۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۹۵۰۸۶
نماینده ولی‌فقیه در فارس:

جلوگیری از نفوذ آمریکایی‌ها تکلیف امروز ما است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله ایمانی در جمع مبلغین و ائمه جماعات استان فارس گفت: اگر ما سربازان این جبهه، هوشیارانه به این مسأله نفوذ توجه نکنیم و نشانه ها را در عمل ببینیم، الان آمریکا کجا را نشانه گرفته است، الان می‌خواهد چه کند؛ یک مقدار باید گوش به فرمان ولی امر باشیم و جلوی نفوذ را بگیریم، این تکلیف امروز است.
آيت الله ايماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان فارس، آیت الله اسدالله ایمانی نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز در همایش مبلغین و ائمه جماعات فارس گفت: آنان که وظیفه رساندن رسالتهای پروردگار را عهده دار هستند این 3 خصوصیت را باید داشته باشند: 1- خشیت و حساب و کتاب انها از خدای متعال باشد.2- از دیگران حسابی نبرند 3- خدا را در هر حال پناهگاه خود بدانند و به او تکیه کنند.

 

وی در ادامه بیان کرد: هر 3 نکته به یک امر بر می گردد. خشیت، به معنای ترس توام با تعظیم است. یعنی خشیت را به دور از خوف می داند راغب میگوید خشیت، از کسی حساب بردن و ترسیدن است، در حالیکه برای او احترام قائلی و او را بزرگ می دانید.

 

آیت الله ایمانی در ادامه بیان کرد: مبلغین الهی در اینجا خطاب به پیامبران است، برخورد با سنتهای غلط، به عبارت صحیح تر، بدعتهای موجود جامعه، خیلی سخت است. کسانی که ارتباط خاصی با مردم ندارند و از دیدگاه حاکمیتی و قاهریتی به مردم نگاه می کنند، سنت ها را زود می توانند بشکنند.

 

وی ادامه داد: اما انهایی که در میام مردم هستند و می خواهند از قدرت مردم استفاده کنند و از توان مردم بهره ببرند، اینها برخوردشان با سنت های غلط اجتماعی است که پیامبر این معنا را با تمام وجود احساس می کرد.

 

آیت الله ایمانی خاطرنشان کرد: جاهایی که قران مجید با پیامبر صحبت کرده است، معمولا در برخورد با سنتهای اجتماعی است که پیامبر(ص) بخاطر اعلام یک حکم وحشت داشته که مردم از دین برگردند یا عقیده انها متزلزل شود، در اینجا خدا به مدد پیامبر امده و در جاهای مختلفی شاهد بر این مدعا هستیم.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بنابراین خشیت، ترس توام با تعظیم است. یعنی شما از جایگاه کسانی که می ترسید نباید وحشت کنید و تنها باید وحشت تان در مقابل خدای متعال باشد که عظمت او را با تمام وجود درک می‌کنید و این معنا را با جمله "کفی بالله حسیبا" تقویت و تامین کرده است.

 

آیت الله ایمانی خطرنشان کرد: این آیه عملا موفقیت در تبلیغ را در چند عرصه برای ما بیان می کند که اگر یک مبلغ بخواهد در عرصه تبلیغ، فعالیت تبلیغی او اثرگذار باشد باید چه کند؟ و چه نکاتی را رعایت کند؟ یک مبلغ، رسالات الهی، اخلاص و احساس پیوند عمیق با خدای بزرگ در اغاز و انجام و اصناع سخن و و در مواضع مختلف داشته باشد.

 

وی یادآور شد: قران مجید می گوید: " وَ یخْشوْنَهُ وَ لا یخْشوْنَ أَحَداً إِلا اللَّهَ وَ کَفَى بِاللَّهِ حَسِیباً". این جام کلام، ارتباط با خدای متعال است و احساس این که کار برای اوست و برای او باید کار انجام داد، و راز پایداری مبلغین بنام ما در طول تاریخ، میزان اخلاص و صفای نفس آنها و مبارزه ای بوده که انها با خودشان در عرصه تبلیغ مسائل دینی داشته اند.

 

آیت الله ایمانی بیان کرد: انسان باید در مسائلی که عنوان می‌کند، به آن مطلب مؤمن باشد و قاطعانه آن را بیان کند. طبیعتا تنها از خدا حساب بردن، یعنی این که انسان بتواند با قطعیت و جزمیت سخن و موضع خود را در عرصه های مختلف بیان کند. بعضی جاها انسان باید نه بگوید و با قدرت هم نه بگوید.

 

وی ادامه داد: بعضی جاها باید سکوت را بشکند و قاطعانه هم این کار را بکند. در این موارد، شرط دوم این است که انسان قاطع باشد و قاطع بودن امکان پذیر نیست مگر این که ایمان به سخن خود داشته باشد "وَ یخْشوْنَهُ وَ لا یخْشوْنَ أَحَداً إِلا اللَّهَ وَ کَفَى بِاللَّهِ حَسِیباً" مورد نظر و توجه او باشد.

 

آیت الله ایمانی اظهار کرد: در جامعه گاه و بی گاه سنت های غلطی پیدا می‌شود و بدعت هایی در جامعه گذاشته می شود، برعالم است که علمش را ظاهر کند، پیمانی است که خدا از دانشمندان و مبلغان دینی گرفته است، مسأله این که مبارزه با سنتهای غلط ولو آن روز به نظر شما اثر نکند، اما این به عنوان یک منکر، در تاریخ می‌ماند و ثابت می‌شود.

