین امید و رغبت سه درجه وجود دارد و امید متبلور از علم و و رغبت متبلور از ایمان است.

 

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: تمام زیبایی‌های عالم با مشکلات پیچیده شده و باید انسان سختی‌ها را بگذراند تا به حقایق پی ببرد.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این‌که بهشت را به بها می‌دهند و نه به بهانه، گفت: با ظاهرسازی نمی توان به بهشت رسید.

 

وی با تأکید بر این‌که باید هر فرد به حق خودش راضی باشد، گفت: ما دولت کریمه می‌خواهیم و عدالت کف جامعه امام زمانی و حاکمیت است.

 

وی به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و افزود: سالروز شکست حصر آبادان، روزجهانی ارتباطات از جمله مناسبت‌های هفته است.

 

امام جمعه بیرجند به سفر آقای جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: ایشان از بیرجند به عنوان شهر پاک و تمیز یاد کردند و این باعث افتخار است.

 

حجت الاسلام رضایی به روز جهانگردی اشاره کرد و گفت: گسترش ارتباطات یک وظیفه دینی است و باید در راستای  گسترش شهر خود تلاش کنیم.

 

وی به آغاز هفته جهانی سلامت اشاره کرد و یادآورشد: به سلامتی خودمان اهمیت دهیم و قدر سلامتی این هدیه الهی را بدانیم.

 

امام جمعه بیرجند ضمن تبریک عید غدیر، گفت: باید دهه امامت و ولایت را در بهترین شکل جشن بگیریم.

 

امام جمعه بیرجند به میلاد مسعود امام علی النقی(ع)، روز آتش نشانی و ایمنی، روز مولوی، دریانوردی، روز ملی ناشنوایان، روزهمبستگی با کودکان  فلسطینی  و روز سالمندان را زا دیگر مناسبت های این هفته عنوان کرد.

 

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: آل سعود متخلف اصلی است و با انگشت صهیونیست می‌چرخد و تبدیل به عروسک‌های استعمار و استکبار شده است.

 

وی تاکیدکرد: معماری‌های مکه زیبایی مکه را زیرسوال برده است، گفت: این معماری ها دور از معماری های اسلامی است.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این‌که صهیونیست آل سعود را قدرتمند کرده است، گفت: آل سعود در روز عیدقربان به یمن حمله کرده و حدود سی نفر آدم را می‌کشد.

 

وی از برگزاری مراسم جلسه یادبود برای کشته شدگان رمی جمرات خبرداد و گفت: این مراسم شنبه هفته جاری بعد از نماز مغرب و عشا در در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار می شود.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این‌که در این حادثه سهل انگاری آل سعود نقشه است، گفت: این جنایات از خاطر اسلام پاک نمی‌شود و باید جهان اسلام مدیریت حرمین شرفین را به عهده بگیرد.

 

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: باید همان‌طور با مردم رفتارکنیم که دوست داریم با ما رفتار کنند و اگر خطایی رخ داد برای مردم توضیح بدهیم وعذرخواهی کنیم و هیچ گاه بر مردم منت نگذاریم.

 

وی ضمن تشکر از زحمالت سردار نظری فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام، گفت: مراسم تودیع ایشان و معارفه سردار قیاسی در روز شنبه ساعت 8.30 در حسینه جماران برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است، پس ازاقامه نماز، نمازگذاران بیرجندی فریاد 'مرگ برآل سعود خائن' جهت محکوم کردن سوء مدیریت عربستان در حادثه منی سر دادند./968/202/ب2

ارسال نظرات