۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۲۹۶۲۳۷
استاد حوزه علمیه قم:

شناخت حق و باطل تأثیر فراوانی در منحرف نشدن افراد دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با توجه به این که انسان ها باید در زندگی خود حق را بشناسند، گفت: امروزه چون جاهلیت مدرن وجود دارد باید انسان ها برای خود ملاک های باطل و حق را بشناسند تا بعضی از افراد آن ها را با حرف های خود فریب ندهند.
حق و باطل عزاداري عزاداري محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد طاهری استاد حوزه علمیه قم امشب در جمع طلاب و مردم در شب پنجم ماه محرم در حوزه علمیه محمودیه کرمان، گفت: دشمن زمانی می تواند بر کشور اسلامی تسلط پیدا کند که میل و ارزش های اسلامی مردم را از آن ها بگیرد.

 

وی افزود: انسان در زندگی خود باید مراقب ارزش های خود باشد و به هر طریقی نباید آن ها را به دشمن بفروشد زیرا فروختن ارزش های یک فرد یا کشور می تواند ضررهایی را به دین بزند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که جاهلیت مردن در جامعه، عده ای از افراد را از دین خود فاصله داده، اظهار داشت: انسان نمی تواند دست خود را هم در دست دشمن و ولایت قرار دهد زیرا یک طرف شیطان و طرف دیگر خدا بوده و این دو با هم جمع نمی شوند.

 

وی بیان داشت: وضعیت تشیع در زمان حال حاضر بهتر از زمان اهل بیت است چرا که امام خمینی(ره) در یکی از سخنرانی های خود گفتند که مردم زمان ما از افراد زمان امام علی(ع) بهتر هستند و راحت تر حرف شیعه را قبول می کنند.

 

حجت الاسلام طاهری با توجه به این که انسان ها باید در زندگی خود ملاک حق را بشناسند، خاطرنشان کرد: زمان امروزه چون جاهلیت مدرن وجود دارد باید انسان ها برای خود ملاک های باطل و حق را بشناسند تا بعضی از افراد آن ها را با حرف های خود فریب ندهند.

 

وی ابراز داشت: یکی از ملاک های شناخت حق این است که انسان طرفداران شخص مورد نظر خود را بشناسد، زیرا انسان ها زمانی شناخته می شوند که ببینیم اطراف آن ها چه افرادی قرار دارد و چه کارهایی را انجام می دهند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که راه مقابله با چنین افرادی که هم از ولایت و هم از شیطان حرف می زنند چیست، خاطرنشان کرد: چنین افرادی را باید ببینیم که آیا همان چیزی را که در صحبت های خود می گویند آیا عمل هم می کنند.

 

وی ابراز داشت: ببینیم که خودمان در چه مراحلی از زندگی قرار داریم آیا میل به ارزش ها و خدا داریم یا نه و به خودمان نگاه کنیم که هرچه امام زمان ناراحت می شود آیا ما هم ناراحت می شویم یا نه؟

 

کارشناس مسائل دینی با بیان این که آدم ها یی در زمان امام حسین(ع) بودند که در اواسط راه خود به دین اسلام روی آوردند، یادآور شد: افرادی همچون خدیمه که در لشکر عبید الله بود، روزی برای نامه به لشکر حسین(ع) فرستاده شد که وقتی رفتار و کردار امام را دید به دین اسلام روی آورد.

 

وی در پایان با اشاره به این که انسان در هر جایی که اشتباه کرد می تواند برگردد و سعی نکند که همان راه را ادامه دهد، اظهار داشت: استقامت یاران امام حسین(ع) به تمام جهانیان نشان داد که انسان نباید هیچ وقت پشت ولایت فقیه خودش را خالی بگذارد./972/202/ب1

ارسال نظرات