 

وی یادآور شد: اما وقتی ما برخورد نکنیم، اصل منکر بودن قضیه در جامعه تثبیت نمی شود و به عنوان معروف به آن نگاه می کنند، می گویند اگر بد بود روحانی ما میگفت و این که روحانی ما متعرض نشده حتما بد نبوده و به‌عنوان یک منکر جامعه به آن نگاه نمی‌کند.

 

نمایند مقام معظم رهبری در فارس ادامه داد: هدف ما از تبلیغ چیست و به دنبال چه هستیم؟ همه ما دنبال هدایت و راهنمایی مردم هستیم. به دنبال این هستیم که یک نفر را از گناه نجات دهیم. یک نفر را از عرصه مخالفت با پروردگار عالم ازاد کنیم.

 

وی ابراز کرد: همان سخنی که پیامبر اسلام به علی (ع)، هنگام عزیمت او به یمن بیان فرمودند که اگر به دست تو یک نفر هدایت شود از آنچه افتاب بر آن تابیده یا از آنچه آفتاب بر او غروب کرده برای تو بهتر است. یعنی از تمام دنیا و مافیها، هدایت یک نفر بالاتر است.

 

آیت الله ایمانی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب یک دیده بان است که مسائل مختلف کشور را دیده بانی می‌کند و واقعا دیده بانی دقیق، عمیق، بصیر و هوشیار است. آنچه بر دیگران مخفی مانده و می ماند، می بیند، می فهمد انچه دیگران از فهم ان عاجزند. و این نکته مربوط به امروز نیست، سال هاست که این خصوصیت در رهبر انقلاب ملاحظه شده است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شما در جنگ فرهنگی، کلماتی که رهبر معظم انقلاب داشتند مرور بفرمایید و یک جایی که می فرمایند چه کنم که بعضی ها نمی بینند و نمی دانند و نمی فهمند که در عرصه فرهنگ، دشمن چه می کند. دشمنان خونین این انقلاب معتقدند که تداوم این انقلاب و این نهضت، به برکت این دیده بانی است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: ما خیلی غفلت ها در مسائل اساسی و کلان جامعه از دولت‌ها دیده ایم. و اگر این دیده بانی نبود، که یکی از ان غفلت ها کفایت می کرد، کشور را نابود کند.

 

وی در ادامه تصریح کرد:  یکی آن دیده بانی های رهبر انقلاب که تقریبا از آغاز سال تا به امروز به طور دائم مورد توجه است، خطر نفوذ است. تمام اتاقهای فکر استکبار جهانی، همه به این نتیجه رسیده اند که هر راهی رفتید به جایی نرسیدید. آن هم راه نفوذ است.

 

آیت الله ایمانی تاکید کرد: این هم مربوط به اکنون نیست می‌گویند ایران 25، یعنی تا سال 2025 انتظار می کشند و قاعده آنها هم این است، اوباما رسما اعلام کرده است من که نیستم اما رییس جمهور آینده باید بداند تا چندین سال کاری نمی شود کرد، صبر کنید و انتظار بکشید و این راه را برای 10 سال آینده بروید.

 

وی در ادامه اظهار کرد: همین 10  یا 15سالی که در برجام پیش بینی شده است. در این سالها ما باید کارمان را انجام دهیم. قطعا بدانید لبخندها بیشتر می شود، گشایش انجام خواهد شد. علی الظاهر توقف تحریمها علنی می شود برای اینکه دریچه ها باز شود.

 

نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیرازاظهار کرد: حضور به اشکال مختلف انجام می گیرد. به همین دلیل ما باید هوشیار باشیم و ببینیم دیده بان می‌گوید در کجا آسیب است، آن نقطه آسیب را نشانه برویم. دیده بان امروز ما با اصرار این معنای نفوذ را بیان می کند.

 

وی در ادامه یادآور شد: یعنی یک مرتبه نخبگان ما، امریکایی می فهمند، فکرشان فکر امریکایی می شود، امریکایی می اندیشند بدون اینکه خود بدانند. معنای نفوذ این است؛ نفوذ ابزار نظامی، دعوا و درگیری ندارد و نفوذ مثل موریانه است. زیر پای انسان رشد می‌کند، در تمام ابعاد پایه های ساختمان نفوذ می‌کند، همه را نابود می‌کند و سقف خانه را فرو می‌ریزد.

 

آیت الله ایمانی در ادامه ابراز کرد: اگر ما سربازان این جبهه، هوشیارانه به این مسأله نفوذ توجه نکنیم و نشانه ها را در عمل نبینیم، الان امریکا کجا را نشانه گرفته است، الان می‌خواهد چه کند. یک مقدار باید گوش به فرمان ولی امر باشیم و جلوی نفوذ را بگیریم. این تکلیف امروز است.

 

وی ادامه داد: اگر ما عزاداری امام حسین(ع) را در این ابعاد جلو نبریم، عزاداری امام حسین(ع) یک حادثه مربوط به دیروز می شود. عزاداری امام حسین(ع) امروز باید زنده باشد یعنی درد امروز را جواب دهد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در فارس در پایان گفت: بدانیم که اگر آن روز جلوی نفوذ معاویه را گرفته بودند، جلوی نفوذ فکری و فرهنگی یزید را گرفته بودند، مردم وارونه نمی فهمیدند./839/203/ب3

 

ارسال نظرات