۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۲۹۴۸۷۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تقویت حوزه های علمیه بهترین راه مقابله با نفوذ دشمن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مسؤولیت اصلی حوزه های علمیه شناخت فرهنگ راستین و انتقال آن به مردم است، گفت: حوزه های علمیه به عنوان پیشگامان عرصه دین رسالت مهمی در ترویج مبانی دینی در جامعه بر عهده دارند.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) قائمشهر، توسعه و تقویت مدارس علمیه را یک ضرورت مهم دانست و خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه های ترویج معارف دینی در جامعه و همچنین کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی رونق فعالیت های حوزوی در مناطق مختلف است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به تلاش شبانه روزی دشمنان اسلام و انقلاب در ترویج فرهنگ منحرف غربی در جامعه اشاره کرد و گفت: به حتم یکی از راه های مهم جلوگیری از توطئه افکنی های دشمنان در بخش فرهنگی توسعه و گسترش حوزه های علمیه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که ظرفیت های امروز مدارس علمیه بهترین فرصت برای علم آموزی است، گفت: امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رونق مناسب مدارس علمیه برادران و خواهران هستیم که باید در جهت فراگیری علوم حوزوی به خوبی استفاده شود.

 

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که طلاب و روحانیان در تاریخ همواره بهترین الگو برای جامعه بودند، تصریح کرد: بسیاری از الگوهای علمی و اخلاقی جامعه امروز در حوزه های علمیه پرورش یافته اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که مسؤولیت اصلی حوزه های علمیه شناخت فرهنگ راستین و انتقال آن به مردم است، تصریح کرد: حوزه های علمیه به عنوان پیشگامان عرصه دین رسالت مهمی در ترویج مبانی دینی در جامعه بر عهده دارند.

 

امام جمعه قائمشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحصیل بیش از 150 طلبه خواهر در این مدرسه علمیه گفت: به حتم حضور خواهران در مدارس علمیه زمینه ای را برای رشد فرهنگی جامعه فراهم خواهد کرد.

 

وی با بیان این‌که ساختمان مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) قائمشهر بعد از چهار سال افتتاح شد، تصریح کرد:  این مدرسه حدود هزار و 600 متر مربع زیر بنا که برای تکمیل این ساختمان بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: برای تکمیل این ساختمان 540 میلیون تومان از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور کمک شد و مابقی هزینه‌ها از سوی خیران، مسؤولان استانی و شهرستانی شکل گرفت تا امروز این مکان برای افتتاح آماده شود.

 

مؤسس مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) قائمشهر با اشاره به این‌که این مدرسه دارای 14 کلاس است، گفت: این مدرسه در سه طبقه ساخته شد که یک طبقه آن تشکلات اداری و سایر طبقات کلاس‌های درس طلاب است.

 

وی اظهار داشت: طلاب این مدرسه در پنج پایه به تحصیل مشغول هستند و امسال این مدرسه از پایه اول تا پنجم برخوردار است که امیدواریم در آینده دانش‌آموختگان برای پیشرفت جامعه قدم‌های موثری بردارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی اعلام داشت: برای اتمام این مدرسه مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشته‌ایم، زیرا قائمشهر از شهرهای کم‌درآمد مازندران است؛ اما با همه مشکلات موجود، با همت کسانی که در تکمیل این ساختمان کمک کرده‌اند تا امروز ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران فاطمةالزهرا (س) افتتاح شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: خواهران با تحصیل در مدارس علمیه می‌توانند در تربیت درست جامعه اقدامات مناسبی انجام دهند و با ترویج علم اهل‌بیت(ع) جامعه مشکلات موجود در جامعه را برطرف سازند./950/202/ب1

ارسال نظرات