۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۲۹۳۱۲۹
آیت‌الله محسنی‌گرکانی:

هیأت های مذهبی هدایت کننده جوانان به سمت آرمان‌ها و ارزش‌های عاشورایی باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هیأت‌های مذهبی بستر تربیت جوانان مومن و خداجو هستند گفت: تقویت عزاداری‌های صحیح و جهت‌دهی مناسب به اعتقادات از وظایف اصلی مدیران و مسؤولان هیأت های مذهبی است.
آيت الله محسني گرکاني گردهمايي هيئات مذهبي شهرستان اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله احمد محسنی‌گرکانی نماینده مجلس خبرگان رهبری عصر امروز دوشنبه 13مهر در گردهمایی هیئات مذهبی شهرستان اراک در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: تقویت عزاداری‌های صحیح و جهت‌دهی مناسب به اعتقادات از وظایف اصلی مسؤولان ایران اسلامی است.

 

جلوگیری ازخرافه گرایی و بکارگیری ادوات غیرمجاز در هیئت های مذهبی

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مسؤولان هیات های مذهبی به عنوان گردانندگان مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) باید با اخلاق و صبوری به دنبال حل مشکلات جوانان باشند و ازخرافه گرایی و بکارگیری ادوات غیرمجاز در هیات های مذهبی جلوگیری کنند.

 

آیت‌الله محسنی‌گرکانی با اشاره به این که هیات ها باید با اتحاد بیش از پیش متحد شوند و دسته های بزرگ به راه بیندازند، گفت: با توجه به نزدیکی به ماه محرم و عزاداری سالار شهیدان تمامی هیات مذهبی باید با برنامه‌ریزی دقیق جوانان را به سمت آرمان‌ها و ارزش‌های واقعی عاشورایی هدایت کنند.

 

هدایت مردم به سمت و سوی هیت های مذهبی

وی با تاکید بر این که با برنامه ریزی باید تلاش کنیم، تا آحاد مردم به سمت و سوی هیات های مذهبی سوق پیدا کنند؛ اظهار داشت: باید در ماه محرم در مسیری حرکت کنیم که خودجوشی مردم را در این ماه افزایش داده و هدف اصلی و مهم قیام امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان را تشریح کنیم.

 

آیت‌الله محسنی‌گرکانی با بیان این که هیات‌های مذهبی بستر تربیت جوانان مومن و خداجو هستند گفت: تقویت عزاداری‌های صحیح و جهت‌دهی مناسب به اعتقادات از وظایف اصلی مدیران و مسؤولان هیئت های مذهبی است.

 

قرآن کریم راه‌گشای تمامی انسان ها در همه اعصار و در هر زمان و مکان

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که قرآن کریم راه‌گشای تمامی انسان ها در همه اعصار و در هر زمان و مکان است، گفت: انسان ها با توسل به قرآن کریم و توکل به خداوند متعال می‌توانند به راه سعادت و خوشبختی برسند.

 

لزوم امربه معروف و نهی از منکر در ماه محرم

آیت‌الله محسنی‌گرکانی با تاکید بر این که امر به معروف و نهی از منکر در ماه محرم موضوع بسیار مهمی است، گفت: همگان باید در ماه محرم در راستای تحقق امربه معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی گام بردارند و این مهم را یک افتخار مهم برای خود بدانند.

 

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تبعیت از ولایت فقیه نقش بسیار مهمی در وحدت مردم دارد گفت: بهره مندی از دستورات دینی توسط علمای اعلام و حوزه های علمیه می تواند صراط مستقیم را نشان دهد.

 

شایان ذکر است، شهرستان اراک دارای 700 هیات مذهبی است./842/پ202/ج

 

ارسال نظرات