۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۲۹۶۶۱۲
استاد حوزه و دانشگاه:

جامعه ای که در آن قبح گناه از بین برود دچار انحطاط خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: اسلام برای اینکه جهاد ضربه نخورد، حجاب را الزامی کرده است، جوانان حجاب را با مسائل کلان کشور گره بزنند زیرا اراده کشور اسلامی برای مقابله با دشمنانش را تضعیف می کند.
گناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علمی حسینی، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در مراسم دهه اول محرم در مسجد امام رضا(ع) دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هنگامی که در جامعه، قبح گناه بشکند و عامل بازدارنده یعنی باور به معاد کمرنگ شود جامعه دچار انحطاط خواهد شد.

 

وی در ادامه اضافه کرد: در روایت معصومین(ع) فرموده اند آخرین درجات ریا هنگامی است که عامل بازدارنده ای در نیل به اخلاص وجود خواهد داشت. این 2 عامل بازدارنده در مسائل فرهنگی ما یکی عدم تشخیص نیاز های جامعه و دیگری گرایش جامعه به سوی نهاد های غیر ارزشی است.

 

وی در ادامه به علل نبود اراده پرداخت و خاطر نشان کرد: در عمل به این روایت مشکلی پیش روی ما نبود اراده قوی است. باید مراقب بود که در مسیر بندگی، یاس و نامیدی به سراغ مان نیاید. در این مسیر یکسری از کارها سلبی و یکسری دیگر ایجابی است. یکی از دلایلی که توبه ها پی در پی به شکست می انجامد به خاطر نبود اراده قوی است.

 

وی در ادامه به تبیین مسائل سلبی در نیل به اخلاص پرداخت و افزود: پیامبر اکرم (ص) فرموده اند 4 چیز قلب انسان را می میراند، نخستین مورد آنها گناه پی در پی است. دیگری مشغولیت های جنسیتی است که افراط در این حوزه، اراده انسان را سلب می کند. مقام معظم رهبری فرموده اند: دشمنان در حال آندلسی سازی انقلاب اسلامی اند.

 

حجت الاسلام علمی حسینی تاکید کرد: علت متلاشی شدن تمدن آندلس، مشغولیت های جنسیتی بود که اراده مسلمین در مقابه با دشمنانش را تضعیف و زمینه شکست و نابودی تمدن آندلس را فراهم کرد. سینما، لباس فروشی ها و جوک های مستهجن سبب این مشغولیت ها می شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: بنده در مقوله حجاب تحکم را نمی پذیرم. اسلام برای اینکه جهاد ضربه نخورد، حجاب را الزامی کرده است. شما جوانان حجاب را با مسائل کلان کشور گره بزنید زیرا اراده کشور اسلامی برای مقابله با دشمنانش را تضعیف می کند.

 

حجت الاسلام علمی حسینی تصریح کرد: در ادامه، روایت ما را از همنشینی با انسان های احمق و مرده دل باز می دارد. کسانی که از لحاظ اقتصادی مرفه و تنها به دنبال عیاشی و خوشگذرانی اند،این ها انسان هایی مرده دل اند. هنگامی که مشکل اقتصادی در کشور به مردم فشار می آورد، برنامه ای برای خنداندن و فراموشی مشکلات می سازند که این زیاد خندیدن نیز قلب انسان را می میراند.

 

وی در ادامه افزود: در اسلام مزاح وجود دارد، یعنی یک نکته انذار دهنده را لطیفانه بیان کنیم تا از درون آن به هدف و نکته ای برای زندگی برسیم. در جامعه ما به اشتباه عزت را محترم شماردن می پندارند. اما عزیز یعنی انسانی که در او غلبه پیدا کردن ممکن نباشد.

 

حجت الاسلام علمی حسینی در پایان صحبت های خود عوامل ایجابی را برشمرد و تاکید کرد: پیامبر اکرم(ص) فرموده است: برای دستیابی به عزت نفس اهل عفو و بخشیدن باشید. در جامعه کنونی عده ای ما را از حقوقمان محروم و به ما قشر ارزشی توهین و افترا می زنند که ما می توانیم این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. از موارد ایجابی می توان به انصاف و کظم غیظ و عفو و بخشش اشاره کرد./930/202/ب1

ارسال نظرات