۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳
کد خبر: ۲۹۳۷۰۹
کارشناس فضای مجازی:

دشمن در فضای مجازی، روح و اندیشه جوانان را هدف گرفته است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فضای مجازی گفت: در جبهه سایبری، اقشار مختلفی، امام زمان(ع) را یاری می‌کنند، اما بی‌شک مهم‌ترین و مؤثرترین قشر، طلاب و روحانیان هستند، چراکه خوراک فکری زنان و مردان و کودکان جامعه اسلامی، از حوزه‌های علمیه تأمین می‌شود و به همین دلیل، حضور کمرنگ طلاب و روحانیان در فضای مجازی، غیر قابل ‌قبول است.
دشمن در فضای مجازی، روح و اندیشه جوانان را هدف گرفته است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، فهیمه عباسی کارشناس فضای مجازی، عصر دیروز در نشست هم‌اندیشی معاونین فرهنگی و پژوهش مدارس علمیه خواهران استان بوشهر، گفت: در جامعه و جهان کنونی، پیشرفت فناوری به‌جایی رسیده است که همه مردم از پیر و جوان و حتی کودکان، امورات ریزودرشت خود را با فشردن یک کلیک در فضای مجازی به‌راحتی انجام می‌دهند.

 

وی افزود: اهمیت حضور اقشار فرهیخته و آگاه در فضای مجازی بر هیچ‌کس پوشیده نیست، اما تأکیدات مکرر مقام عظمای ولایت بر این موضوع، این اهمیت را مقارن با انقلاب اسلامی قرار داده است.

 

کارشناس فضای مجازی اظهار داشت: دشمنان اسلام در فضای مجازی، تا بن دندان مسلح شده و با تمام توان خود، فکر، روح و اندیشه مردم و به‌ویژه جوانان ما را هدف گرفته و لحظه‌به‌لحظه در حال تولید محتواهای فاسد و شیطانی علیه، اسلام، تشیع، انقلاب، رهبر و فرهنگ ما هستند.

 

عباسی ادامه داد: برخی عناصر خائن و پول‌پرست داخلی نیز، ناجوانمردانه به دشمن خدمت می‌کنند و باعث می‌شوند تا جوانان جامعه اسلامی به بیراهه رفته و از تفکر و گفتمان اسلام ناب محمدی بی‌بهره بمانند.

 

وی خاطرنشان کرد: در این جبهه سایبری، اقشار مختلفی، به سهم و توان خود، امام زمان(ع) را یاری می‌کنند، اما بی‌شک مهم‌ترین و مؤثرترین قشر، طلاب و روحانیون هستند، چراکه خوراک فکری زنان و مردان و کودکان جامعه اسلامی، از حوزه‌های علمیه تأمین می‌شود.

 

کارشناس فضای مجازی بابیان اینکه حضور کمرنگ طلاب و روحانیون در فضای مجازی، غیرقابل‌قبول است، تصریح کرد: طلاب حوزه‌های علمیه خواهران که کمتر از برادران روحانی، امکان سخنرانی و تبلیغ روی منبر برای آن‌ها فراهم می‌شود، می‌توانند در فضاهای مجازی به وظیفه خود عمل کنند.

 

عباسی با اشاره به گسترش و فراگیری شبکه‌های اجتماعی، بیان داشت: ما به کسی توصیه نمی‌کنیم وارد این شبکه‌ها شود، اما اگر طلبه‌ای از این فضا استفاده می‌کند، باید نقش مؤثر خود را ایفا کند و به تولید محتوا، پاسخ به شبهات، مشاوره و تبلیغ در این فضاها همت گمارد.

 

وی استفاده از شیوه‌های نوین تبلیغ در فضای مجازی و رسانه را ضروری برشمرد و عنوان کرد: نسل جدید از هوش و استعدادی سرشار برخوردار هستند که لازم است با استفاده از ابزار و روش‌های جدید و به‌روز، نسبت به تبلیغات دینی و فرهنگی برای آنان اقدام کرد.

 

کارشناس فضای مجازی افزود: وظیفه طلاب حوزه‌های علمیه خواهران ایجاب می‌کند که افزون بر درس و زندگی شخصی خود، با اقشار مختلف جامعه اعم از دانشجویان، کارمندان، ورزشکاران، زنان خانه‌دار و... ارتباط تنگاتنگ و صمیمانه‌ای برقرار کنند و در هدایت و سعادتمندی زندگی آنان تأثیرگذار باشند./846/202/ب1

ارسال نظرات