۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۹۴۷۷۶
رییس جمهور در جمع فعالان اقتصادی مازندران:

تحقق اقتدار اقتصادی نیازمند مشارکت همگانی است/ توجه ویژه دولت به ارتقای کارآفرینی در کشور

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور گفت: همه ما باید در برداشتن تحریم مشارکت کنیم و دست به دست هم دهیم تا اقتدار اقتصادی را در کشور به ارمغان برسانیم که اگر اتحاد و هماهنگی را بیشتر کنیم کسی به خود اجازه نمی دهد در مقابل ملت ما قدم علم کند.
رييس جمهور در جلسه توسعه ظرفيتهاي سرمايه گذاري استان مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز در نشست توسعه سرمایه‌گذاری و فعالان اقتصادی مازندران با اشاره به این که همه تلاش دولت فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری در کشور است، گفت: دولت برای ارتقای کارآفرینان در کشور از همه ظرفیت ها استفاده می کند.


وی با اشاره به این که بسیاری از کارآفرینان به دلیل نامشخص بودن آینده کشور برای ورود به این عرصه مشکل دارند، افزود: مشخص شدن آینده روشن سرمایه کارآفرینان هم بر عهده دولت و هم بر عهده مردم است.


حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که سرمایه گذاران برای ورود به یک اقتصاد تاریک و مبهم  ابهام دارند، ادامه داد: اگر میزان ریسک در سرمایه گذاری کاهش یابد به حتم ورود سرمایه گذاران به این عرصه آسان تر خواهد بود.


رییس جمهور با بیان این که دولت در کاهش تورم به وعده خود عمل کرده است، گفت: در پایان سال 92 میزان تورم کشور 34/7 بود که در سال گذشته قول داده بودیم میزان تورم را به 25 درصد کاهش دهیم که در پایان سال به 15 درصد رسید و امسال نیز تا پایان سال این میزران تورم کاهش خواهد یافت.


وی با بیان این که در سال 92 تراز ما در کشور منفی بود و دولت در این خصوص به وعده خود عمل کرده است، گفت: از تابستان گذشته قیمت نفت 40 تا 60 درصد کاهش پیدا کرد و همین مسأله موجب شد مردم ما سال سختی را تجربه کنند.


حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که حفظ اقتصاد کشور در شرایط تورم کار آسانی نبود، گفت: خوشبختانه دولت با همراهی مردم توانست این شرایط را مدیریت کند.


وی با بیان این که تلاش دولت برداشته شدن تحریم ها و آزاد شدن منابع بلوکه شده است، گفت: اگر به منابع مالی خود دسترسی پیدا کنیم به لطف الهی از این مسیر سخت نیز به خوبی عبور خواهیم کرد.


حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید براین که با اجرای برجام تحریم ها برداشته می شود، گفت: با برداشته شدن تحریم ها شرایط کشور به گونه ای دیگر خواهد بود و امروز در شرایط پسا برجام قرار داریم.


وی از ارائه بسته اقتصادی دولت طی روزهای آینده خبر داد و گفت: با ارائه این بسته اقتصادی که در آن اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت دیده شده است ما باید در حوزه زیرساخت‌ها، حمل و نقل، ناوگان هوایی و ریلی، آب، محیط ‌زیست و معادن کارهای اساسی صورت دهیم.


حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه سخنانش با بیان این که سال گذشته میزان واردات محصولات غذایی و کشاورزی کشور 2 میلیارد دلار کاهش داشته است، گفت: تاکنون 8 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کردیم که همه این قدم‌ها اولیه بوده و در همه زمینه‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری داریم.


رییس‌جمهور با بیان اینکه برای ارتقای استقلال اقتصادی خود در منطقه بین‌الملل، نیاز به توسعه اقتصاد و فناوری هستیم تا از فناوری روز عقب نمانیم، خاطرنشان کرد: اگر کشور توسعه‌ یافته و قدرتمندی باشیم و کشور را از خیل بیکاران کم کنیم حتی کشورهای قدرتمند نمی‌توانند به ما نفوذ کنند.


وی با بیان این که یکی از مصادیق مثبت برجام نمایش وحدت ملی است و هماهنگی و همدلی یک ملت در آن دیده می شود، گفت: به واسطه این که همه ایده‌ها، تفکرات و آحاد جامعه از برجام حمایت کردند این موضوع ملی تبدیل به وحدت و وفاق ملی شده است.


حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: همه ما باید در برداشتن تحریم مشارکت کنیم و دست به دست هم دهیم تا اقتدار اقتصادی را در کشور به ارمغان برسانیم که اگر اتحاد و هماهنگی را بیشتر کنیم کسی به خود اجازه نمی دهد در مقابل ملت ما قدم علم کند.


رییس‌جمهور ادامه داد: در سازمان ملل به وضوح دیدیم همه کشورها به ‌دنبال تعامل و همکاری با ایران هستند و کشورهای دیگر به دنبال این هستند چگونه در ایران سرمایه‌گذاری کنند و میان این کشورها رقابت است که کدامشان زودتر به ایران بیایند.


حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: امروز ایران جایگاهی پیدا کرده که غرب و شرق به‌ دنبال تعامل سازنده با آن هستند و شرایط ما برای بلندمدت خوب و روشن بوده و در کوتاه مدت تحریم‌ها برداشته شود کمی زمان‌بر است.


وی با بیان این که مازندران استعداد و ظرفیت زیادی دارد که باید از آن به درستی بهره‌برداری شود، گفت: این استان با دارا بودن دریای خزر، 3 فرودگاه و 3  بندر می‌تواند در زمینه اقتصادی نقش به‌سزایی در توسعه تعاملات با کشورهای منطقه ایفا کند./950/پ202/ج

ارسال نظرات