۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۲۹۶۸۶۵
امام جمعه موقت کرمانشاه:

توجه خداوند موجب اعتبار اعمال می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کرمانشاه با حضور در مراسم سنواتی عزاداری سیدالشهداء اظهار داشت: باید در انجام کارهای خود خدا را در نظر داشته باشیم زیرا توجه خداوند موجب اعتبار بخشیدن به اعمال می شود.
حجت الاسلام حجتي حجت الاسلام حجتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جلسه سنواتی عزاداری سید الشهدا (ع) به مناسبت ماه محرم در بیت آیت الله سید مرتضی نجومی پس از اقامه نماز صبح برگزار شد.


حجت الاسلام محمد حجتی امام جمعه موقت کرمانشاه با حضور در این مراسم اظهار داشت: تواضع یکی از ویژگی های انبیای الهی بود و خداوند تکبر را برای هیچ یک از بندگان پسندیده نمی داند.


امام جمعه موقت کرمانشاه ابراز داشت: تکبر از گناهان کبیره است، شیطان با تکبر ورزیدن از بهشت رانده شد، مهربانی و تواضع پیامبر (ص) موجب جذب انسان ها به دین می شد و این یکی از موهبت های خداوند متعال به پیامبر اکرم (ص) است.


وی بیان داشت: تکبر از اسامی خداوند است زیرا تکبر زیبنده خداوند متعال است، تمام جهان تحت اختیار خداست و با اراده او نابود شده و یا موجود می شود.


حجت الاسلام حجتی خاطرنشان کرد: توکل به خداوند در قرآن کریم بسیار مورد تأکید قرار گرفته است و خداوند توکل کنندگان را بسیار دوست دارد از این رو شایسته است کلیه کارهای خود را با توکل به خداوند به انجام رسانیم، توکل کننده به خداوند از موفقیت در کار خود اطمینان خاطر پیدا می کند.


وی تصریح کرد: باید از تواضع، ساده زیستی، مهربانی، توکل و دیگر ویژگی های برجسته اخلاقی پیامبر (ص) الگو گرفت و آن ها را در زندگی خود بکار بست.


امام جمعه موقت کرمانشاه یادآور شد: پیامبر (ص) دشمنی ها را از بین برد، عناد ها و کینه ها را ریشه کن کرد و مردم را با انس و الفت و مهربانی کنار هم جمع کرد.


 حجت الاسلام حجتی ادامه داد: یکی از نشانه های مؤمن این است که اعمال خود را از تظاهر و ریا پاک کند، اگر عملی انجام شود نباید به فکر تظاهر و بازگو کردن آن بود.


وی در پایان گفت: باید در تمام اعمال خود خدا را در نظر داشته باشیم زیرا توجه خداوند به کارهای انسان اعتبار می بخشد، باید رزایل اخلاقی را از خود دور کرد و خود را به پلیدی ها و وابستگی های دنیا نیالود.


گفتنی است نماز صبح به امامت آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه با حضور مؤمنان و عاشقان سیدالشهدا(ع) اقامه شد./857/202/ب1

ارسال نظرات