۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۹۵۶۶۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پذیرش برجام به معنای پایان استکبارستیزی ملت ایران نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تاریخ درباره پذیرش برجام و نتایج آن قضاوت می کند اما همه باید آگاه باشند که تصویب برجام به معنای پایان استکبارستیزی ملت ایران نیست.
حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری شهادت امام حسین(ع)، اظهار کرد: محرم؛ ماه بابرکتی بوده و باید از آن در راستای ارتقای بعد معنوی و بصیرتی مردم استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه ماه محرم پشتوانه ثبات دین و بیمه شدن زحمات پیامبر گرامی اسلام است، اضافه کرد: ماه محرم و واقعه عاشورا سبب متبلور شدن اسلام، دیانت، اخلاص و انصاف شد و منکرستیزی و مبارزه با ظلم را برای همیشه تاریخ در بین امت اسلام ترویج داد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه محرم هم بصیرت و هم محبت را به شیعیان اهدا کرده و به همین دلیل نیز ملت ما هم دشمن شناسی و هم دوست شناسی را از آن فراگرفته اند، خاطرنشان کرد: محرم و حماسه عاشورا هر سال تازه شده و گرد و غبار فراموشی بر آن نمی نشیند از این رو باید گفت محرم سبک زندگی عزتمندانه را به ملت ایران آموخته و منبع الهام بخش آنها برای رشد، تعالی و بالندگی است.

 

استکبارستیزی مهم ترین پیام عاشورا است

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه نخستین و اصلی ترین پیام عاشورا استکبارستیزی است، تصریح کرد: در دوره فعلی نیز مردم ایران اسلامی با درک و پذیرش این مهم هیچ گاه دست از استکبارستیزی بر نمی دارند.

 

وی با اشاره به تصویب برجام(برنامه جامع اقدام مشترک) در مجلس شورای اسلامی و تأیید آن در شورای نگهبان، افزود: تاریخ دررابطه با برجام و نتایج آن برای ملت و کشور ما قضاوت کرده و به مسؤولان، نمایندگان مجلس و رسانه ها نمره می دهد اما باید آگاه بود که فارغ از هر نتیجه ای، استکبارستیزی ملت ایران به پایان نرسیده و همچنان در کنار برجام باقی می ماند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: تصویب برجام به معنای پایان استکبارستیزی ملت ایران نیست و اگرچه مردم ما بنا بر تصمیم سران عالی نظام اسلامی آن را پذیرفته اند اما این تصویب و پذیرش برجام ذره ای از عزم و اراده آنها برای مبارزه با استکبار نمی کاهد.

 

به گفته وی اکنون برجام به عنوان قانون تصویب شده و پس از تأیید شورای نگهبان، همه موظف به پذیرش و اجرای آن هستند اما استکبارستیزی هم به عنوان یکی از آرمان های اصلی اسلام و جمهوری اسلامی در جای خود محفوظ بوده و در کشور اجرا می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: فریاد استکبارستیزی ملت ایران به تأسی از قیام کربلا و نهضت امام حسین(ع) همیشه بر سر استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای مستکبر بلند خواهد بود و مردم ما ذره ای از اصول و آرمان های انقلاب و امام(ره) عقب نمی نشینند.

 

آمریکا می خواهد از راه مذاکره به نظام اسلامی نفوذ کند

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ممنوعیت مذاکره با آمریکا، اظهار کرد: آمریکا قصد دارد از راه مذاکره، منفذی برای نفوذ خود و فریب ملت ما یافته و از این طریق باورهای ما را به استحاله کشانده و مسؤولان ما را در محاسبات دچار خطا کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: نظام جمهوری اسلامی در طول دوران حیات خود با کشورهای مختلف جهان به غیر از آمریکا و اسراییل مذاکره کرده و رفت و آمد دارد اما دلیل اصرار بر مذاکره نکردن با آمریکا این است که دولت آمریکا به دنبال مذاکره نیست بلکه می خواهد از این طریق سلطه گری و قلدری خود را اعمال کند.

 

وی تصریح کرد: آمریکا می خواهد از طریق مذاکره به ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور و نظام ما نفوذ کرده و با دگرگون کردن باورهای مردم، نظام و جامعه اسلامی ایران را دچار استحاله کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: همان گونه که رهبری فرمودند هر جا که مذاکره برای منافع و مصالح کشور مفید باشد با دولت های مختلف مذاکره می کنیم اما اجازه نمی دهیم نفوذ آنها در کشور، آرمان ها و ارزش های اسلامی ما را زیر سؤال ببرد./9314/201/ب1

ارسال نظرات