۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۲۹۲۶۲۱
رییس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

توسعه کشور در گرو ارتقا دانش پایه نیروی انسانی است

خبرگزاری رسا ـ موسویان تفاوت کشور جهان سومی و توسعه یافته در دانش پایه نیروی انسانی آن کشور دانست و گفت: افزایش سواد رسانه‌ای در گرو مطالعه بیشتر است.
سيد مرتضي موسويان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سید مرتضی موسویان، رییس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، افزایش سود رسانه‌ای را با ترویج عادت مطالعه عجین دانست.


وی تحقق این موضوع را در گرو اختصاص ساعات بیشتر برای مطالعه عنوان و تصریح کرد: برای اعاده حق مطلب نمایشگاه کتاب با توجه به استقبال گسترده در منطقه شمال غرب نیازمند بررسی و تحقیق بیشتری در این مورد هستیم.


رییس مرکز رسانه‌ای دیجتال وزارت ارشاد در رابطه با ترویج و توسعه امر کتابخوانی، اذعان داشت: در کشورهای توسعه یافته برای کتاب ارزش قائلند و مطالعه با شیوه سنتی را ترویج می دهند، ارزش و جایگاه کتابخوانی در جامعه ایرانی نیز باید ارتقاء یابد.


وی ترویج عدات مطالعه را امری انکار ناپذیر دانست و افزود: افزایش آمار کتابخوانی در کشور به این معناست که عادت به مطالعه در جامعه گسترده شود و مردم کتابخوان و علاقه مند به کتاب باشند، عادت به کتاب به این معناست که مردم با کتاب زندگی کنند.


موسویان با اشاره به گسترش شبکه های اجتماعی و تغییر عادات مردم، تصریح کرد: گسترش شبکه های اجتماعی ملت را عادت به کوتاه خوانی مصور نموده است، با این وجود ضروری است سلایق مختلف در امر نویسندگی و جذب مخاطب مورد توجه قرار  گیرد.


وی افزایش سواد رسانه‌ای را در گرو عادت به مطالعه در ساعات بیشتر خواند و ابراز داشت: عمق دادن به این مهم باعث خواهد شد تا نیروی مورد نیاز هزاره سوم را در اختیار داشته باشیم، تفاوت کشور جهان سومی و توسعه یافته در دانش پایه نیروی انسانی آن کشور است.


رییس مرکز رسانه‌ای دیجیتال وزارت ارشاد با تأکید بر محتوای غنی کتاب، خاطرنشان کرد: آنچه در امر کتاب مهم است وجود محتوای غنی آنها است، اندیشه خالق یک اثر در کتاب ظاهر می شود، بنابراین با ترویج کتاب خوانی می توان به انتقال اندیشه ها دست یافت./854/202/ب3

ارسال نظرات