۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۲۹۵۵۶۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

احیای تمدن نوین اسلامی محور سند چشم انداز حوزه در افق 1414 است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: زمینه سازی نظام های دینی و تمدن نوین اسلامی در جهان، مرجع اصلی فرهنگ و معارف اسلامی در منطقه، الهام بخش در تربیت عالمان متقی، متعهد و کارآمد و برخوردار از سازمان های بالنده و هم افزا، افق بیست ساله سند چشم انداز حوزه خواهد بود.
گنابادي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام گنابادی نژاد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در نشست مسؤولان آموزش مدارس علمیه خواهران حوزه علمیه خراسان، امروز در مدرسه عصمتیه مشهد، با بیان سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان در افق 1414، خاطر نشان کرد: حوزه علمیه خراسان، دومین حوزه علمیه شیعی در عرصه تفقه و تولید علم است.

 

وی در ادامه افزود: زمینه سازی نظام های دینی و تمدن نوین اسلامی در جهان، مرجع اصلی فرهنگ و معارف اسلامی در منطقه، الهام بخش در تربیت عالمان متقی، متعهد و کارآمد و برخوردار از سازمان های بالنده و هم افزا، افق بیست ساله سند چشم انداز حوزه خواهد بود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، ویژگی ها و الزامات سند چشم انداز، را در عرصه تهذیب و ترغیب، آموزش، تحقیق و پژوهش، مدیریت و تشکیلات، تبلیغ و اطلاع رسانی، تعامل با نظام اسلامی، برشمرد و تشریح کرد: در راستای احیای تمدن نوین اسلامی، و با اتکال به قدرت لایزال الهی، به آن دست خواهیم یافت.

 

وی، رسالت و مأموریت حوزه را در تفقه، ابلاغ و اقامه دین، عنوان کرد و افزود: روحانیت شیعه در ساحت فهم دین باید به حفظ میراث علمی گذشتگان، مطالعه و تحقیق بنیادی، آینده پژوهی و مدیریت اطلاعات بپردازد.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد، تعلیم و تدریس، تربیت و تبلیغ را از فعالیت های حوزه در عرصه ابلاغ دین برشمرد و در بیان اقامه دین، ابراز کرد: تحقق عینی اسلام در ابعاد مختلف در جوامع بشری، برپایه قسط و عدل، و زمینه ساز برای حاکمیت جهانی دین، با ظهور امام عصر(عج)، است.

 

وی، با تاکید بر ایجاد تمدن اسلامی، چشم انداز نسبت به آینده نظام و کشور، توجه به جایگاه حقیقی روحانیت، مدیریت تحول و نهادینه شدن آینده نگری در حوزه، پرورش علمای دین، پاسخگویی به نیاز مردم و جامعه، توجه به مسائل کشور، نظام اسلامی و دنیای امروز، را مبانی تدوین سند چشم انداز تشریح و اظهار کرد: پرورش علمای دین، باید به عنوان یکی از رسالت های اصلی حوزه های علمیه مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: کار اصلی مورد توقع از حوزه، مرجعیت، تربیت مدرس، تحقیق و تألیف، قضا و تبلیغ است و انجام این مسؤولیت بدون تشکیلات و برنامه ریزی میسر نخواهد بود.

 

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی  با بیان نقش سیاسی حوزه در جامعه، یادآور شد: نقش حوزه در سیاست، حاکمیت دین در همه امور زندگی و تربیت رهبران آینده انقلاب و کشور است، و تاکید کرد: لازم است مدل تقویت بعد سیاسی حوزه مورد طراحی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد با بیان اینکه کمیسیون چشم انداز پیرو بیانات رهبری تدوین شده است، خاطر نشان کرد: این کمیسیون با تشکیل چند کارگروه جانبی، جمع آوری، مطالعه، تحلیل و بررسی کلیه اسناد بالا دستی و فراسازمانی، بیانات امام راحل( قدس سره)، رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، مراجع معظم تقلید و مدیر عالی حوزه خراسان، در دستور کار قرار گرفت و در جهت دست یابی به نقشه دقیق تر از موضوعات و مسائل پیش رو، نشست هایی را با بزرگان و نخبگان حوزه و دانشگاه برگزار کرد.

 

وی خطاب به مسوولان آموزش مدارس علمیه خواهران حوزه علمیه خواهران، تصریح کرد: با توجه به سند چشم انداز حوزه، الزامات سند را در دستور کار قرار دهید و بیندیشید که در کدام یک از این موارد می توانید در احقاق سند پنج ساله حوزه، نقش آفرین و ارائه دهنده الگوی برتر شوید.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد، ایام حزن و اندوه امام حسین(ع)، را تسلیت گفت و در پایان یادآور شد: در غیر از محرم نیز باید در مسیر اهل بیت باشیم./865/202/ب1

ارسال نظرات