۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۲۹۰۶۲۸

تجمع اعتراض آمیز طلاب و روحانیان خراسان شمالی در واکنش به بی کفایتی آل سعود برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ در پی وقوع حادثه منا و کشته و زخمی شدن چند هزار نفر از زائران بیت الله الحرام، طلاب و روحانیان استان خراسان شمالی در اعتراض به بی کفایتی رژیم آل سعود در مدیریت امور حج، تجمع کردند.
تجمع طلاب و روحانيان خراسان شمالي در پي حادثه منا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، صبح امروز اساتید و طلاب حوزه های علمیه استان خراسان شمالی در محکومیت اقدامات غیرمسؤولانه رژیم آل سعود در کشتار ضیوف الرحمن، در محل مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد تجمع کرده و با شعارها و فریادهای خود، اقدامات رژیم آل سعود را محکوم کردند.

 

در این تجمع که در پی حادثه منا و کشته و زخمی شدن چند هزار نفر از زائران بیت الله الحرام کشورهای مختلف و در اعتراض به بی کفایتی رژیم آل سعود در مدیریت امور حج برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی سخنرانی کرد.

 

همچنین اساتید و طلاب حوزه های علمیه استان در این تجمع با فریاد زدن شعارهای «مرگ بر آل سعود»، «مرگ بر اسراییل» و «مرگ بر آمریکا» خشم و انزجار خود از اقدامات و سیاست های نادرست رژیم آل سعود در قبال امت اسلام را نشان دادند.

 

حجت الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان خراسان شمالی نیز در این تجمع، با بیان اینکه حادثه منا و کشته و زخمی شدن چند هزار نفر از زائران خانه خدا، قلوب مسلمانان در تمام جهان را به درد آورده است، تصریح کرد: باید با مقصران اصلی این حادثه برخورد جدی و قاطع صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه عامل اصلی این حادثه و چند حادثه مشابه پیشین از جمله سقوط جرثقیل در محوطه بیت الله الحرام که منجر به کشته و زخمی شدن چند صد نفر شد، در واقع رژیم آل سعود است، خاطرنشان کرد: این رژیم کفایت و لیاقت مدیریت امور حج را ندارد.

 

حجت الاسلام مهرپویان تصریح کرد: رژیم آل سعود ثابت کرده که چه در زمینه حج و چه در سایر موارد، جان مردم و مسلمانان برای او ارزشی ندارد و این رویه خود را تاکنون در حمایت از تروریست های تکفیری و کشتار مسلمانان بی گناه سوریه، یمن و دیگر کشورهای اسلامی اثبات کرده است.

 

وی با بیان اینکه خاطره تلخ کشته و زخمی شدن چندین هزار نفر در مراسم حج امسال تا سال ها در اذهان مسلمانان جهان باقی خواهد ماند، اضافه کرد: هر چه بیشتر از عمر حاکمان سعودی در سرزمین عربستان می گذرد بی کفایتی و ناکارآمدی آنها بیشتر برای مردم مشخص شده و جنایت های آنها در حق مسلمانان بی گناه آشکار و روشن تر می شود.

 

گفتنی است، پنجشنبه گذشته و در روز عید قربان، بروز حادثه ای در منا منجر به مرگ و یا مصدومیت شمار زیادی از حجاج بیت الله الحرام شد.

 

براساس آخرین آمار اعلام شده، شمار جان باختگان و مصدومان فاجعه منا به چهار هزار نفر رسیده که حدود نیمی از آنها جان خود را از دست داده اند.

 

در این میان 131 زائر ایرانی جان باخته، 85 نفر مجروح شده و بیش از 360 زائر نیز مفقود شده اند.

 

بر اساس اعلام منابع رسمی، استان 900 هزار نفری خراسان شمالی که امسال 620 زائر حج تمتع داشت نیز در این واقعه 10کشته و پنج مفقود دارد.

 

همچنین پیش از این هم بر اثر واژگون شدن جرثقیل در مسجدالحرام در شهر مکه به سبب بروز توفان که جمعه شب بیستم شهریور 94 رخ داد 107 نفر کشته و 230 نفر زخمی شدند./9314/202/ب3

ارسال نظرات