۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۲۹۴۷۶۶
مدیر عامل بنیاد غدیر:

غدیر الگوی مدیریت جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل بنیاد غدیر با بیان این که واقعه غدیر صرفا یک حادثه تاریخی نیست بلکه حقیقت همیشه زنده تاریخ است، گفت: غدیر الگوی مدیریت جامعه را برای همه اعصار و بشریت مطرح می‌کند.
ظريف منش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین ظریف منش مدیر عامل بنیاد غدیر امروز در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره دانشجویی غدیر که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله خزعلی، گفت: این دو بزرگوار در بسیاری از ویژگی‌ها و خصوصیات اشتراک و مشابهت داشتند و هر دو عالم ربانی، مجاهد فی سبیل الله بودند.

 

وی افزود: این دو عالم بزگوار هر دو از ابتدای نهضت امام راحل همچون سربازی فداکار همه ملالت‌ها، دشواری‌ها، زندانی‌ها، شکنجه‌ها و تبعیدها را به جان خریدند تا انقلاب به رهبری امام راحل به پیروزی برسد و اسلام در عصر جدید حیات و تولدی جدید را تجربه کند.

 

مدیر عامل بنیاد غدیر عنوان کرد: این دو عالم بزرگوار در دورانی که بسیاری امید به پیروزی انقلاب نداشتند  استوار و مستقیم در صراط انقلاب چون کوه ثابت‌قدم باقی ماندند بعد از پیروزی انقلاب نیز تا آخرین لحظات زندگی خود از انقلاب و ولایت فقیه دفاع کرده و در این زمینه برای دلسوزان انقلاب از الگوهای نمونه بودند.

 

ظریف‌منش با اشاره به چهارمین جشنواره ملی تقدیر از آثار برتر دانشجویی اظهار داشت: این جشنواره در حالی برگزار می‌شود که در سال جاری آل سعود خبیث و جنایتکار عید مسلمانان جهان را به عزا تبدیل کرد بنابراین همه برنامه‌های گرامیداشت ایام دهه ولایت و امامت به نوعی تحت‌تأثیر این واقعه جانسوز قرار گرفت.

 

وی با اشاره به تشیع پیکر شهید مدافع حرم سردار همدانی بیان داشت: امروز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و با توطئه‌های آل سعود در منطقه جریان گسترده‌ای علیه جهان اسلام و پیام نجات بخش انقلاب اسلامی به راه انداخته است این سردار بزرگ شهید همدانی به دست مزدوران آمریکایی که با دلارهای نفتی آل‌سعود حمایت می‌شوند در دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) به شهادت رسید.

 

مدیر عامل بنیاد غدیر افزود: اما مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی با حضور یکپارچه خود در تشییع این سردار بزرگ نشان دادند که راه توسعه و گسترش انقلاب اسلامی را برای مقابله با آمریکا و دست‌نشاندگان او ادامه خواهند داد.

 

ظریف‌منش ابراز کرد: امروز دشمنان امامت و ولایت تلاش وسیع دارند تا از طریق رسانه، انتشار کتاب، مقالات و کارهای فکری تشیع را ضعیف کنند و به هر طریق ممکن از نفوذ فلسفه غدیر جلوگیری کنند، ما با آل سعود اختلاف فراوانی داریم آنها نه تنها به ملت خود بلکه به جهان اسلام ظلم می‌کنند.

 

وی افزود: غدیر روز اکمال دین، اتمام نعمت الهی، ولایت امیرمومنان(ع)، روز استمرار رسالت در قالب و چهره امامت و بلندترین نقطه عطف بشریت بعد از بعثت است، منشأ اختلاف ما با آل سعود در حقیقت غدیر است.

 

مدیر عامل بنیاد غدیر گفت: واقعه غدیر صرفا یک حادثه تاریخی نیست بلکه حقیقت همیشه زنده تاریخ است امام راحل فرموند: غدیر چگونگی تبعیت را به ما نشان می‌دهد مفهوم غدیر بسیار عمیق بوده و از صدر اسلام تا قیامت ادامه دارد و صرفا روز جشن و شادی نیست.

 

ظریف‌منش در ادامه با اشاره به بیانات امام راحل، ابراز کرد: غدیر آمده تا دو مضمون را تبیین کند نخست اینکه مدیریت جامعه چگونه باشد و چه شرایط و ساختاری حاکمیت مطلوب را تشکیل می‌دهد و دیگر اینکه حاکم باید چه کسی باشد غدیر منحصر به زمان و مکان خاص نیست بلکه برای همه بشریت و اعصار است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: غدیر الگوی مدیریت جامعه را برای همه اعصار و بشریت مطرح می‌کند غدیر ناسخ سفسطه جدایی دین از سیاست است جداکننده جوامع اسلامی و غیر اسلامی است اختلاف اصلی ما با آل سعود در همین مساله است./807/202/ب1

ارسال نظرات