۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۲۹۱۸۸۰
استاد حوزه علمیه قزوین:

دست‌های پشت‌پرده مانع بازگویی واقعه غدیر در جامعه شد/ ولایت فقیه آیینه تمام‌نمای ولایت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که در غدیر خم مهم‌ترین رسالت پیامبر به مسلمانان ابلاغ شد، گفت: دست‌های پشت پرده تبلیغات گسترده‌ای را انجام دادند تا مردم جرأت نکنند پیام غدیر را بازگو کنند و نتیجه این توطئه‌های این شد که حضرت زهرا(س) نخستین شهید راه ولایت شدند.
عيد غدير خم

حجت‌الاسلام ابراهیم صفی‌خانی، استاد حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به واقعه مهم و تاریخی غدیر خم که به عید ولایت معروف است، گفت: در آخرین حج پیامبر اکرم(ص) وحی نازل شد که خطاب به پیامبر بود و  مامورتی مهم برعهده ایشان قرار گرفت و آن اعلام امامت و جانشینی امام علی(ع) بود.

 

وی با بیان این‌که با تعیین امامت و تبیین مقوله ولایت از جانب خداوند دین مردم کامل و نعمت بر بندگان تمام شد، اظهار کرد: مردم در مکان غدیر خم این موضوع را پذیرفتند و ضمن تبریک با امام علی(ع) بیعت کردند اما به فاصله 70 تا 75 روز از این واقعه مردم این اتفاق مهم را به فراموشی سپردند.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: دست‌های پشت پرده تبلیغات گسترده‌ای را انجام دادند تا مردم جرأت نکنند پیام غدیر را بازگو کنند و نتیجه این توطئه‌های این شد که حضرت زهرا(س) نخستین شهید راه ولایت شدند.

 

صرف برگزاری جشن و سرور در عید غدیر کافی نیست

حجت‌الاسلام صفی‌خانی با بیان این‌که در حال حاضر آیینه تمام‌نمای ولایت موضوع ولایت فقیه است، گفت: ولایت فقیه در طول ولایت خداوند قرار دارد و ما برای این‌که واقعه غدیر و عید ولایت را در بطن زندگی خود نهادینه کنیم باید مقوله ولایت را با اعتقاد راسخ بپذیریم.

 

وی صرف برگزاری جشن و سرور را در عید غدیر کافی ندانست و عنوان کرد: باید در خلال مراسمات و اعیاد مقوله ولایت و تبعیت از ولی فقیه در جریان جامعه و زندگی مردم فرهنگ‌سازی و تبیین شود.

 

این استاد دانشگاه افزود: بازگو کردن واقعه تاریخی غدیر از ابتدا تا انتها به شکل مستند و مستدل می‌تواند موجب روشنگری شود که یک کار کارشناسی است تا مردم با تمام وجود محتوای کلام را احساس کنند.

 

حجت‌الاسلام صفی‌خانی با بیان این‌که برای اثبات حقانیت خود در دنیا باید از استدلال‌های خود دشمن استفاده کنیم، تاکید کرد: همانند علامه امینی که در کتاب الغدیر  تمام روایت‌ها و احادیث عید غدیر را از اهل تسنن جمع کردند.

 

وی در پایان گفت: امیدواریم مردم ولایتمدار و ولایت‌پذیر ایران با اعتقادی راستین بتوانند اصل ولایت فقیه را به ولایت جهانی امام زمان(عج) متصل کنند./955/302/ب2

ارسال نظرات