۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۲۹۲۲۲۷
رییس دفتر بازرسی شورای نگهبان در قزوین:

آنچه در واقعه غدیر اتفاق افتاده، در جریان انقلاب اسلامی قابل لمس است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در قزوین با بیان این‌که ما امروزه می‌توانیم آنچه که در واقعه غدیر اتفاق افتاده را در جریان انقلاب اسلامی لمس کنیم، گفت: بعضی از شخصیت‌های در انقلاب زحمت‌های بسیاری را متحمل شده و سختی‌های زیادی را به دوش کشیدند که در حال حاضر می‌بینیم همین افراد دچار کج‌رویی‌هایی شده‌اند.
حجت الاسلام قابل

حجت‌الاسلام علی قابل رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با بیان این‌که عید فطر، عید قربان و روز جمعه با برپایی نماز و پرداختن به مقوله تقوا و مباحث سیاسی از جمله اعیاد امت اسلام در روایت هستند، گفت: به فرموده امام صادق(ع) عید غدیر افضل از سایر اعیاد است.

 

وی با بیان این‌که غدیر اصل بنای اسلام است، تصریح کرد: انتصاب حضرت علی(ع) به مقام امامت و ولایت از جانب خداوند تبارک و تعالی یک امتحان الهی برای مسلمانان بود.

 

غدیر تداوم زندگی وحیانی در جهان بود

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در قزوین با اشاره به این‌که مباحث اسلامی در غدیر استحکام پیدا کرد، یادآور شد: غدیر تداوم زندگی وحیانی در جهان بود.

 

این مسؤول با بیان این‌که بسیاری از مردم تا نبوت آمدند و در همان مقطع ماندند، گفت: قرآن کریم می‌فرماید که ارتباط با وحی بعد از پیامبر با وجود ولی تداوم خواهد داشت و تاکید می‌کند که اطاعت کنید از خدا، رسول خدا و اولی‌العزم.

 

حجت‌الاسلام قابل با تاکید بر این‌که ما ولی را باید همانند پیامبر بدانیم، عنوان کرد: بنابراین حفظ شأن ولی خدا که معصوم بوده و در ردیف پیامبران قرار دارد بر مسلمانان واجب است.

 

110 نفر از صحابه پیامبر خطبه غدیر را ذکر کرده‌‌اند

وی با اشاره به مقوله عقلانی غدیر خاطرنشان کرد: عقل می‌گوید که در حالی که خلیفه اول و دوم بر خود لازم می‌دانند که بعد از خود جانشینی را تعییین کنند آیا پیامبر به اندازه آن‌ها از مصالح دین آگاهی ندارد.

 

حجت‌الاسلام قابل افزود: 110 نفر از صحابه پیامبر خطبه غدیر را ذکر کرده‌ و 85 نفر از تابعین هم جریان غدیر را نقل کرده‌اند و واقعه غدیر هم در عقل و هم در نقل به معنای ولی است.

 

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در قزوین با بیان این‌که ما امروزه می‌توانیم انچه را که در واقعه غدیر اتفاق افتاده را در جریان انقلاب اسلامی لمس کنیم، اظهار کرد: بعضی از شخصیت‌های ما در انقلاب زحمت‌های بسیاری را متحمل شده و سختی‌های زیادی را به دوش کشیدند که در حال حاضر می‌بینیم همین افراد دچار کج‌رویی‌هایی شده‌اند.

 

این مسؤول اضافه کرد: امروزه جمعی مقابل کج‌روی‌ها ایستاده‌اند و جمع دیگری خود را همراه این جریان می‌دادند همان‌طوری که بسیاری از علمای صدراسلام برایشان سخت بود که بپذیرند صحابه پیامبر دچار کج‌روی شده و خالف پیامبر عمل می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام قابل در ادامه با صراحت اعلام کرد: نمونه‌های مشابه‌ غدیر و صحبه پیامبر در انقلاب اسلامی ایران هم داریم که در ابتدا با امام بوده و امروز علیه انقلاب عمل می‌کنند و پذیرش این موضوع برای عده‌ای بسیار سخت است.

 

وی در پایان با بیان این‌که در غدیر نباید تنها به برگزاری جشن اکتفا کنیم، گفت: در اعیاد باید فضائل ائمه اطهار و اهل بیت(ع) بیان شود و خود را به سیره زندگی این بزرگواران نزدیک کینم./955/392/ب3

ارسال نظرات