۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۹۶۷۴۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

عزت و عظمت امروز شیعه مرهون عزاداری حسینی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که آیین عزاداری حسین(ع) فضیلت شیعه را حفظ و تقویت کرده و آن را تقویت می کند، گفت: فضایل و سجایای اهل بیت(ع) پشتوانه‌ای عظیم برای مکتب اسلام و ترویج فرهنگ ارزشی در جامعه است.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در مراسم عزاداری ماه محرم در مرکز استان، گفت: شیعه با حسین (ع) و عاشورا باقی و ماندگار است، شیعه با انتظار، ولایت، امامت با یاد و نام بقیه الله  فنا ناپذیر است.

 

وی به عظمت و شکوه سوگواری محرم اشاره وآن را پیوند با عاشورا دانست واظهار داشت: ذکر فضایل و سجایای اهل بیت(ع)، امامت و ولایت را احیا می کند.

 

امام جمعه بهشهر با تاکید بر این که آیین عزاداری حسین(ع) فضیلت شیعه را حفظ و تقویت کرده و آن را تقویت می کند، گفت: فضایل و سجایای اهل بیت(ع) پشتوانه عظیم برای مکتب اسلام و ترویج فرهنگ ارزشی در جامعه است.

 

حجت الاسلام جباری مراسم عزاداری را کلاس تربیتی اهل بیت(ع) اعلام کرد و ابراز داشت: با عبرت آموزی و پندگیری از این مراسمات ارزیابی خواهد شد که تا چه میزان ارتباط و پیوند با اهل بیت(ع) برقرار شده و به سوی کمال و معرفت سوق یافته است.

 

وی انسان کامل در قرآن را دریای بی ساحل مطرح و تصریح کرد: انسان کامل صحه وجودیش آنقدر گسترده است  که می تواند خود را با تمامیت هویت و شناسه دینی اش به اهل بین نزدیک کنند.

 

حجت الاسلام جباری به رحمت و معرفت پیامبر در مقابل همه انسان ها اشاره کرد و اظهار داشت: از نظر فضایل و اخلاق اگر خوش رفتاری در پیامبر نبود، جذب و راهنمای انسان ها مشکل می شد.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که خداوند عزت خود را در عزتمندی پیامبر اعلام کرد، گفت: اگر کسی دارای اعتدال  و شخصیت و هویت باشد، همه عزت برای خدا و رسول خدا است، همه عزت، همه عظمت، همه سیادت ها و همه سروری ها در تبعیت و پیروی ازاهل بیت است.

 

وی افزود: شخصیت پیوند و تبعیت از امام حسین(ع) دارای ارج و قرب، مانند پیامبر است و حضرت محمد(ص) حسین(ع) را از خود و خود را حسین(ع) می نامد.

 

امام جمعه بهشهر هم چنین با اشاره به فرموده پیامبر مبنی بر اینکه حسین(ع) کشتی نجات است، خاطر نشان کرد: حسین چراغ هدایت است و رسیدن به هویت الهی وکمال دینی، اطاعت و پیروی از پیامبر و اهل بیت(ع) است.

 

حجت الاسلام جباری باقی ماندن و ماندگاری شیعه را در شناسایی حسین(ع) مطرح کرد و گفت: شیعه با انتظار و با یاد و نام بقیه الله فنا ناپذیر است شیعه با ولایت و امامت، تهدید ناپذیر است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود یادآور شد: قرآن کتاب خدا، کتاب شفای روح و روان است و جامعه اسلامی با دریافت حقایق قرآن و درک اسلام ماندگار و نور آن بر جهان خواهد تابید./950/202/ب1

ارسال نظرات