۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۹۳۹۵۹

ششمین دوره آموزشی پژوهشی «اسلام و مسائل معاصر» برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ ششمین دوره از سلسله دوره‌های آموزشی پژوهشی «اسلام و مسائل معاصر» را با حضور اساتید برجسته و نخبگانی از کشورهای مختلف، برگزار می‌شود.
جامعة المصطفي العالميه

به گزارش خبرگزاری رسا، در ادامه برگزاری سلسله دوره­های آموزشی - پژوهشی کوتاه‌مدت واحد تهران تحت عنوان کلی «اسلام و مسائل معاصر» و در پی تکمیل مباحث پیشین در موضوع «عقلانیت»، دوره ششم با عنوان «عقلانیت اسلامی و مسائل معاصر- بازخوانی دستاوردهای نظری اندیشمندان معاصر مسلمان» در دی ماه 1394 مصادف با ژاویه 2016 برگزار می‌شود.

 

این دوره آموزشی در راستای اهداف جامعةالمصطفی- واحد تهران و به منظور تحلیل و ارزیابی واقع‌گرایانه دستاوردهای نظری اندیشمندان معاصر مسلمان و با تمرکز بر عقلانیت تولیدی معاصر جهان اسلام برگزار می‌شود.

 

محور اصلی مباحث آموزشی این دوره به واکاوی نظریه‌های عقلانیت عرضه شده از جانب اندیشمندان مسلمان معاصر اختصاص دارد که ناظر به معضلات معرفتی و فرهنگی جهان اسلام ارائه شده باشند.

 

سمینارهای آموزشی این دوره به صورت تخصص و جداگانه، بر اساس آراء سه نفر از متفکران مسلمان معاصر، آیت الله عبدالله جوادی آملی، دکتر محمد عابد الجابری و آیت الله شهید محمد باقر صدر متمرکز است.

 

شایان ذکر است، «آقای دکتر ادریس هانی» از کشور مغرب، آیت الله علامه سید عمار ابورغیف از عراق و «آقای دکتر حمید پارسانیا» از جمهوری اسلامی ایران، اساتید این دوره است./998/د101/ف

منبع: جامعه المصطفی العالمیه(ص)

ارسال نظرات