۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۹۴۱۵۷

20 مهرماه؛ آخرین فرصت انتخاب واحد طلاب سطح عالی

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه علمیه استان قم رسا با بیان اینکه تمامی طلاب موظفند بودند از یکم تا دهم مهر 94 با مراجعه به پنل شخصی دروس سال تحصیلی را همراه با استاد انتخاب کنند از تمدید این مهلت تا 20 مهرماه خبر داد.
20 مهرماه؛ آخرین فرصت انتخاب واحد طلاب سطح عالی

حجت الاسلام محمد سجودی، معاون آموزش حوزه علمیه استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان اینکه تمامی طلاب موظفند بودند از یکم تا دهم مهر 94 با مراجعه به پنل شخصی دروس سال تحصیلی را همراه با استاد  انتخاب کنند از تمدید این مهلت تا 20 مهرماه خبر داد.


وی افزود: طلاب موظفند در این فرصت اعلام شده نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند تا اسامی آنان در لیست حضور و غیاب ثبت شود، در صورت عدم انتخاب درس و استاد، اسم آنان در هیچ کلاسی درج نخواهد شد و به منزله عدم حضور در درس تلقی شده و نمره قبولی آنان 16 محاسبه خواهد شد.


وی گفت: طلابی که حضور آنان در دروس اعلام شده، توسط اساتید شناخته شده تأیید شود، نمره قبولی آنان «12» و در غیر این صورت «16» و نمره قبولی سایر دروس در سال تحصیلی جاری «12» است.

 

حجت الاسلام سجودی اعلام کرد: در سال تحصیلی جاری، حضور افرادی پذیرفته خواهد شد که در دروس اساتید شناخته شده که توسط دفتر امور اساتید تأیید شده‌اند شرکت کرده و اسامی آنان در لیست حضور و غیاب ثبت شده‌ باشد.

 

وی ادامه داد: حضور فعال طلاب در کلاس‌های درس، توسط اساتید شناخته شده و نمایندگان آنان کنترل و چهار روز در هفته، لا علی التعیین انجام خواهد گرفت.


 
معاون آموزش حوزه علمیه استان قم، اظهار داشت: افرادی که در امتحان دروس فقه، اصول، تفسیر پایه‌های 7 تا10 قبول نشده و یا غیبت داشته‌اند، لازم است در سال تحصیلی جاری در درس آن مجدداً شرکت و امتحان دهند.

 

وی افزود: طلاب محترم ضروری است تا قبل از ارسال لیست حضور و غیاب در هر نیم سال با مراجعه به نمایندگان اساتید محترم، از ثبت اسامی و حضور فعال خود در دروس اطمینان کنند.

 

حجت الاسلام سجودی گفت: انتخاب و شرکت در امتحان دروس فقه، اصول و فلسفه از پایه بالاتر، حتما باید به صورت دو نیمسالی انجام گیرد.


وی افزود: طلاب در هر سال تحصیلی می‌بایست از طریق سایت معاونت آموزش، حداکثر تا 640 ساعت درس (اعم از نیم سال اول و دوم )، مشروط به اینکه نواقص خود را از پایه پایین به بالا تکمیل کنند)، درس انتخاب کنند.

 

معاون آموزش حوزه علمیه استان قم، اعلام کرد: چنانچه ساعات انتخابی دروس نواقصی، طلاب کمتر از 640 ساعت باشد، می‌توانند باقیمانده ساعات آن را از پایه بالاتر درس انتخاب و در امتحان آن طبق ضوابط شرکت کنند.

 

وی افزود: چنانچه طلاب قصد تغییر و یا اصلاح دروس پایه پایین‌تر را دارند، ابتدا باید دروس پایه بالا را حذف و سپس طبق دستور العمل فوق مجددا از پایه پایین به بالا انتخاب درس کنند.


حجت الاسلام سجودی گفت: طلاب شاغل به تحصیل در پایه 10 در صورت داشتن ناقصی و انتخاب 640 ساعت درس، چنانچه حداکثر یک درس اصلی و جنبی و یا دو درس جنبی آنان در پایه دهم باقی بماند، مشروط به قبولی در تمامی دروس انتخابی سال تحصیلی جاری در خردادماه، می‌توانند دروس باقی‌مانده خود را در شهریورماه انتخاب و مطابق ضوابط امتحان دهند.

 

وی افزد: در سال تحصیلی جدید دروس فقه و اصول (رسائل، مکاسب و کفایتین) و تفسیر پایه‌های 7 و 8 ازکتاب جوامع‌الجامع(سوره‌های مبارکه توبه، رعد و یوسف) و تفسیر پایه 9 و 10 (کتاب المیزان جلد 13 سوره‌های مبارکه اسراء و کهف) و عقاید پایه 7 و 8 (کتاب محاضرات فی الالهیات ) مشمول حضور و غیاب می شود./917/ت302/ی

ارسال نظرات